خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد تاکید کرد:

اختصاص یک میلیارد دلار فاینانس برای طرح‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۴۳

همه دستگاه‌های دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی استان، طرح‌هایی را که می توانند از منابع فاینانس استفاده کنند هرچه زودتر ارائه دهند تا بتوان منابع فاینانس را جذب کرد.

استاندار اصفهان گفت: با اجرای طرح سلامت در استان اصفهان، بیماران با کاهش ۴۰ درصدی، تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با اشاره به اینکه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مجوز‌های ۷۰ طرح باغداری، دامداری، تولیدی، پرورش قارچ و ماهی که عمدتا توسط بخش خصوص سرمایه گذاری شده تصویب رسید که این طرح‌ها می‌توانند اشتغال‌های خوبی را در سطح متوسط ایجاد کند ادامه داد: ۸۰ طرح تغییرکاربری نیز در این جلسه به تصویب رسید.

وی طرح سلامت را از دیگر موضوعات این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح شامل ۲ بخش بهداشتی و درمان است که بخش درمان آن از۱۵ اردیبهشت ماه در قالب ۷ دستورالعمل و بخش بهداشت هم از اول تیر شروع به کار کرده است.

استاندار اصفهان در بخش بهداشت به بحثپزشک خانواده اشاره کرد و افزود: این طرح برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستا‌ها و حاشیه‌های شهری با برآوردی در حدود ۵۰۰ هزار نفر در حال حاضر آغاز شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کاهش میزان پرداخت هزینهٔ درمان توسط بیماران از دستورالعمل‌های بخش درمان بوده است که در گذشته در استان اصفهان تقریبا ۵۰ درصد از هزینه‌های درمان توسط بیماران پرداخت می‌شد و با اجرای این طرح این میزان به ۱۰ درصد کاهش یافته که آمار قابل قبولی داشته است.

وی یادآور شد: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است که با پرداخت اضافه کار قابل توجهی به پزشکان هم علاقه‌مندی آنان را برای خدمت در مناطق محروم افزایش می‌دهد و هم مشکلات این بخش را حل خواهد کرد.

استاندار اصفهان افزود: ماندگاری و حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر و طرح ترویج رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی از دیگر اقدامات قابل توجه در بخش درمان بیماران بوده است.

زرگرپور ارتقای بخش هتلینگ بیمارستان‌ها و همچنین ارتقای بخش ویزیت را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در گذشته هر پزشک، تعداد قابل توجهی از بیماران را در روز ویزیت می‌کرد و در حال حاضر حد مشخصی برای آن در نظرگرفته شده است و دولت برای این موضوع هزینه پرداخت می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در طول اجرای این طرح تا کنون در هر ۲۴ ساعت۱۸۰ میلیون تومان یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود که این میزان در حدود ۶۰ میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: تمام این مبلغ از پیش به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است و تا پایان سال هیچ گونه مشکلی برای تامین این خدمات و تسهیلاتی که ارائه می‌شود وجود نخواهد داشت.

وی ایجاد برند شهری برای اصفهان را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: این موضوع در دنیا مطرح است و شهرهای بزرگ و مورد توجه گردشگران دارای یک برند کاملا ویژه و مشخص برای خود هستند.

وی با بیان اینکه مدتی است اختصاص یک برند برای اصفهان مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: طرح اولیهٔ این برند از سوی اتاق بازرگانی صنایع؛ معادن و کشاورزی ارائه شده است و مقرر شد کارگروهٔ تشکیل گردد و در مورد تکمیل این طرح اقدامات بعدی را به انجام برساند.

وی اظهار داشت: می‌توان پیش بینی کرد که ظرف ۴ – ۵ ماه آینده شهر اصفهان هم دارای یک برند مشخصی در سطح بین‌المللی شود.

وی به اختصاص یک میلیارد دلار فاینانس برای طرح‌های دولتی، خصوصی و تعاونی به استان اشاره کرد و افزود: اگر تا مهر ماه این مقدار جذب شود احتمال اینکه بتوانیم آن را به ۲-۳ برابر افزایش دهیم وجود خواهد داشت.

وی از همهٔ دستگاه‌های دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی خواست طرح‌های خود را که می‌توانند از منابع فاینانس استفاده کنند هرچه زود‌تر ارائه دهند تا بتوانند از محل این یک میلیارد دلار استفاده کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت برای کمک به واحد‌های صنعتی، ایجاد و استمرار اشتغال ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است، افزود: این مقدار نیمی از مبلغ دریافتی در سال گذشته است ولی با جذب آن توسط واحد‌های صنعتی امکان افزایش اعتبارات وجود خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: مبلغ ۱۳۴میلیارد تومان اعتبار جدید در قالب مادهٔ ۱۸۰ در اختیار استان قرار گرفته که در قالب طرح‌های عمرانی و خدماتی بین شهرستان‌های مختلف توزیع و به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز