خبرگزاری کار ایران

به منظور مشارکت در تولید انرژی پاک در اصفهان

شهرداری زمین راه‌اندازی نیروگاه‌‌های خورشیدی سرمایه‌گذاران را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۵۳

مدیر بهینه سازی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به منظور مشارکت در تولید انرژی پاک در شهر اصفهان، زمین مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین می کند.

به گزارش ایلنا ، امیرحسین ملک‌پور با اشاره به مصوبه شهر خورشیدی شورای شهر اصفهان و اقدامات شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: پس از برگزاری رویداد شهر خورشیدی در میدان امام حسین (ع) دو کارگروه عملی و تئوری برای پیگیری مصوبات در شهرداری اصفهان تشکیل شد.

فروش انرژی مازاد نیروگاه خورشیدی سالن اجلاس سران

وی بیان کرد: در حال حاضر 23 نیروگاه خورشیدی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که بزرگترین آن در سالن اجلاس سران شهر نصب شده و توان تولید انرژی آن روزانه یکصد کیلووات است. با توجه به اینکه این میزان انرژی مازاد بر نیاز مصرفی است، به شبکه توزیع وصل شده، از طریق تجهیزات شرکت برق به برق شهری تبدیل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.  

مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع هم اکنون روزانه حدود 300 کیلووات انرژی از طریق تاسیسات خورشیدی در شهرداری اصفهان تولید می شود.

ملک پور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شرکت برق یارانه به بخش تولید انرژی خورشیدی ارائه می داد اما اکنون این مزیت وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان انرژی خورشیدی با کیلووات بالا می‌توانستند برای احداث تاسیسات از یارانه بخش دولتی که شرکت برق تخصیص می‌داد استفاده کنند، ولی در حال حاضر یارانه به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه راهکار ما برای گسترش استفاده از انرژی خورشیدی در شهر اصفهان ارائه زمین به سرمایه گذار بخش خصوصی از سوی شهرداری و تامین تجهیزات از سوی سرمایه گذار برای تولید و بهره برداری از این نوع انرژی است، افزود: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید انرژی پاک کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز