خبرگزاری کار ایران

درب اتوماتیک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۱۷

با درب‌های اسلایدینگ با مطالعه این مطلب بیشتر آشنا شوید.

با گسترده شدن استفاده از تکنولوژی‌های نوین در زندگی مردم که کارها را هر روز بیشتر از گذشته آسان می‌کند، درب‌های اتوماتیک نیز در راستای همین سهولت جای خود را در زندگی مردم باز کرده، این روزها درب‌های اتوماتیک در بیشتر جاها از فروشگاه‌ها گرفته تا بناهای عمومی و خصوصی نصب می‌شود. اگر در گذشته این درب‌ها به عنوان کالایی لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروز یک ضرورت در تسهیل رفت و آمد به حساب می‌آید.

اگر نگاهی به سطح شهر، ساختمان‌ها، ورودی اصلی آپارتمان‌ها، اماکن تجاری همچون پاساژها و مغازه‌ها و مواردی از این قبیل بیاندازیم، می‌بینیم که دیگر کمتر از درب‌های قدیمی استفاده می‌شود و به جای آن درب‌های اسلایدینگ جایگزین آن شده است. یکی از مزیت‌های استفاده از تکنولوژی، آسانی و سهولت انجام کارهاست که درب‌های اسلایدینگ همین کار را انجام می‌دهد، برای همین این روزها کمتر کسی است که از این مزیت چشم پوشی کند. براساس آمارها حداقل در طول یک سال، ممکن است تعداد واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و غیره که ساخته می‌شود، رقمی بالای 10 هزار واحد را به نام خود ثبت کند، بنابراین بیایید باهم به بررسی درب‌های اسلایدینگ بپردازیم تا اگر جزو سازندگان یا توسعه‌دهندگان این اماکن هستیم از مزیت تکنولوژی بی‌بهره نمانیم.

امروز می‌خواهیم شما را با دو از نوع درب‌های اتوماتیک آشنا کنیم:

  1. درب‌های اتوماتیک شیشه‌‎ای
  2. درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

این درب‌ها ویژگی‌هایی دارد که به عنوان معیارهای سنجش کیفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا ظاهری شیک و زیبا، بالارفتن آمار تردد، قاب یا فریمی که در آن استفاده شده، شیشه‌ای که کارخانه تامین شیشه برای آن به کار برده، کیفیت اجزای تشکیل دهنده آن همچون موتور، چشمی، کیس و غیره، سرعت آن در باز و بسته شدن و گارانتی ای خدمات پس از فروش که از همه اینها مهمتر است.

بررسی درب اسلایدینگ یا درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی

بد نیست بدانید درب‌های اسلایدینگ یا درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی، به طور کلی در دو نوع فریم‌دار و فریم لس (بدون فریم) در بازار عرضه شده است که با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک و عملکرد ساده‌ای که دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر شما به ظاهری زیبا در ورودی ساختمان خود یا ذخیره انرژی اهمیت می‌دهید، این درب‌ها مناسب کار شماست و ما به شما توصیه می‌کنیم از این درب‌ها استفاده کنید چون علاوه بر زیبایی و سیف انرژی، می‌تواند نصف عرض دهانه را به عنوان بازشو در اختیار شما قرار دهد.

انواع درب‌های اسلایدینگ یا درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی کدام است؟

درب اتوماتیک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

درب اتوماتیک یک لنگه متحرک و بدون لنگه ثابت

اگر فضایی که شما می‌خواهد درب اتوماتیک نصب کنید عرض کمی دارد نگران نباشید چون درب‌های اتوماتیک با یک لنگه متحرک و بدون لنگه ثابت این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی از این توع درب استفاده کنید، این درب‌ها برای اماکنی که کمتر از 150 سانتی‌متر عرض دارند استفاده می‌شوند و از فضای کناری درب به عنوان پنل ثابت یا لنگه ثابت استفاده می‌شود. مثلا دیوار کنار درب به عنوان پنل ثابت در نظر گرفته خواهد شد و درب شما حتی در فضایی محدود نیز قابل نصب است.

11 ویژگی درب‌های اتوماتیک با یک لنگه متحرک و بدون لنگه ثابت شرکت ؟؟؟

  1. ظاهری شیک و زیبا درب اتوماتیک
  2. خدمات پس از فروشی مطمئن برای این درب‌ها
  3. سرعت بالای درب اتوماتیک
  4. بهترین کیفیت در استفاده از شیشه‌های سکوریت برای درب‌های اتوماتیک
  5. نصب ازسوی باتجربه‌ترین تکنسین‌ها
  6. قابلیت برقراری اتصال درب اتوماتیک با سیستم کنترل حریق
  7. قابلیت برقراری اتصال درب اتوماتیک با سیستم کارتخوان
  8. افزایش امنیت درب‌های اتوماتیک با قفل الکترومیکانیکی مطمئن
  9. استفاده از باطری پشتیبان در درب‌های اتوماتیک در مواقع اضطراری همچون قطع برق
  10. امکان افزودن سیستم کارت هوشمند برای ورود و خروج جهت امنیت بیشتر
  11. استفاده از فریم آلومینیومی به عنوان چارچوب درب اتوماتیک با تنوع رنگ‌های مختلف

درب اتوماتیک کشویی با ۲ لنگه متحرک بدون لنگه ثابت

زمانی که نصب لنگه ثابت موجب محدودیت در عرض بازشو می‌شود، این درب این امکان را به شما می‌دهد که از فضاهای کناری همچون دیوارها به جای پنل ثابت استفاده کنید. نصب این درب به صورتی است که دو لنگه ثابت روی فضای کناری خالی به صورت کشویی حرکت می‌کند و به این شکل، مشکل محدودیت و کوچک بودن فضا حل می‌شود. به این ترتیب تمام عرض دهانه به عنوان بازشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب اتوماتیک کشویی با ۲ لنگه ثابت و ۲ لنگه متحرک

اگر فضای ورودی شما نسبتا زیاد است این درب‌ها به این صورت نصب می‌شود که عرض دهانه ورودی به چهار قسمت تقسیم شده که دو قسمت آن به عنوان لنگه ثبات و دو قسمت آن به عنوان لنگه متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت که لنگه‌ها در جهت مخالف هم بر روی لنگه‌های ثابت به حرکت در می‌آید.

درب اتوماتیک کشویی با یک لنگه شیشه متحرک و یک لنگه شیشه ثابت

زمانی که عرض دهانه کمتر از حد استاندارد باشد مثلا در دهانه‌هایی که عرض آن 2.5 متر (250 سانتی‌متر) باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از درب‌های اتوماتیک کشویی با یک لنگه شیشه متحرک و یک لنگه شیشه ثابت است. درب اتوماتیک آچیلان در به شما این امکان را می‌دهد که لنگه متحرک به صورت کشویی بر روی لنگه ثابت به حرکت در آید به این ترتیب از 120 سانتی متر عرض دهانه به عنوان باز شو می‌توان استفاده مفید کرد.

پنجره های عایق (دو جداره)

یکی از مسائل مهم برای خانه ها و مکان های گوناگون پنجره ها هستند . خانه یا مکان بی پنجره مکانی بی روح است و ان مکان مانند یک زندان به نظر میرسد . پنجره راه ارتباط ما از داخل به دنیای بیرون است به ندرت ساختمانی پیدا خواهید کرد که در ساخت ان پنجره به مار نرفته باشد. از این مسائل بگذریم حال اینکه به اهمیت یک پنجره پی بردیم از چه پنجره ای استفاده کنیم؟

در زندگی مدرن انسان کنونی همه چیز باید بهینه سازی شده باشد .دیگر پنجره های اهنی قدیمی و منسوخ جای در زندگی ما ندارند زیرا با مشکلات بسیار ازار دهنده ای همراه هستند . .پنجره های قدیمی سرما ,گرما, و گرد غبار را  به راحتی به داخل راه میدادند . در نتیجه علاوه بر این که ما با مشکلاتی مواجه میشویم باید از انرژی بیشتری برای گرم یا خنک کردن خانه یا مکان بحره ببریم  .همچنین صدا ها و آلودگی صوتی به راحتی از پنجره به داخل خانه نفوذ پیدا خواهد کرد و باعث ازار افرد میشود  . حال با پنجره های مدرن دو جداره ارامشه خود رو برگردانید.

برسی پنجره های دوجداره

تمام ویژگی های منفی که در پنجره های قدیمی بیان کردیم در پنجره های دو جداره برطرف شده . این پنجره ها کاملا عایق بوده و مقابل سرما گرما و آلودگی صوتی مقاوم است. چارچوب درب از جنس پروفیل آلمینیوم میباشد تا کاملا پنجره عایق باشد همچنین این پنجره نسبت به پنجره های منسوخ بسیار سبک تر است .

خوشبختانه این پنجره ها کاملا در مناطق مختلف دنیا جا افتاده و در تمام بازار ها عرضه شده تا شما به راحتی به این محصولات برای زندگی بهتر دسترسی داشته باشد.

پنجره ها دو جداره کامل ایمن و استاندارد میباشند . البته ما به شما توسعه میکنیم که از برند های شناخته شده استفاده کنید.

استفاده از این پنجره برای ما منفعت بسیار زیادی خواهد داشت زیرا ما دیگر آلودگی صوتی نخواهیم داشت , سرما و گرمای بیرونی به داخل خانه نفوذ پیدا نخواهند کرد در نتیجه مصرف انرژی بسیار پایین خواهد آمد این موضوع هم از نظر مالی برای ما مفید خواهد بود هم از نظر صرفه جویی انرژی .

حال کمی چارچوب درب را برسی خواهیم کرد 

گفتیم که چهار چوب درب از پروفیل المیینیومی استفاده شده خب شاید برای شما سوال پیش اید که چرا برای ساخت چهار چوب درب از جنس دیگری استفاده نشده در ادامه پاسخ خود را دریافت میکنید

پروفیل های المینیومی که در ساخت پنجره به کار رفته حرارت دیده هستند و با داشتن لایه های مختلف به طور کامل عایق هستند .عایق بودن چهارچوب پنجره از شیشه پنجره بسیار مهم تر است زیرا همانطور که شما هم اگاهید بیشتر نفوذ ها از چهارچوب ها هستند نه از شیشه ها , اما نفوذ از پروفیل های المینیومی ممکن نیست . 

اگر شما از یک پنجره دو جداره استفاده میکنید پس حتمی از یک درب دو جداره بحره ببرید . در های دوجداره نیز دارای تمام ویژگی های پنجره های دو جداره میباشد. اگر شما فقط از یکی از موارد استفاده کنید منفعت زیادی نخواهید دید . به طور مثال  اگر شما فقط از پنجره دو جداره بحره ببرید به طور مجدد سرما یا گرما و آلودگی صوتی از طریق درب اجازه نفوذ پیدا خواهند کرد و انرژی بیشتری به هدر میرود در نتیجه بهتر است از هر دو این محصول بحره ببریم .

درب اتوماتیک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

ایمنی

درب و پنجره های دو جداره کاملا ایمن هستند و اصلا از این بابت نگرانی نخواهید داشت . این درب و پنجره غیر قابل اشتعال هستند که یکی از ویژگی های بسیار مهم این محصولات ت میباشند . همانطور که در قبل گفته شد   ,درب ها و پنجره های دو جداره از پروفیل چند لایه ای بحره میبرد که به ایمنی در و پنجره می افزاید . 

درب و پنجره دوجداره به راحتی نصب خواهد شد و مشکلات درب و پنجره های قدیمی در هنگام نصب را نخواهند داشت .

این محصولات در برابر اشعه های مضر خورشید مقاوم است . درب و پنجره های دو جداره  بسیار با دوام بوده و از طول عمر بالایی برخورد دارند و در برابر هرشایط بد اب و هوایی از مقاومت بالایی برخورد دار هستند . شیشه های به کار برده شده در پنحره های دوجداره بسیار مقاوم است

برسی ساختاری درب و پنجره های دوجداره

 اشنا هستید .  جنس پروفیل های UPVC اگر کمی در مورد درب و پنجره های دو جداره آشنایی داشته باشید به طور قطع با اسم  هستند که  از چند لایه مقاوم  و عایق تشکیل شده اند. این ماده به قدری اسیب ناپذیر UPVC به کار برده شده ) پنجره UPVC  چیست ) در این محصولات و مقاوم هست که در برابر حرارت و سرمای زیاد نیز حالت افتادگی و تغییر شکل نخواهد داد . این محصولات توسط مهندسان به طور دقیق طراحی و به بازار عرضه شده .

دوستان دقت کنید که امروزه به غیر از درب و پنجره های دو جداره محصولات دیگری نیز عرضه شده مانند پنجره های چوبی و غیر .. این محصولات شاید دارای زیبایی بیشتر و جلوه بهتری باشد ولی هرگز این نو پنجره ها عایق نبوده و دارای مشکلات زیادی هستند .

همانطور که در متن های پیش گفته شد بهتر است این محصولات را از شرکت ها و برند های معتبر خریداری کنید.

اگر هنوز از درب و پنجره های قدیمی و منسوخ استفاده میکنید حتما به فکر جایگزین کردن پنجره های قدیمتان با درب و پنجره های دو جداره باشید تا یک مرحله در زندگی خود پیشرفت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز