خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد کارت دانش آموزی هوشمند pvc ، کاربردها و مزایای آن

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۴۹

همه چیز در مورد کارت دانش آموزی هوشمند pvc ، کاربردها و مزایای آن

کارت دانش آموزی نوعی کارت شناسایی است که جهت تشخیص هویت دانش آموزان در مدارس به کار می رود. این کارت ها در گذشته به صورت مقوایی و کاغذی تهیه و توزیع می شدند اما ماندگاری بالایی نداشتند و محافظت از آن ها در طول یک سال تحصیلی کار ساده ای نبود چون احتمال آسیب دیدگی آن ها بسیار زیاد بود. اما امروزه برای چاپ کارت دانش آموزی از جنس های مقاوم تری مانند pvc استفاده می کنند.

چاپ کارت دانش آموزی روی کارت pvc

همه چیز در مورد کارت دانش آموزی هوشمند pvc ، کاربردها و مزایای آن

کارت pvc از پلاستیکی مقاوم به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده که دوام و انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر سایش، رطوبت و شکنندگی مقاوم است و دارای قابلیت های زیادی است. همچنین لازم به ذکر است که متوسط عمر این کارت ها بین 5 تا 7 سال است و به راحتی می توان از آن ها در یک دوره تحصیلی استفاده نمود. کاربرد کارت های پی وی سی دانش آموزی به حدی افزایش یافته است که می توان آن ها را به عنوان جایگزینی برای کارت های دانش آموزی قدیمی معرفی نمود.

 

انواع کارت دانش آموزی

همانطور که بیان نمودیم این کارت‌ های شناسایی به صورت معمولی و یا هوشمند تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

 

●         کارت دانش آموزی ساده

کارت‌های شناسایی ساده و معمولی از جنس pvc هستند و فقط جهت احراز هویت و شناسایی دانش آموز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

●         کارت هوشمند دانش آموزی

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، راهکارهای مدرن و پر کاربردی در سیستم های آموزشی ایجاد شده است. از جمله آنها می توان به کارت شناسایی دانش آموزی هوشمند اشاره نمود. کارت هوشمند دانش آموزی همانگونه که از نامش پیداست نوعی کارت smart می باشد که امروزه در بسیاری از مدارس مورد استفاده قرار گرفته است.

همه چیز در مورد کارت دانش آموزی هوشمند pvc ، کاربردها و مزایای آن

در واقع این نوع کارت ها به گونه ای جایگزین کارت های دانش آموزی قدیمی شده اند و ویژگی های زیادی به آن ها افزوده شده است. کارت دانش آموزی هوشمند امکانات متنوعی را در اختیار دانش آموزان و مربیان قرار می دهد و می تواند به صورت چشمگیری موجب افزایش سرعت و کیفیت آموزشی مدارس و آموزشگاه ها گردد. این کارت ها قابلیت برنامه ریزی بر اساس کلیه امور جاری مدرسه را دارند و علاوه بر اینکه در مدیریت دانش آموزان موثر هستند می توانند امنیت آن ها را در فضای آموزشی تأمین نمایند. کارت‌های شناسایی هوشمند نیز از جنس پی وی سی تولید می شوند اما در ساختار آن ها از نوار مغناطیسی یا چیپ به کار گرفته می شود که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و با توجه به نوع و شرایط استفاده از آن ها، می توان در در حوزه‌های مختلف از آن ها استفاده نمود.

 

از اهداف مهم این سامانه می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

●         ورود تکنولوژی روز به مدارس

●         حذف سیستم سنتی و دستی گذشته

●         ارتقا و افزایش کیفیت آموزشی در مدارس

●         افزایش میزان اطمینان و کاهش میزان خطا

●         صرفه جویی در زمان و هزینه

 

مزایا و کاربردهای کارت دانش آموزی هوشمند

●         کنترل تردد

●         حضور و غیاب خودکار

●         قابلیت خرید از بوفه (کارت های هوشمند به منزله یک کیف پول الکترونیکی برای دانش آموزان است که با وجود آن دیگر نیازی به حمل پول نقد نخواهد بود و می توان با شارژ کارت از بوفه مدرسه خرید کرد. در واقع هر دانش آموزی با در دست داشتن کارت خود می تواند از مراکز خرید، فروشگاه ها و دستگاه های خود پرداز هر آنچه را می خواهد خریداری کند.)

●         استفاده به عنوان کارت بانکی در شبکه شتاب و دستگاه های خود پرداز

●         امکان دسترسی دانش آموزان به قسمت های مختلف مدرسه مانند کتابخانه، اماکن ورزشی و سایت کامپیوتر

●         امکان استفاده از خدمات رفاهی مدارس

●         امکان ثبت موارد درسی نظیر نمرات دانش آموزان و یا کارنامه و موارد انضباطی

●         قابلیت شخصی سازی کارت ها بر اساس رنگ سازمانی مدرسه یا آموزشگاه

 

طراحی کارت شناسایی دانش آموزان

طراحی کارت دانش ‌آموزی PVC هیچ نوع محدودیتی ندارد و مدارس می توانند کارت‌های اختصاصی با هر رنگ و طرحی چاپ کنند. حتی می توان کارت ها را بر حسب سلیقه مدیران به صورت افقی و یا عمودی طراحی نمود. بعنوان مثال برای طراحی کارت شناسایی دانش آموزان ابتدایی می توان از رنگ های شاد استفاده کرد. در کارت های دانش آموزی معمولا اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی دانش آموز، کد ملی، شماره دانش آموزی و عکس چاپ می شود که در نمونه کارت شناسایی دانش آموزی درج شده قابل مشاهده است. اغلب مدارس نیز کارت های خود را به صورت دورو چاپ می کنند و قوانین مورد نظر مدرسه را در پشت آن درج می کنند. همچنین لازم به ذکر است که درج آدرس مدرسه در پشت کارت نیز می تواند امکان بازگرداندن کارت مفقود شده را افزایش دهد. در ادامه اطلاعاتی که برای طراحی کارت شناسایی مدرسه مورد نیاز است شرح خواهیم داد.

•          طراحی صرفا باید از طریق نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای نظیر فتوشاپ صورت گیرد.

•          ابعاد استاندارد برای کارت ها ۵۴*۸۵ میلی متر است.

•          انتخاب مد رنگی YMCK و رزولوشن ۳۰۰dpi حائز اهمیت است.

•          کارت شناسایی دانش آموزی لایه باز باید با فرمت psd یا tif ذخیره شود.

•          عکس تمام دانش آموزان باید یک ابعاد مشخص و یک فرمت خاص داشته باشد.

 

همه چیز در مورد کارت دانش آموزی هوشمند pvc ، کاربردها و مزایای آن

روش های چاپ کارت دانش آموزی

چاپ کارت دانش آموزی هوشمند در تیراژهای مختلف صورت می گیرد که متناسب با آن می توان از تکنیک های مختلفی استفاده نمود که عبارتند از :

 

چاپ دیجیتال :

در صورتی که تعداد کارت ها کمتر از 1000 عدد باشد می بایست از روش چاپ دیجیتال پی‌وی‌سی استفاده نمود که برای چاپ اطلاعات متغیر مانند عکس پرسنلی دانش ‌آموزان و مشخصات فردی آن ها کاربرد دارد. این تکنیک خود به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می گیرد. روش چاپ غیرمستقیم کارت دانش‌آموزی، از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است و بهتر است چاپ کارت دانش آموزی هوشمند از این طریق صورت گیرد. چاپ به روش مستقیم کیفیت کمتری را نسبت به روش غیر مستقیم ارائه می دهد و حداکثر ماندگاری آن یک ‌سال خواهد بود.

 

چاپ افست:

چنانچه تیراژ کارت‌های دانش‌آموزی بالای 1000 عدد باشد بهترین کار استفاده از تکنیک چاپ افست PVC است. این روش هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم کیفیت چاپ بالایی داد. در این روش امکان چاپ اطلاعات متغیر وجود ندارد و معمولا اطلاعات و طرح های ثابت روی کارت ها درج می شوند، که همین کار موجب کاهش هزینه های چاپ می شود.

 

چاپگرهای مناسب برای چاپ کارت دانش آموزی

برای چاپ کارت دانش آموزی پی وی سی از چاپگرهای مخصوصی استفاده می شود. پرینترهای چاپ کارت پی وی سی بهترین گزینه موجود برای آماده سازی و چاپ کارت های مخصوص مدارس هستند. این دستگاه های چاپ که به پرینتر کارت معروف هستند قابلیت تولید انواع کارت PVC را دارند و در انواع مختلفی وجود دارند. هر یک از این دستگاه ها ویژگی های خاصی دارند که آن ها را از سایر مدل ها مجزا ساخته است. چاپگرهای مناسب برای چاپ کارت دانش آموزی هوشمند، قابلیت چاپ انواع کارت پی وی سی و هوشمند سازی و کدگذاری آن ها را دارند.

 

در عصر کنونی این نوع کارت های هوشمند به علت وجود مزایا و قابلیت های فراوانی که دارند در مدارس کشورهای مدرن کاربرد دارند. استفاده از آن ها جهت سریع تر و آسان تر شدن امور آموزشی در مدارس کشور توصیه می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز