خبرگزاری کار ایران

سه نگین گردشگری ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۸۹

وقتی صحبت از سفر در داخل ایران میشود ، اسم شهرهای مختلفی به ذهن هر کدام از ما میرسد ، اول هم اسم شهرهایی که ازشون خاطره داریم ، در این مقاله ما میخواهیم برای شما اسم سه تا از شهرهایی را بیاوریم که نگین گردشگری ایران هستند ، شهرهایی با تمدن ناب ایرانی

سفر اصفهان

اصفهان از دیرباز گهواره هنرهای زیبا و صنایع دستی بوده است. تزیینات آجری، کاشی کاری، گچ بری و انواع خط در آثار تاریخی اصفهان، از قرنها پیش تا دوره معاصر، بر اطراف و جوانب مناره ها و داخل و خارج مساجد، قصرها و هنرهای زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری و زرنگاری و رونویسی انواع کتاب، قرآن و قطعات نگارگری و نقاشی جملگی به مرکزیت هنری اصفهان گواهی میدهند. سیم کشی، زرکشی، زربافی، گلابتون دوزی، منبت گلپایگان، پولک دوزی، زنجیره بافی، قالی بافی و نساجی از صنایع دستی رایج اصفهان است .

در هنگام سفر با تور اصفهان میبینیم که معماری اصفهان دردوره صفویه به اوج خود رسید وآثاری را خلق نمود که هنوز که هنوزه هیچ چیز از زیبائی آن کم نشده است  با پیشرفت تکنولوژیِ و علم هنوز همقابل تحسین و کم نظیر است . عظمت آثار و معماری خاص بناهای تاریخی اصفهان به قدری جذاب است که توریست های بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سمت این شهر می کشاند . میدان نقش جهان و عمارت عالی قاپو و مسجد جامع ومسجد شیخ لطف الله را کنار بگذاریم از سی و سه پل نمی توان گذشت اوج هنر مهندسی و معماری توامان باعث خلق اثری زیبا و مهندسی شده است کهبا امکانات آن زمان امری بدیع و دست نیافتنی بوده است .

برای دیدن اصفهان انتظاری جز زیبائی و هنرمندی نداشته باشید. در فضای شهر اصفهان آرامش موج می زند و شهری پاکیزه و مردمی  صلح جو و دانا و شیرین سخن و هنرمند که همصحبتی با ایشان می تواند ساعتها شما را مسرور و سرگرم نماید . موزه های متعدد  و آثار تاریخی بسیار از بارزه های این شهر است.

زیبایی اصفهان

اما بزرگترین زیبائی این شهر هارمونی ونظم بی نظیر معماری آن است .  تقریبا مسافری نیست که اصفهان برود و یک روز یا حتی چند ساعت را برای رفتن به جلفا اختصاص ندهد. محله جلفا بعد از جاهای دیدنی اصفهان مثل میدان نقش جهان که میتوان سوار بر درشکه ها دور میدان را چرخید یا زاینده رود که میتوان روی پل‌هایش قدم زد و شب ها در زیر پل خواجویش به آواز دلنشین اصفهانی‌ها گوش داد، خواستنی ترین جای اصفهان است.

جلفا، خیابان سنگفرشی است که قدم زدن در آن حال آدم را میتواند از این رو به آن رو کند. میتوان رفت و در یکی از کافه هایش نشست و برای مدتی به چیزی جز زندگی نیاندیشید.گاهی برای رفتن تعلل می کنیم وفرصت سفر از دست می رود و بعد که به آن روزها می نگریم می بینیم بیهوده فرصت را از دست داده ایم ، پس اکنون وقت سفراست تا فردا خیلی چیزها تغییر می کند .

سفر یزد

در میان کویر مرکزی ایران  شهری ایستاده در میان تاریخ در صلح و آرامش زیبا و پر رونق و سرسبز به نام یزد وجود دارد. شهر کویری یزد یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه است. بادگیرهای شگفت‌انگیز سر به فلک کشیده و مکان‌های تاریخی متعدد، شهر تاریخی یزد را در فهرست جاهای دیدنی ایران قرار داده است. 

تور یزد اولین وبزرگترین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی به جامانده در جهان را به شما نشان میدهد. برای دیدار از آثار بجا مانده از تاریخ از تمام دنیا به یزد رهسپار می شوند و گذر تاریخ بشریت را در یمک تمدن بزرگ را در یزد از نزدیک می بینند.

تغییرات یزد

 این تغییر به قدری واضح و آشکار است که نیازی نیست شما هیچ سابقه باستان شناسی و تاریخ دانی و معماری داشته باشید .یزد شهری است که می توانید با قدم زدن در کوچه هایش در تونل زمان سفر کنید . آرامش و سکوت یزد شما را وادار به تفکر می کند . امتحان کنید شما در یزد کمتر صحبت می کنید وبیشتر گوش می دهید و فکر می کنید و این روح یزد است که در مسافران نیز حلول می کند . مردم یزد به طور کامل با این خلق و خو عجین شده اند و گویا از گذشته و آینده تاریخ به خوبی اطلاع دارند و چیزی را در دنیا ارزشمند جنگ و جدل نمی بینند و به این خاطر در طول تاریخ همیشه صلح طلب بوده اند . یزد شهری است که در کنار کانونجنگ ها و مطامع امپراطوری ها و جنگ ها وغارت ها هرگز در آن جنگی رخ نداده است و این را هنر و معماری شهر به خوبی به شما نشان می دهد .

همسفر ما باش در تور یزد و زیبائی های این شهر را به نوعی دیگر به همراه لیدرهای مجرب و تحصیلکرده و اصولی ببینید و عمق این تفکر یزدی را درک کنید و تفاوت نسل هاو اعصار گوناگون را از 4000 سال پیش تا کنون ببینید و لمس کنید.

سفر شیراز

شیراز شهر زیبایی ها و شادیهاست و می توان لذت وصف ناپذیر و حس عطر خوشایند بهارنارنج ها را بزرگترین ارمغان این شهر دانست.این شهر هم به لحاظ فرهنگ و تمدن، آب و هوا و جاذبه های طبیعی سر آمد شهر های ایران است. مسافران تور شیراز می توانند انگیزه های متفاوتی برای سفر داشته باشند ولی خالی از لطف نیست که مهمترین و جذاب ترین جاذبه های این شهر را بشناسید و آنها را از نزدیک ببینید.

 شما تاریخ را در آرامگاه ها ادب و شعر،باغ هایی با معماری های خاص ایرانی، موزه هایی پر از گنجینه های نیاکانمان را در شیراز می بینید .شما برای سفر به این شهر و اقامتی لذت بخش به همراه تورهای حرفه ای به همراه لیدرهای محلی تحصیلکرده  آگاه ومشرف به منطقه و تاریخ شیراز میتوانید با کارشناسان تورهای داخلی آژانس فارا گشت کوروش کبیرتماس حاصلکرده و کوله بار سفرتان را ببندید .

برای شما در تورهای شیرازمان بازدید از آثار مختلفی را داریم مانند : باغ ارم - آرامگاه حافظ - آرامگاه سعدی - باغ جهان نما - دروازه قرآن- خواجوی کرمانی را خواهیم دید و اینها برای روزاول بازدید شما در نظر گرفتیم و اما روز دوم : ارگ کریم خانی - نارنجستان قوام- بازار وکیل - حمام وکیل - مسجد وکیل - خانه زینت الملوک- سرای مشیر را خواهیم دید ولی اوج سفر شما روز سوم خواهد بود جائی که به دیدار تخت جمشید و نقشم رستم خواهید رفت و اگر تمایل داشته باشید پاسارگاد جان  که شیراز را با خاطره ای زیبا ترک خواهید کرد.

سه نگین گردشگری ایران

دعوت از شما

 البته تمام این سفر شما در مسیر نسیم دل انگیز شیراز و اصفهان و یزد خواهید بود و ما شمارا دعوت می کنیم به جشن زیبائی و بوی خوش بهار نارنج وعطر وگل و گلاب شیراز ، بوی خشت های نم خورده یزد و آبی کاشی های اصفهان . آژانس فارا گشت کوروش کبیر شما را دعوت به تورهای حرفه ای داخل ایران همراه با تور لیدرهای محلی تحصیل کرده ، با ما تماس بگیرید 02188909296

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز