خبرگزاری کار ایران

چرا برای استخدام در برخی مشاغل درخواست ضمانت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۹۴

برخی از مشاغل دولتی و خصوصی برای استخدام نیروی جدید درخواست ضامن می‌کنند. اما چرا برای استخدام در برخی مشاغل درخواست ضمانت می‌شود؟

احتمالا پیش آمده که در آگهی‌های استخدام و در موسسات و انواع سایت کاریابی و استخدام دیده‌اید که در آن درخواست ضامن معتبر شده است. اما چرا کارفرمایان تا این اندازه به این موضوع اهمیت می‌دهند و چه ردیف‌های شغلی معمولا به ضامن نیاز دارند.

اگر جویای کار باشید می‌دانید که موضوع فرایند استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کمی متفاوت است. چرا که در این بخش، معمولا افراد از فیلترهای سختی عبور می‌کنند و با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف به استخدام سازمان مربوطه در می‌آیند. ضمن اینکه در همین بخش نیز تعهدات کافی از فرد گرفته می‌شود.

اما در بخش خصوصی اوضاع متفاوت است. نه تنها در این بخش بیشترین آمار استخدام وجود دارد، بلکه معمولا افراد در شرکت‌های خصوصی زیاد جابجا می‌شوند و از طرف دیگر فیلترهای سخت ارگان‌های دولتی وجود ندارد. به همین دلیل چه حین انجام کار و چه بعد از قطع همکاری مشکلاتی میان کارفرما و کارمند پیش می‌آید.

فرقی هم نمی‌کند متقاضی استخدام تهران، استخدام اصفهان، استخدام کرج یا هر نقطه دیگری در ایران باشید، مهم این است که به نظر می‌رسد کارفرمایان ناچار هستند برای برخی مشاغل درخواست ضمانت کنند.

کمی اگر عباراتی چون کادر تهران، کار در منزل تهران، کار در اصفهان، استخدام اصفهان، استخدام کرج، سایت کاریابی و موارد مشابه را جستجو کنید آگهی‌های استخدام مختلفی را می‌بینید که برای برخی از آنها داشتن ضامن معتبر یکی از  شروط اصلی برای استخدام به شمار می‌رود.

چرا برای استخدام در برخی مشاغل درخواست ضمانت می‌شود

برای مثال می‌توان به چندین عنوان شغلی اشاره کرد که معمولا برای استخدام افراد در این ردیف‌های شغلی به ضامن معتبر اشاره می‌شود که شاید برخی افراد جویای کار با این موضوع مشکل داشته باشند، اما کارفرمایان برای دریافت ضامن به خود حق می‌دهند.

کدام عناوین شغلی نیاز به ضامن دارند؟

یکی از این موارد هنگام استخدام کارگر است که تاکید زیادی روی ضامن می‌شود. چرا که کارفرمایان معمولا با کارگران زیادی سروکار دارند و از طرفی بسته به ماهیت شغلی کارگر، نه تنها ممکن است بخشی از دارایی‌ها و اموال در اختیار او باشد، بلکه یک کارگر تقریبا اطلاعاتی از بخش‌های فنی و عملیاتی مجموعه به دست می‌آورد. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات بعدی نیاز به ضامن احساس می‌شود.

یکی دیگر از عناوین نیازمند ضامن، هنگام استخدام حسابدار است. بی‌شک علت این درخواست برای استخدام حسابدار کاملا روشن است. چرا که تمامی حساب و کتاب‌های مجموعه، میزان درآمد، سود و زیان، نقدینگی، اسناد و چک‌ها، دفاتر مالی و سرمایه‌ها و دارایی‌های یک شرکت در اختیار فرد حسابدار است. معمولا برای استخدام حسابدار سخت‌گیری‌های زیادی می‌شود و

به همین دلیل به منظور جلوگیری از مشکلات مختلف بعدی و اطمینان خاطر، کارفرمایان ضمانت‌های سفت و محکمی از حسابداران دریافت می‌کنند و فرد مورد نظر علاوه بر سپردن اسناد ضمانتی باید ضامن معتبر نیز داشته باشد.

برای استخدام راننده نیز اعلام می‌شود که باید فردی ضامن راننده شود. علت این است که نه تنها راننده نماینده‌ بیرونی مجموعه‌ی شما است، بلکه محصولات شما در اختیار وی قرار دارد و تعهد نسبت به حفظ سلامت و تحویل کامل محصولات بر عهده‌ شخص راننده است.

شغل فروشندگی از جمله مشاغلی است که در آن درخواست و آگهی  استخدام زیاد است. افرادی که تحت عنوان فروشنده مشغول به کار می‌شوند نیز معمولا باید ضامن داشته باشند. چرا که صاحب کسب و کار تمامی اموال، اجناس، دارایی‌ها و حتی میزان درآمد طول روز خود را به می‌سپارد و ممکن هست حتی خودش زمان‌هایی در طول روز یا هفته بالای سر کار نباشد. بنابراین هنگام استخدام فروشنده از وی خواسته می‌شود که ضامن داشته باشد و ضمانت در این عنوان شغلی مانند حسابداری نقش پررنگی دارد.

سخن پایانی

کارفرمایان نیز باتوجه به مشکلات متعددی که برایشان پیش آمده و از طرفی شناخت کافی نسبت به فرد متقاضی کار ندارند، تلاش می‌کنند با دریافت ضمانت، کنترل‌های سختی را از ابتدا پیاده‌سازی کند.

البته ناگفته نماند برخی نیز به این موضوعات اهمیتی نمی‌دهند و فرایند جذب نیروی کار را ساده‌تر اجرا می‌کنند. دریافت چک یا سفته و اخذ امضای افرادی به عنوان ضامن از روش‌های مرسوم است که حتی بعد از قطع همکاری نیز تا مدتی ضمانت‌های نزد کارفرما می‌ماند.

اینکه تا چه اندازه موضوع درخواست ضمانت برای استخدام افراد جویای کار درست است یا نه، ادعایی است که نمی‌توان به سادگی به آن پاسخ داد و کارفرمایان در این زمینه به خودشان حق می‌دهند.

منبع : http://papersite.ir/lifestyle/tips-about-acceptable-resume

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز