خبرگزاری کار ایران

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۵۶

به دلیل مزایای این نوع دستگاه، در صنعت امنیتی در طول سال های اخیر به نام دوربین مداربسته تحت شبکه شناخته می‌شوند. با وجود تکامل تکنولوژی دوربین آنالوگ، استفاده از دوربین تحت شبکه خیلی سریع و در حال رشد می‌باشد.

در این مقاله شما درباره مزایای استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در برابر سیستم آنالوگ یاد خواهید گرفت و درک خواهید کرد که چرا بهتر است از این فناوری در پروژه‌های جدید دوربین های مداربسته استفاده کرد چون تصاویر با کیفیت بالا را تهیه و ارائه می‌دهد.

نمودار زیر یک سیستم دوربین مداربسته را نشان می‌دهد که اجازه دسترسی به اینترنت داخلی و خارجی را از طریق استفاده از نرم افزار نظارت (لپ تاپ ۱ و لپ تاپ ۲) می‌دهد. فقط نگاهی به این نمودار ساده برای آشنا شدن با این مفهوم کافی می‌باشد. به خواندن مقاله ادامه دهید.

دیاگرام دوربین مداربسته تحت شبکه

نمودار دوربین مداربسته در واقع بسیار ساده است، به ویژه اگر شما با استفاده از یک سوئیچ قادر به روشن کردن دوربین از طریق PoE (Power Over Ethernet) را داشته باشید

سپس ۸ دوربین آی پی به سوئیچ ، ان وی آر NVR و روتر POE به اینترنت و یک لپ تاپ یا رایانه برای نظارت از راه دور متصل می‌شوند.

در طرف دیگر اینترنت در روتر و یک لب تاپ وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی از راه دور به سیستم دوربین مداربسته استفاده شود. این یکی از مزایای دوربین امنیتی تحت شبکه هایک ویژن می‌باشد و می‌توان به طور جداگانه به آنها دسترسی پیدا کنید.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن (IP)

  • وضوح بالا: تا تاریخ (۲۰۱۹) دوربین های تحت شبکه IP تا ۳۰ مگاپیکسل وجود دارد
  • با استفاده از کابل های کمتر: یک کابل شبکه کافی است
  • سیستم مستقل: دسترسی مستقیم به دوربین
  • امنیت بهتر: دوربین تحت شبکه IP می تواند از داده های رمز شده استفاده کند
  • تجزیه و تحلیل ویدیو : دوربین ها هوشمند هستند
  • چند منظوره: امکان استفاده از سیستم های مختلف نظارتی در آن واحد
  • سهولت انتقال: آپلود ویدیوها بر روی شبکه داده
  • افزونگی: همزمان ضبط بر روی دستگاه ان وی آر NVR و کارت های حافظه مموری کارت  SD Card
  • نظارت: امکان نظارت بر وضعیت دستگاه ها وجود دارد

دوربین مداربسته دیجیتال با وضوح بالا

یکی از مزیت های دوربین امنیتی تحت شبکه هایک ویژن نسبت به آنالوگ این است که می‌تواند با تصاویر با وضوح بالا کار کند که این امکان در دوربین‌های آنالوگ وجود ندارد حتی اگر آنها دارای تکنولوژی  HD-TVI، HD-CVI و AHD باشند.

با وجود این فناوری جدید در دوربین آنالوگ به شما این اجازه را می‌دهد تا با رزولوشن Full HD و حتی ۴K، تصاویر بهتری را داشته باشید اما دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن با ارائه رزولوشن مگاپیکسل تفاوت زیادی برای دریافت جزئیات در تصویر را دارند.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

رزولوشن Full HD و حتی ۴K

تصاویر با کیفیت بالا در دوربین مدرابسته تحت شبکه هایک ویژن

با این حال، برای دسترسی از راه دور، محدودیت پهنای باند اینترنت خواهد بود. دوباره در نمودار ببینید که ضبط کننده ان وی آر (NVR) به طور مستقیم به سوئیچ متصل است که می‌تواند پورت های ۱۰۰Mbps  یا ۱۰۰۰ Mbps را داشته باشد.

اگر شما از ADSL برای پروژه دوربین مداربسته خود استفاده می‌کنید، محدودیت پهنای باند را خواهید داشت، بنابراین لازم است از دوربین های تحت شبکه با جریان چندگانه Dual Streaming استفاده کنید.

بنابراین در این وضعیت می‌توانید از چندین جریانDual Streaming  دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تا یک ویدیو با کیفیت بالا برای ضبط محلی و سایر جریان‌های تصویری با کاهش رزولوشن برای ارسال در اینترنت ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید سیستم را به پهنای باند موجود راه اندازی کنید.

به عنوان مثال اطلاعات کاتالوگ دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن را مشاهده کنید، بخش‌های برجسته نشان می‌دهد این توانایی برای ارسال بیش از یک جریان ویدئو به طور همزمان با استفاده از انواع مختلف کدک‌ها مانند H.265 H.264  و MPEG  وجود دارد.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

انواع مختلف کدک ها مانند H.265 H.264 و MPEG

استفاده از کابل های کمتر

با اتصال تنها یک کابل شبکه، امکان ارسال ویدئو، صدا، اطلاعات وضعیت دوربین، فراداده، زنگ هشدارها، تنظیمات و دستورات حرکت (هنگام استفاده از دوربین PTZ) امکان پذیر است.

کابل‌های استفاده شده در دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن

با وجود این واقعیت که سیستم دوربین مداربسته آنالوگ مدرن همچنین می‌تواند ویدیو را در یک کابل تک (با استفاده از Power Over Coax )  ارسال کند، یک دوربین مداربسته تحت شبکه می‌تواند ارتباط کامل دوبل دوطرفه (ارسال / دریافت) با سیستم دوربین مدار بسته را داشته باشد.

سیستم اتوماتیک

در طراحی دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین های تحت شبکه را می‌توان به صورت جداگانه دسترسی پیدا کرد، دوباره در نمودار نمایش داده شده می توان دید و توجه داشته باشید که امکان دسترسی مستقیم به دوربین های تحت شبکه هایک ویژن بدون نیاز به گذر از دستگاه ان وی آر وجود دارد، زیرا همه آنها به سوئیچ وصل شده اند و روتر به اینترنت متصل است.

مشاهده تصاویر دوربین تحت شبکه هایک ویژن از طریق اینترنت

دوربین های تحت شبکه با بیش از یک نمایه جریان ویدئو برای استفاده محلی و از راه ساخته شده‌اند، معمولا مشخصات محلی دارای وضوح بالا است در حالی که مشخصات برای مشاهده تصاویر از راه دور با وضوح پایین مانند VGA پیکربندی شده است که مناسب برای استفاده از تلفن همراه است.

امنیت بالاتر در دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

آیا فکر می‌کنید کسی می تواند جریان ویدئو را بین دوربین تحت شبکه و لپ تاپ از راه دور با تلفن همراه بگیرد؟ بله، قطعا می‌تواند یک هکر با تکنیکی به نام “snif” این کار را انجام می‌دهد.

برای محافظت از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در برابر ردیابی داده‌ها، می‌توان داده‌ها را رمزگذاری کرد، همانند فرایندی که هنگام دسترسی به یک حساب بانکی از طریق اینترنت استفاده می‌شود. داده‌ها بین مشتری و سرور، در این مورد بین دوربین و لپ تاپ رمزگذاری می‌شوند.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

محافظت از سیستم  دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

بنابراین این یکی دیگر از مزیت دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن IP است ، داده ها بین دوربین تحت شبکه هایک ویژن IP و ضبط کننده و یا دستگاه نظارت می تواند با استفاده از همان سطح رمزگذاری داده ها استفاده شده که توسط بانک ها، استفاده می شود استفاده کند .

پشتیبانی از قابلیت های تجزیه و تحلیل تصاویر(VCA)

پس از آنکه چندین دهه از ورود دوربین های مداربسته به بازار گذشت، گسترش نیازمندی ها و بالا رفتن توقعات کاربران از یک سیستم مداربسته منجر شد تا تولیدکنندگان تجهیزات نظارت تصویری، ویژگی های هوشمند را به تولیدات خود برای رفع این نیاز ها بیفزایند. یکی از این ویژگی ها توانایی دوربین ها در تجزیه و تحلیل تصاویر و واکنش آنها به اتفاقات رخ داده است. برای مثال ویژگی تشخیص چهره هایک ویژن که در بسیاری از دوربین های هایک ویژن وجود دارد و یا ویژگی تشخیص پلاک خودر هایک ویژن  که برای تامین امنیت بسیاری از اماکن بزرگ مانند پارکینگ ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و Face Capture دوربین مداربسته هایک ویژن

باید به این نکته توجه نمایید که میان قابلیت های Face Detection و Face Capture تفاوت هایی وجود دارد. قابلیت فیس کپچر تنها توانایی تشخیص صورت افراد را دارد و امکان تمییز چهره افراد مختلف در آن وجود ندارد. اما در Face Detection یا بهتر بگوییم شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. برای مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد، در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد. و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

کدامیک از دوربین ها قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) دارند

به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در حال حاضر این قابلیت تنها در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن وجود دارد. و هنوز این قابلیت در دوربین های TurboHd وجود ندارد.

مزایای تشخیص چهره یا Face Detection در دوربین مدار بسته

  1. جمع آوری شواهد

اگر می خواهید از سیستم نظارتی خود برای جمع آوری شواهد استفاده کنید، دوربین های دوربین مدار بسته تشخیص چهره  هایک ویژن کمک زیادی به شما می کنند. اگر در دفتر کار خود اختلاف نظر و یا مشکلاتی دارید، بهتر است از این دوربین ها استفاده کنید تا بتوانید مدرک کافی برای مشاهده اتفاقاتی که رخ داده است داشته باشید.

2. از وقوع جرم جلوگیری می کنند

همه انواع سیستم های نظارتی می توانند به جلوگیری از وقوع جرم و جنایت کمک کنند. اما دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن در این زمینه بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا مجرمان از ترس آنکه چهره شان تشخیص داده شود ترسیده و کمتر مرتکب جرم می شوند.

3. نظارت بهتر بر فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارت خود با دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن ارتقا می دهید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشسته باشید.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

تجزیه و تحلیل ویدیو دوربین تحت شبکه هایک ویژن IP

پردازنده اصلی یک دوربین تحت شبکه ( DSP پردازنده سیگنال دیجیتال) نامیده می شود، می تواند تصاویر را تجزیه و تحلیل کند و با هشدار دهنده و یا ارسال ایمیل ها و عکس ها به یک سرور پاسخ دهد، همچنین می توان اطلاعات را روی کارت حافظه ضبط کند و همچنین یک رویداد مانند تشخیص حرکت شناسایی کند.

سازنده دوربین هایک ویژن یا دارای DSP خاص خود است و یا خریدار باید آن از طرف شخص ثالث خریداری کند . بنابراین بسته به نام تجاری و مدل دوربین شما می توانید انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل های ویدئویی را که برای دوربین تحت شبکه IP تعبیه شده است، استفاده کنید.

 

تجزیه و تحلیل ویدیو دوربین تحت شبکه هایک ویژن

تجزیه و تحلیل ویدیو در دوربین تحت شبکه هایک ویژن

تجزیه و تحلیل ویدیو انجام شده توسط دوربین تحت شبکه اجازه می‌دهد تا شناسایی انواع خاصی از حوادث، مانند کسی که وارد یک منطقه خاص و یا رانندگی حرکت ماشین در جهت اشتباه شناسایی پلاک خودرو را انجام دهد.

تشخیص چهره نوع دیگری از برنامه‌های موجود در دوربین های هوشمند آی پی و همچنین تشخیص صدا است که می‌تواند بداند که آیا یک رویداد مانند ورود نفوذ به مکان غیر مجاز وجود دارد یا خیر.

تجزیه و تحلیل‌های ویدئویی که در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن تعبیه شده است، ارزش محصول و طراحی پروژه دوربین مداربسته را افزایش می‌دهد، همچنین در مقایسه با یک سیستم آنالوگ سنتی امکان نظارت بر کارایی بیشتری را فراهم می کند. یکی از بزرگترین مزیت دوربین امنیتی تحت شبکه است.

برخی از مدل‌های دوربین های تحت شبکه هایک ویژن حتی می توانند با تکنولوژی پیشرفته نظارت تصویری دوربین مداربسته نظیر شناسایی پلاک خودرو کار کنند

انعطاف پذیری سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن

برای نظارت دوربین تحت شبکه، اغلب موارد استفاده از نرم افزار خاص و بسته به طراحی و مارک های تجهیزات، ممکن است بین انواع مختلف نرم افزار نظارت را انتخاب کنید.

هر توسعه دهنده دوربین مدار بسته دارای مزایا و معایب خود نیز است. بنابراین بهتر است که بهترین نرم افزار برای پروژه دوربین تحت شبکه هایک ویژن انتخاب کنید و شما گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

انعطاف پذیری سیستم های دوربین مدار بسته  تحت شبکه هایک ویژن

بسیاری از نرم افزارهای نظارت که توسط شرکت های مختلف در سرتاسر جهان ایجاد شده اند، بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تر تجزیه و تحلیل ویدیو مانند پلاک خوان خودرو یا حتی تشخیص چهره هستند

انتقال تصویر آسان دوربین تحت شبک هایک ویژن

با توجه به فرمت دیجیتال خود، با استفاده از شبکه های کامپیوتری، اینترنت یا سیستم های بی سیم، انتقال ویدئو دوربین مداربسته بسیار آسان است، امکان انتقال تصاویر هایک ویژن به هر بخش از جهان بسیار سریع و ایمن است.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

پروتکل انتقال دوربین مداربسته هایک ویژن

پروتکل انتقال تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

انتقال ویدئوهای دوربین مداربسته توسط همان شبکه داده جهانی اینترنت انجام می شود، زیرا جریان ویدئو از بسته های استاندارد شبکه آیپی TCP/IP استفاده می کند.

افزونگی در دوربین مدار بسته هایک ویژن

برای اطمینان از اینکه ویدیوهای خود را از دست نمی‌دهید، می توانید آنها را در بیش از یک مکان در همان زمان و لحظه ذخیره کنید و یا به کارت حافظه دوربین بسپارید، بنابراین اگر خطر خرابی در سیستم وجود نداشته باشد، احتمال خطر از دست دادن اطلاعات وجود ندارد.

دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن اجازه استفاده از جریان‌های چندرسانهای همزمان را می‌دهند، بنابراین می توانید ویدیو را به نقاط مختلف شهر یا حتی کشورهای مختلف ارسال کنید.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

افزونگی در دوربین مدار بسته

سرورها و مراکز داده در دوربین مداربسته تحت شبکه

شرکت‌های بزرگ همواره از داده‌های شما مراقبت می کنند، این شامل ضبط تصاویر و امنیت داده‌های دوربین مداربسته است که می‌توان از شرکت‌های بزرگ در این زمینه کمک خواست، که بخشی از مزیت دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن است.

مانیتورینگ دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن

امکان نظارت بر وضعیت تجهیزات شبکه مانند سوئیچ ها و روترها از طریق استفاده از یک پروتکل شبکه خاص به نام SNMP  وجود دارد و خوشبختانه این امکان وجود دارد که با دوربین های مداربسته تحت شبکه هم همین کار را انجام دهیم.

استفاده از پردازنده، حافظه، شبکه، فضای دیسک در دسترس و غیره می‌تواند نظارت و نمایش داده شود به شکل یک گراف مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل فنی قرار گیرد.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

پروتکل شبکه خاص به نام SNMP

این ویژگی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بسیار جالب است، یک تکنسین می تواند تشخیص دهد چه اتفاقی می افتد و نگهداری پیشگیرانه شبکه و دوربین های تحت شبکه به طوری که سیستم دوربین مداربسته از کار بازنماند.

نتیجه

حالا شما مزایای استفاده از دوربین تحت شبکه هایک ویژن را می دانید و چگونگی صحبت و راهنمای با یک مشتری در مورد سیستم نظارت تصویری آنالوگ و شبکه برای خرید.

به یاد داشته باشید که در پروژه های جدید دوربین مداربسته تمایل زیادی به استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه است و هرگز متوقف نکنید یادگیری خود را زیرا فن آوری های جدید در حال تغییر می باشد.

تهیه شده توسط تیم امنیتی دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن در ایران.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز