خبرگزاری کار ایران

تحصیل پزشکی در روسیه - از رویا تا واقعیت - روس دانش

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۶۹۶

کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان همه ساله میزبان میلیون ها نفر از کشورهای مختلف دنیا است که به این کشور سفر و یا مهاجرت می کنند. تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۰ میلیون گردشگر و بیش از ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند. بیشتر دانشجویان که برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند از کشورهای : مشترک المنافع - چین - هند - ویتنام و آمریکا لاتین هستند.

مهاجرت تحصیلی ایرانیان به روسیه

علارغم همسایگی و روابط خیلی خوب سیاسی و فرهنگی، اما مهاجرت تحصیلی ایرانیان به روسیه از این ۲۵۰ هزار دانشجو در سال حتی به یک درصد هم نمی رسد.  شاید یکی از دلایل اصلی، عدم شناخت ما نسب به کشور روسیه است.  هر گاه صحبت از تحصیل در خارج از کشور می شود همه فقط از آمریکا - کانادا یا استرالیا نام می برند.  البته که بعضی دانشگاه های آمریکا و کانادا جزو بهترین مراکز علمی جهان هستند. اما مسئله این است که در خیلی از کشورهای دیگر دنیا نیز دانشگاه های با سطح علمی بالا وجود دارند. شاید کمتر کسی در ایران بداند که مثلا دانشگاه لومونسف مسکو در رتبه بندی جهانی جزو صد دانشگاه برتر دنیا و بالاتر از خیلی از دانشگاه های آمریکایی قرار دارد. 

تحصیل پزشکی در روسیه - از رویا تا واقعیت - روس دانش

 

دانشگاه های برتر روسیه 

در رابطه با دانشگاه های برتر روسیه همانطور که اشاره شد دانشگاه ملی مسکو (لومونسف‌) بهترین دانشگاه روسیه و در رتبه بندی جهانی جزو صد دانشگاه برتر دنیا است. بعد از دانشگاه ملی مسکو می توان به قدیمی ترین دانشگاه روسیه یعنی دانشگاه ملی سن پترزبورگ اشاره کرد. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۲۳۰ قرار دارد. در مجموع حدود ۲۰ دانشگاه روسیه در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. بعضی از این دانشگاه ها اختصاصا در رشته خاصی فعالیت می کنند. مثلا دانشگاه اقتصاد مسکو - دانشگاه فناوری اطلاعات سن پترزبورگ - دانشگاه فیزیک هسته ای مسکو و …

تحصیل پزشکی در روسیه - از رویا تا واقعیت - روس دانشتحصیل پزشکی در روسیه - از رویا تا واقعیت - روس دانش

 

تحصیل پزشکی در روسیه

گفتیم سهم ایران در بین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در روسیه کم است. اما نکته جالبتر این است که این میزان هم در رشته های مختلف نامتناسب است. در بررسی های آماری غیر رسمی، بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل پزشکی در روسیه هستند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی. علت این امر شاید این باشد که وارد شدن به دانشگاه در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در ایران بسیار دشوار است.

اما چرا روسیه ؟ از دلایل جذاب بودن روسیه به عنوان مقصد تحصیلی بخصوص برای رشته های پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اعتبار علمی بالای بعضی دانشگاه های روسیه

مورد تایید بودن مدرک تحصیلی بعضی دانشگاه های روسیه در ایران

سهولت ورود به دانشگاه در روسیه

هزینه مناسب تحصیل و زندگی در روسیه

 

 

تحصیل پزشکی در روسیه - از رویا تا واقعیت - روس دانش

موسسات اعزام دانشجو و نشان دادن باغ سبز

با افزایش تقاضای تحصیل در روسیه مشکلات و موانع نیز افزایش پیدا کرده است. شاید بشود از بازار آشفته ای که توسط بعضی موسسات اعزام دانشجو به روسیه بر پا شده است به عنوان یکی از مشکلات جدی نام برد. طبیتعا موسسات به خاطر منافع مالی خود همیشه جنبه مثبت مهاجرت تحصیلی به روسیه را عنوان می کنند و به نکات منفی آن نمی پردازند. اما مسئله زمانی بحرانی می شود که بعضی افراد یا موسسات نه تنها به مسائل منفی اشاره نمی کنند، بله کاملا منکر آن شده و همه چیز را وارونه جلوه می دهند.

نکات منفی تحصیل در روسیه

تحصیل روسیه نیز مانند هر کشور دیگری نکات مثبت و منفی دارد.  شاید از مشلات اصلی که دانشجویان در زمان تحصیل با آن مواجه می شوند بتوان به کیفیت بد خوابگاه ها در اکثر دانشگاه های این کشور اشاره کرد. اکثر خوابگاه ها قدیمی و اتاقها سه یا چهار تخته است. به همین خاطر اکثر دانشجویان ایرانی چند ماه بعد از ورود به روسیه اقدام به اجاره مسکن می کنند. از مشکلات دیگر زندگی در روسیه فرهنگ غذایی روسیه است. سلیقه ما و مردم روسیه در نوع غذا خیلی با هم سازگاری ندارد.  اما از همه مهمتر: ورود به دانشگاه به آن آسانی هم که بعضی موسسات در ایران وانمود می کنند نیست. تقریبا در همه دانشگاه های روسیه برای ورود به دانشگاه آزمون ورودی برگزار می شود . البته که این آزمون از نظر دشواری اصلا به سختی کنکور ایران نیست. برای رشته های پزشکی فقط از دروس زیست و شیمی امتحان گرفته می شود و شرط ورود به دانشگاه گرفتن نمره ۵۰ از ۱۰۰ در دروس ذکر شده می باشد.

تحصیل در روسیه با روس دانش

مجموعه حقوقی روس دانش یک شرکت روسی و ثبت شده در اداره ثبت روسیه می باشد که هسته مرکزی آن را اساتید فارغ التحصیل دانشگاه های مختلف روسیه تشکیل می دهند. کسانی که خود چندین سال پیش، از ایران و چند کشور دیگر به روسیه مهاجرت تحصیلی کردند و مشکلاتی که دانشجوی خارجی با آن مواجه می شود را خود تجربه کرده اند. شرکتی که البته با هدف و نیت تجاری تاسیس گردید اما باور عمیق دارد که تجارت بدون صداقت دوام نخواهد داشت.

اگر هر گونه سوالی در خصوص تحصیل در روسیه دارید می توانید با تیم مشاوره روس دانش  تماس بگیرید. جزییات کامل تحصیل در روسیه و راه های ارتباطی با ما را می توانید در وبسایت روس دانش مشاهده نمایید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • SAMANE

    با تشکر از مطالب مفید. ممنون که همه واقعیت ها رو گفتید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز