خبرگزاری کار ایران

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۶۰

وقتی ما ایرانی ها می خواهیم به یکی از کشورهای خارجی سفر کنیم، معمولا یک مرحله سخت را پیش روی خود می بینیم: اخذ ویزا! به خاطر همین زمانی که بفهمیم که اخذ ویزا کار چندان دشواری نیست خرید بلیط هواپیما برایمان لذت بخش تر می شود.

کشورهایی نظیر گرجستان، لبنان، صربستان، ونزوئلا، ارمنستان و... ایرانیان را از دریافت ویزا معاف کرده اند و برخی کشورهای دیگر نیز هستند که شرایط مشابه این  کشورها دارند. با خرید بلیط هواپیما و دریافت ویزا فرودگاهی می توان وارد این کشورها شد.

در ادامه می خواهیم کشورهایی که امکان اخذ ویزا فرودگاهی دارند را با هم بررسی کنیم.

دلایل گرفتن ویزای فرودگاهی

دو دلیل باعث می شود ویزای فرودگاهی صادر شود. یک دلیل ساده این است که برخی کشورها مثل امریکا که پروازهای آنها طولانی است و نیاز به فرود آمدن در کشور دومی است، ویزای فرودگاهی یا ترانزیتی صادر می کنند که برای بیش از چند ساعت اعتبار ندارد و در همان محدوده فرودگاه می توان از آن استفاده کرد. یادآوری این نکته لازم است که پروازهایی که طولانی باشند شرکت های هواپیمایی موظف هستند که هتل برای اقامت موقت مسافرین رزرو کنند.

دلیل دیگر صدور ویزا فرودگاهی این است که برخی کشورها قوانین آنچنان سختی در پروسه دریاقت ویزا ندارند به همین دلیل شما می توانید با پرداخت مبلغ مشخصی به جای طی کردن پروسه طولانی ویزا، با خرید بلیط خارجی ویزا فرودگاهی خود را دریافت کرده و مدت کوتاهی را در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

در کشورهایی مثل توگو و بنین می توان 7 یا 8 روز با ویزای فرودگاهی اقامت داشت، گینه،‌ ماداگاسکار، تانزانیا، نپال، تانزانیا، سیشل به مدت 90 روز فرصت اقامت به ایرانیان را می دهد. کشورهای دیگری نیز هستند که فرصت اقامت 30 روزه را به ایرانیان با ویزا فرودگاهی می دهند: پالائو، مالدیو، لائوس، آذربایجان، تووالو و سریلانکا. در زیر لیست برخی کشورهای دیگر همراه با مدت اقامت با ویزا فرودگاهی را برای شما جمع آوری کرده ایم:

لبنان: 39 روز

سامووا: 60 روز

اکوادور، ترکیه و ارمنستان: 90 روز

گرجستان: 45 روز

مالزی: 14 روز

سومالی، موریتانی، کیپ ورده، بولیوی و کومور نیز از کشورهایی هستند که می توان با خرید بلیط خارجی و دریافت ویزا فرودگاهی در آنها به مدت کوتاهی اقامت داشت.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

شرایط دریافت ویزای فرودگاهی ایران

کشورهای که امکان دریافت ویزای فرودگاهی ایران برای آنان وجود داشت در همین مقاله آمده است. اخیرا برای اتباع کشور هند امکان گرفتن ویزای فرودگاهی فراهم شده است. برای اتباع کشور عراق نیز امکان اخد ویزای فرودگاهی در فرودگاه هاشمی نژاد وجود دارد.

شرایط:

  1. حضور متقاضی همراه با اصل گذرنامه (پاسپورت) با اعتبار حداقل 6 ماه، الزامی می باشد.
  2. ارائه کد مرجع یا کد رفرنس
  3. اصل کارت بیمه مسافرتی
  4. پراخت مبلغ دریافت ویزای ایران به واحد کنسولی فرودگاه

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایران بدون داشتن کد رفرنس:

در صورتی که مراحل ویزای ایران قبل از ورود را انجام نداده باشید و کد مرجع را دریافت نکرده باشید نیاز است که مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. پر کردن فرم پرسشنامه مخصوص درخواست صدور ویزا
  2. اگر متقاضی برای همسر و فرزندان خود درخواست صدور ویزا را داشته باشد باید مشخصات آن ها را به طور دقیق و کامل درج کند
  3. مشخصات و عکس همسر و فرزندان باید در گذرنامه متقاضی ثبت شده باشد
  4. یک قطعه عکس جدید 4*6 برای متقاضی و همراهان
  5. ارائه یک نسخه تصویر از صفحه مشخصات گذرنامه

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

برای اخد ویزا فرودگاهی بروز بمانید

یک نکته ای مهم که باید همیشه مد نظر داشت باشید این است که باید آخرین مناسبات سیاسی کشوری که قصد دارید به آن سفر کنید را بررسی کنید، وضعیت آن را با وضعیت کشور خودتان بسنجید و‌ تغییراتی که در رژیم کشور بوجود آمده را پیگیری کنید تا مشکلی هنگام سفر نداشته باشید. گاهی پیش می آید کشورها بدون اینکه شما در در رسانه بشنوید رژیم خود را تغییر می دهند. پس نیاز است حتما از منابع معتبر اخبار را پیگیری کنید.

نکات مهم دیگر ویزا فرودگاهی

یاد آوری نکته دیگر حائز اهمیت است و آن هم اینکه گاهی اوقات در فرودگاه با صف های طولانی مواجه می شوید و ممکن است خود را سر در گم بیابید. در این مواقع لازم است صبوری به خرج دهید و اطلاعاتی را که لازم دارید از مسئولین فرودگاه دریافت کنید. خصوصا اگر به تعطیلات رسمی برخورد کنید ممکن است کار شما با تاخیر مواجه شود. همچنین مبلغ پرداختی برای اخد ویزا فرودگاهی در هر کشور متفاوت است پس نیاز است اطلاعات لازم در این مورد را کسب کنید.

چالش های ویزای فرودگاهی

گاهی اوقات پیش می آید که دریافت ویزا فرودگاهی با سختی هایی همراه می شود، برای مثال برخی کشورها قوانینی را اعمال می کنند و از شما مدارک خاصی را می خواهند، که نیاز است شما در این مواقع شما از خرید بلیط چارتری هواپیما، شرایط و مدارک لازم اخد ویزا فرودگاهی کشور مقصد اطلاع دقیق داشته باشید و خود را بروز نگه دارید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز