خبرگزاری کار ایران

خواص حیرت انگیز ماء الشعیر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۳۸

آیا می دانید که ماء الشعیر یا همان آبجو گازدار و بدون الکل چه فوایدی برای بدن دارد؟ این نوشیدنی از عصاره مالت تهیه و ساخته می شود. به طور کلی یک ماء الشعیر اصل و طبیعی در ترکیبات خود دارای قندهای ساکارز، مالتوز و گلوکز است همچنین این نوشیدنی باید سرشار از ویتامین های خانواده B و همچنین ویتامین C و E باشد.

ایلنا؛ آیا می دانید که ماء الشعیر یا همان آبجو گازدار و بدون الکل چه فوایدی برای بدن دارد؟  این نوشیدنی از عصاره مالت تهیه و ساخته می شود. به طور کلی یک ماء الشعیر اصل و طبیعی در ترکیبات خود دارای قندهای ساکارز، مالتوز و گلوکز است همچنین این نوشیدنی باید سرشار از ویتامین های خانواده B و همچنین ویتامین C و E باشد. علاوه بر آن نوشیدنی ماء الشعیر شامل آمینو اسید ، اسید نوکلئیک و اسید های آلی نیز  می باشد.

ماء الشعیر طبیعی و نوشیدنی مالت شمس که توسط یکی از قدیمی ترین کارخانجات تولیدی آبجو و ماء الشعیر بدون الکل تولید می شود تمامی خواص ذکر شده را داراست و  نوشیدن آن ، حس طراوت و تازگی به انسان خواهد بخشید. در این مقاله قصد داریم به شرح و تفصیل کامل ماء الشعیر بپردازیم.

ماء الشعیر طبیعی شمس توسط یکی از قدیمی ترین کارخانجات تولیدی آبجو و ماء الشعیر بدون الکل تولید می شود

میزان کالری و ماده مغذی ماء  الشعیر

500 گرم از ماء الشعیر  طبیعی دارای 170 کالری است که بیش از 89 درصد کالری مربوط به کربوهیدرات های تشکیل دهنده آن است. پروتئین های موجود در این نوشیدنی 2 تا 4 درصد کالری را به خود اختصاص داده اند و مقدار کالری باقیمانده به چربی اختصاص می یابد.

ماء الشعیر و یا نوشیدنی مالت  قادرند که 15 درصد ریبوفلاوین  و 30 درصد از نیاسین مورد نیاز بدن را تامین کنند. لازم به ذکر است که ماء الشعیر شمس کلاسیک دارای کالری بسیار پایین بوده و تنها 32 کیلو کالری دارد. به طور کلی ماء الشعیر های بدون الکل کالری بسیار پایین تری نسبت به نوع الکل دار خود دارند. پس در هنگام مصرف ماء الشعیر به هیچ عنوان نگران چاقی خود نباشید.

ویتامین های موجود در ماء الشعیر

ماء الشعیر قادر است که 10 درصد از ویتامین های خانواده  B مورد نیاز بدن را تامین کند. این نوشیدنی سرشار از ویتامین B9 با همان فولات است و می تواند 17 درصد از نیاز بدن انسان به این ماده را برطرف کند. همچنین نوشیدن ماء الشعیر موجب می شود که 10 درصد از کولین مورد نیاز بدن تامین شود. کولین یکی از ویتامین های بسیار مهم است که کمک فراوانی در محافظت سلول های عصبی ، به بدن می کند. این نوشیدنی قادر است که 30 درصد نیاسین و بیش از 15 درصد ریبوفلاوین بدن را تامین کند.

خواص حیرت انگیز ماء الشعیر

ماء الشعیر شمس قادر است که 10 درصد از ویتامین های خانواده  B مورد نیاز بدن را تامین کند

خواص رازک موجود در ماء الشعیر

رازک نوعی گیاه است که در حین تولید ماء الشعیر ، به آن اضافه می شود. این گیاه که نام علمی آن همولوس لوپوس است ، دارای خواص بسیار فراوانی است و رومیان باستان از این گیاه به منظور درمان کسالت و بیماری هایی نظیر درد معده و رفع بی خوابی استفاده می کردند. اروپایی ها در قرن یازدهم متوجه شدند که رازک دارای خاصیت میکروب کشی است و همچنین اضافه کردن آن به ماء الشعیر علاوه بر اینکه از رشد هرگونه باکتری جلوگیری می کند، عطر و طعم مطلوبی نیز به این نوشیدنی می دهد. محققان بر این باورند که رازک موجب تسکین اعصاب شده و ماهیچه ها و عضلات بدن را آرام می کند. همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که رازک در جلوگیری از پیشرفت سرطان های پروستات ، کبد ، ریه و کلیه بسیار موثر است.

معمولا نوشیدنی هایی که دارای رازک بیشتر هستند ، طعم تلخ تری دارند. ماء الشعیر شمس نظیر شمس لیمو نعناع  نیز در ترکیبات خود از وجود این گیاه بهره مند است.

خواص حیرت انگیز ماء الشعیر

فلاوونوئید های موجود در ماء الشعیر شمس، از بروز سرماخوردگی  پس از ورزش جلوگیری می کند

ماء الشعیر ، مناسب برای ورزشکاران

فلاوونوئید های موجود در ماء الشعیر، از بروز بیماری های تنفسی و همچنین سرماخوردگی ، پس از فعالیت بدنی و ورزش جلوگیری کرده و موجب حفظ سلامت ورزشکاران می شود . بدن تحت فشار ورزش های سنگینی نظیر دو ماراتون در اثر تعریق ، آب زیادی را از دست داده و ضعیف می شود. ورزشکاران فعال در این حیطه ورزشی باید به صورت پیوسته آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنند تا از دهیدراسیون آن جلوگیری شود. سیستم ایمنی بدن در هنگام انجام ورزش های سنگین ، از تعادل خارج شده و در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرد. به همین دلیل نوشیدن ماء الشعیر طبیعی نظیر ماء الشعیر که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی فراوان است ، کمک زیادی به رفع تشنگی و بازگشت تعادل سیستم ایمنی خواهد کرد.

نتیجه گیری

خواص حیرت انگیز ماء الشعیر

پزشکان بر این باورند که ماء الشعیر طبیعی در رده  مفید ترین و مقوی ترین نوشیدنی های موجود، دسته بندی می شود. همان طور که می دانید ماء الشعیر از عصاره جو یا همان عصاره مالت به وجود می آید و دانه جو به تنهایی دارای خواص بسیار فراوان است. در پایان باید این نکته را متذکر شد که مصرف ماء الشعیر به خصوص نوع غیر قندی آن برای بدن بسیار مفید است. در صورتی که تمایل به مصرف یک نوشیدنی سالم دارید ، ماء الشعیر ها و نوشیدنی های مالت شمس را از یاد نبرید به جرئت می توان گفت که بهترین نوشیدنی مالت توسط کارخانه شمس تولید می شود پس با نوشیدن آن حس تازگی را در خود زنده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز