خبرگزاری کار ایران

لاغری شکم، از رویا تا واقعیت!

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۰۷

فرقی ندارد که لاغر باشید یا چاق، اگر شکم داشته باشید قطعا می‌دانید که داشتن چربی شکم و پهلو، امری آزاردهنده است. چربی‌ای سمج، که زودتر از آن که بفهمید، پدیدار می‌شود و رهایی از آن امری غیرممکن به نظر می‌رسد. البته اگر راه‌ها و دلیل به وجود آمدن چربی شکم را بدانید، دیگر لاغری شکم مشکل غیرقابل حلی نخواهد بود.

اما مساله چربی شکم و پهلو فقط جنبه ظاهری ندارد و مشکلات به مراتب جدی‌تری که مربوط به سلامتی می‌شود را، با خود به همراه می‌آورد. چربی شکم می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی چون دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های کرونری قلب شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ بین ۱۵۰۰۰ نفر در کلینیک مایو توسط دکتر جیمز، متخصص قلب و عروق انجام شد. نتایج به دست آمده جالب و البته هولناک بود. در طول مدت این مطالعه مردانی که وزن معمول (با شاخص توده بدنی سالم) اما با شکم بزرگ بودند،۵۰٪ بیشتر از مردان چاق (با شاخص توده بدنی ناسالم)، جان خود را از دست دادند.

در زنان نیز، آنهایی که وزن معمول (با شاخص توده بدنی سالم) اما با شکم بزرگ بودند، ۳۲٪ بیشتر از زنان چاق (با شاخص توده بدنی ناسالم)، جان خود را از دست دادند.

متخصص بهداشت و تناسب اندام دکتر شان تی از کلینیک مایو سه پیشنهاد کاربردی برای افرادی که شکم و پهلو دارند، می‌کند:

  • از محصولات غذایی که دارای مواد نگهدارنده هستند، دوری کنید و سعی کنید مواد غذایی طبیعی که مدت زمان انقضای آنها کمتر است، استفاده کنید.
  • استرس، یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی است. تحقیقات ثابت کرده است که هنگام استرس، هوس و میل افراد به خوردن کربوهیدرات بیشتر می‌شود. استرس، عوامل و راه‌حل‌های مهار آن را بشناسید و در زندگی خود به کار ببرید.
  • اگر می‌خواهید یک بار برای همیشه از شر چربی‌های شکم و پهلو خود خلاص شوید، مواد غذایی سفید رنگ را از رژیم غذایی خود حذف کنید. شکر، آرد سفید، برنج سفید و ... را با غلات کامل، آجیل‌ها و آووکادو جایگزین کنید.

 به طور کلی برای داشتن یک زندگی سالم‌ و پایدار باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کرد که نه محدودیت‌های رژیم‌های لاغری شدید و غیر اصولی مانند رژیم غذایی ۵:۲ و ... را داشته باشد و نه گروه غذایی خاصی را از رژیم حذف کند مانند رژیم غذایی بدون کربوهیدرات.

تنها رژیمی که می‌تواند این دو فاکتور را پوشش دهد، رژیم کالری‌شماری است که نه تنها هیچ گروه غذایی را حذف نمی‌کند، بلکه با کالری‌شماری به شما یاد می‌دهد از خوراکی مورد علاقه‌تان چقدر مصرف کنید تا به وزن ایده‌آل‌تان برسید.

برای کالری‌شماری دو روش وجود دارد. یکی روش سنتی که به صورت دستی باید کالری مواد غذایی را از متخصص تغذیه تهیه و حساب کرد. روش دوم که مدرن‌تر و راحت‌تر است استفاده از اپلکیشن‌های کالری‌شمار مانند اپلیکیشن کرفس است که به طور ویژه برای ایرانیان طراحی و بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز