خبرگزاری کار ایران

آشنایی با مزیت ها و دسته بندی برج خنک کننده

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۸۸

برج خنک کننده یکی از دستگاه های ضروری به شمار می رود که در بسیاری از آپارتمان ها، کارخانه ها، پالایشگاه ها و ... از آن استفاده بسیار زیادی می شود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که از برج خنک کننده به دلیل اینکه مزیت های بسیاری دارد و از جمله کاربردی ترین دستگاه ها به شمار می رود استفاده بسیاری می شود.

برج خنک کننده :

برج خنک کننده یکی از دستگاه های ضروری به شمار می رود که در بسیاری از آپارتمان ها، کارخانه ها، پالایشگاه ها و ... از آن استفاده بسیار زیادی می شود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که از برج خنک کننده به دلیل اینکه مزیت های بسیاری دارد و از جمله کاربردی ترین دستگاه ها به شمار می رود استفاده بسیاری می شود. برای اینکه با مزیت های برج خنک کننده آشنایی بیشتری داشته باشد در ادامه برخی از مهمترین مزیت های آن را بیان می کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود.

مزیت های استفاده از برج خنک کننده :

همانطوری که می دانید هر دستگاهی که برای ساختمان ها به کار می رود دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که برج خنک کننده هم مزیت های بسیار زیادی دارد و برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

1. وزن این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر بسیار کمتر است و به همین دلیل به راحتی می توانید آن را در هر فضای که مایل هستید نصب کنید. همچنین باید بدانید سطح صدایی که از این دستگاه تولید می شود هم بسیار پایین می باشد، چرا که برج های فلزی درون آن موجب کاهش صدا در درون این دستگاه می گردند.

2. از آنجایی که عملکرد برج خنک کننده بسیار عالی و بی نظیر می باشد و به بهترین نحو ممکن می توانید راندمان خود را اجرا کند، دمای آب را تا حدی که نیاز است و شما دستگاه را در آن حالت قرار می دهید کاهش می دهد، در این صورت مصرف انرژی هم بسیار کمتر می شود و در واقع شما با کمترین انرژی می توانید بهترین نیرو را دریافت کنید.

3. پروانه هایی که در برج خنک کننده به کار می رود از نوع سوپر بلید می باشد، به همین دلیل باید بدانید که قدرت خنک کنندگی این دستگاه نسبت به بسیاری از دستگاه های دیگر بیشتر است و اگر شما در مساحت های زیاد می خواهید یک سیستم عالی و بی نظیری را برای خنک کردن نصب کنید، بهترین انتخاب شما برج های خنک کننده هستند.

4. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که قدرت مصرف انرژی در برج خنک کننده بسیار بالا است ولی در صورتی که باید بدانید در الکتروموتور قدرت زیادی صرف نمی شود و به همین دلیل مصرف برق هم تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

دسته بندی برج خنک کننده :

دسته بندی کردن برج خنک کننده به چند صورت مهم انجام می شود که مهمترین دسته بندی که می توانیم برای آن بیان کنیم به صورت مدار باز و مدار بسته است. در برج هایی که به صورت مدار باز طراحی شده است، آب درون آنها به وسیله نازل ها بر روی سطوحی که خنک کننده می باشد توزیع می گردد و زمانی که با هوا در تماس باشد سیستم را بسیار خنک می کند. اما در برج هایی که به صورت مدار بسته طراحی شده اند، باید بدانید که آب درون آنها از درون کویل جریان پیدا می کند و سپس بعد از آن هوا از روی رد می شود، برای اینکه عملکرد این نوع از برج خنک کننده را تا حدودی بیشتر سازند مقداری آب بر روی سطح کویل پاشیده می شود. یکی از بزرگترین مزیت هایی که در نوع مدار بسته این برج های خنک کننده و هواساز وجود دارد این است که، مصرف آب در آن بسیار کمتر است.

آشنایی با مزیت ها و دسته بندی  برج خنک کننده

برج خنک کننده

برای برخی از مناطقی که خشک و کم آب هستند انتخاب برج خنک کننده  از نوع مدار بسته بهترین انتخابی می باشد که شما می توانید داشته باشید، چرا که این برج های خنک کننده آب زیادی را مصرف نمی کنند.

بر اساس شکل ظاهری هم اگر بخواهیم برج های خنک کننده را تعریف کنیم، باید بدانید که آنها به شکل مکعبی، دایره ای و یا گرد هستند، شما برای اینکه هر یک از آنها را مورد استفاده قرار دهید باید به محیطی که می خواهید برج خنک کننده در آن قرار بگیرد دقت بسیار زیادی داشته باشد، چرا که برخی از ساختمان ها نیاز به قدرت بیشتری از این دستگاه را دارند و برخی از ساختمان ها چندان قدرت دستگاه برایشان اهمیتی ندارد، به همین دلیل بهتر است بر اساس نوع ساختمان خود یکی از آنها را در مکان های مورد نظرتان نصب کنید.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز