خبرگزاری کار ایران

بهترین نرم افزار تولید محتوای ویدیویی تعاملی با سناریوی چندخطی

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۶۶

ساختار نرم افزار بومی تولید محتوای تعاملی راه بیان نو به شکلی طراحی شده است که تمامی افراد حتی کسانی که دانش نرم افزاری و فنی خاص ندارند بتوانند به سادگی از امکانات آن در جهت ساخت و انتشار محتواهای خود استفاده کنند.

در مقاله قبلی به معرفی محبوب ترین نرم افزار های تولید محتوای آموزشی پرداختیم که برای مطالعه بیشتر می توانید از طریق لینک زیر وارد شوید.

معرفی محبوب ترین نرم افزار های تولید محتوای آموزشی

اما در این مقاله قرار است به صورت ویژه به امکانات و قابلیت های نرم افزار تولید رسانه های آموزشی هوشند (راه) بیان نو که توسط یک تیم جوان ایرانی کاملا بومی سازی شده است و به عنوان یک محصول دانش بنیان به ثبت رسانده اند بپردازیم.

این نرم افزار به گفته مدیر فنی پروژه کاملا از ابتدا توسط تیم فنی ایده محوری شده و متناسب با آن ساختارها و قابلیت های کاربری ایجاد شده است و از پروژه های باسورس باز استفاده نشده است.

در این پروژه تمام تلاش بر حفظ سادگی و راحتی محیط کاربری بوده و تلاش شده تا بدون نیاز به دانش خاص کامپیوتری همه افراد با هر سطحی بتوانند محتواهای کاملا گرافیکی و با قابلیتهای تعاملی ایجاد کنند.

در ادامه به ویژگی ها و قابلیتهای فنی این نرم افزار خواهیم پرداخت.

معرفی نرم افزار راه بیان نو از دیدگاه مدیر فنی پروژه:

باتوجه به فرصت های موجود در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و بازار بسیار بزرگ و رو به رشد آن، و از طرفی نبود نرم افزارهای هماهنگ با نیازهای بومی و زبان فارسی، و متناسب با نیاز عموم کاربران و افراد فاقد مهارت های پیچیده نرم‌افزاری، و همچنین عدم وجود قابلیت رصد و سنجش مخاطب محتوا،  ما را بر این داشت تا پا به عرصه‌ی پر تقاضا و کم عرضه‌ی تولید محتوا بگذاریم.

با استفاده از نرم افزار «راهـ» می‌توان شکل جدیدی از محتواهای رسانه ای را تولید کرد که برخلاف ویدیوهای یک‌سویه و خطی موجود، از مزیت های منحصر به فردی برخوردار است. اولین تفاوت بارز، در قابلیت تعامل ویدیو با بیننده است، به طوری که برای مثال می‌توانید پرسش یا چالشی را برای بیننده خود مطرح کنید و واکنش او را دریافت کنید و بر اساس تعامل با وی، نوع محتوای ارائه شده به شکل هوشمند انتخاب شده و تغییر میکند.

اما نکته و شاخصه اصلی در این است که میتوانید تمامی رفتارها و واکنش های مخاطب در تعامل با محتوا یا ویدیو را در قالب گزارشهای آنلاین مشاهده نموده و از این طریق، بازخورد مشتری نسبت به محصول یا خدمت معرفی شده در محتوای تبلیغاتی، و یا وضعیت آموزشی یادگیرنده در محتوای آموزشی رادریافت کنید.

جهت آشنایی بیشتر با گروه بیان نو میتوانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

بخش های مختلف نرم افزار دانش بنیان «راهـ»

ساختار نرم افزار بومی تولید محتوای تعاملی راه بیان نو به شکلی طراحی شده است که تمامی افراد حتی کسانی که دانش نرم افزاری و فنی خاص ندارند بتوانند به سادگی از امکانات آن در جهت ساخت و انتشار محتواهای خود استفاده کنند.

به طور کلی ساختار نرم افزار در پنج بخش تقسیم می شود که هر کدام عملکرد ها و قابلیتهایی را برای کاربر فراهم می کند که هر بخش  در شکل زیر معرفی شده است:

1-  نوار ابزار : شامل ابزارهایی برای وارد کردن عکس، ویدیو، متن به داخل محتوا و همچنین ابزارهایی برای طراحی سوالات و چالشهای تعاملی، تعریف امکانات گرافیکی برای تدوین ویدیو یا عکسها در داخل برنامه، امکان استفاده از انیمیشن های اماده یا ساخت انیمیشن جدید، تعریف رخداد و حالتهای بازخورد باتوجه به رفتار بیننده محتوا؛

2-   پنل سناریو:  امکان تعریف سناریو های چندخطی باتوجه به  بازخورد بیننده نسبت به رخدادها و سوالات طراحی شده در داخل محتوا

3-    پنل تنظیمات: در این قسمت تولید کننده محتوا میتواند تنظیمات ابزارهای مورد استفاده را شخصی سازی و متناسب با شرایط خود آماده سازد

4-  استیج: قسمتی از نرم افزار که نقش بوم را برای کاربر ایفا می‌کند تا بتواند محتوای خود را در داخل آن قرار دهد.

5-   نوار ابزار خط زمان: ابزارهای لازم جهت مدیریت زمان شروع، پایان و مدت زمان هر آبجکت و بسیاری از تنظیمات مربوط به زمان در این قسمت وجود دارد.

کاربرد های نرم افزار تولید رسانه های آموزشی هوشمند (راه)

باتوجه به رشد روز افزون استفاده از فایلهای ویدیویی در فضای اینترنت طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه مریلند پیش بینی می شود که تا سال 2020 هشتاد درصد حجم داده های موجود در فضای وب را فایلهای ویدیویی تشکیل خواهند داد.

همچنین با گسترش شبکه های اجتماعی مبتنی بر ارسال و انتشار فایلهای ویدیویی، نیاز به تولید محتواهایی که به صورت فیلم های کوتاه تهیه شده باشند، بیشتر و بیشتر احساس خواهد شد.

لذا ابزارهایی که بتوانند امکان ساخت ویدیو را در سریعترین زمان و با حداکثر امکانات و به سهولت انجام دهند یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد خواهند بود.

در این راستا می توان به چند دسته از کاربردهای کلیدی نرم افزار راهِ بیان نو اشاره کرد:

  1. تولید محتوای آموزشی (مانند دروس یا هنرها و مهارت ها)
  2. تولید محتوای تبلیغاتی (مانند تبلیغات محصول یا انواع خدمات)
  3. تولید محتوای شبیه سازی (مانند قطعات الکترونیک یا کاربری دستگاه ها)
  4. تولید محتوای سرگرم کننده (مانند داستان های تعاملی یا بازی های کودکانه)
  5. تولید محتوای اطلاع رسانی (مانند راهنمای مجموعه ها یا معرفی روند اداری)

قابلیت های نرم افزار تولید رسانه های آموزشی هوشمند (راه)

1-   فراهم کردن امکان ساخت محتواهای تعاملی مانند:

  • ساخت سوالات چهارگزینه ای
  • ساخت سوالات درگ اند دراپ
  • ساخت سوالات چند انتخابی
  • ساخت سوالات تصویری
  • ساخت سوالات جای خالی
  • ساخت سوالات تشریحی
  • فراهم کردن امکان طراحی فرم ها
  • امکانات کنترل مسیر و عملکرد کاربر

2  ابزارهای لازم برای تدوین یک ویدیوی جذاب

  • ابزار ایجاد بوردر
  • ابزار اصلاح رنگ
  • ابزار افزودن رنگ
  • ابزار فیلترهای تصویری آماده
  • ابزار ماسک کردن تصاویر
  • ابزار سایه دادن به تصاویر

3-  ساخت محتواها با سناریو های چندخطی

4-   امکان پیمایش و گزارش گیری از رفتار و عملکرد بیننده محتوا

یکی از قابلیت های کلیدی محتواسازی با نرم افزار راه گروه بیان نو این است که شما میتوانید با طراحی سوالات یا چالشهای تعاملی از بیننده محتوا بخواهید تا نسبت به خواسته شما پاسخ دهد و درنهایت گزارش پاسخ های دریافتی و واکنش‌های مختلف (نظیر مشاهده مجدد، توقف پخش یا عبور از بخشی از  محتوا و ...) را به صورت مجزا و به تفکیک هر بیننده مشاهده کنید و بتوانید براساس داده های بدست آمده آنالیز  بهتری داشته باشید و در ساخت محتواها یا محصولات بعدی از آن بهره ببرید.

5-  قابلیت ساخت موشن گرافیک ها به صورت کاملا ساده

با استفاده از ابزار انیمیشن در داخل نرم افزار شما می توانید انواع موشن گرافیک های زیبا را به سرعت و بسیار راحت بسازید، در صورتی که به شکل معمول برای ساخت هر کدام از آنها با استفاده از نرم افزار های گرافیکی خارجی نیاز به مهارت های بالا و صرف زمان بسیار زیادی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با گروه آموزش مجازی بیان نو پیشنهاد میکنم حتما به سایت بیان نو مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز