خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۱۸

صادرات گمرکات استان، عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان و عراق انجام می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: بالغ بر ۲۳۷ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان صادر شده است.

به گزارش ایلنا از انزلی، محمد شهبازی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۵۲ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۸۸۰ هزار تن از گمرکات گیلان(انزلی، آستارا و حسن رود) صادر شده است که این مقدار از نظر وزنی ۱۳ درصد افزایش داشته است که ۳۸۴ هزار و ۲۲۱ تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، ۴۹۵ هزار و ۶۹۸ تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات صنایع شیمیایی عنوان کرد و افزود: این کالا‌ها به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان و عراق انجام می‌شود.

شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، ترکیه، جمهوری مولداوی، انگلستان، امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی، عراق، افغانستان، کنیا و… مبادلات تجاری داشته‌ایم و کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، اندونزی، مالزی، استونی، جمهوری چک، کنیا و جزیره استوک از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده‌اند.

وی یادآور شد: در این مدت همچنین بالغ بر یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۰۴۴ تن کالا به ارزش ۷۸۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است.

شهبازی تصریح کرد: ۷۱ درصد وزنی و ۷۰ درصد ارزشی کالاهای وارداتی از استان گیلان را فلزات معمولی و مصنوعات از آن تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان از کشور فدراسیون روسیه، قبرس، امارات متحده عربی، اتریش و… است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز