خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از مدیرعامل گروه صنعتی سدید؛

اعتلای اتاق بازرگانی در سایه امید و نشاط / نیم نگاهی به وظایف مهم اتاق بازرگانی که از قلم افتاده است!

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۸۳

امیرحسین کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید با انتشار یادداشتی، عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را نقد کرد.

در اساسنامه و قانون اتاق آیا آمده است که اتاق بازرگانی باید به  بخش خصوصی کشور جرات و جسارت  دهد تا در میدان‌های بزرگ‌اقتصادی ایفای نقش کنند؟ آیا آمده است که اتاق باید فعالان بالقوه اقتصادی را شناسایی و بر آنها تاکید کند؟ آیا آمده است که اتاق بازرگانی  باید به فعالان اقتصادی درون خود احساس مسئولیت تزریق کند و آنها را از بی‌تفاوتی و بی خیالی و چه بسا خمودگی خارج کند!

در اساسنامه اتاق  نیامده که وظیفه اصلی اتاق بازرگانی کشور برآورد درست و امید آفرین از شرایط کشور و ارائه آن به افکار عمومی است !

آیا در قانون اتاق و در هیات نمایندگان و آیین نامه‌ها و کمیسیون های اتاق آمده که هر پیشنهاد و طرحی باید از توضیح و تشریح‌ نگاه منفی و سیاه نمایی پرهیز کند؟!

آیا توجه شده که اتاق بازرگانی باید با نگاه به امکانات گسترده کشور و مجاهدت بخش خصوصی، امید و نشاط را در کشور گسترش دهد. آیا می‌دانید یکی از بندهای اساسنامه اتاق بازرگانی  کشور ایران در شرایط جنگ اقتصادی؛ باید توجه به دشمن شناسی باشد و با به حرکت در آوردن نیروی بخش خصوصی، دشمن این مرز و بوم‌  را ناامید از اثر گذاری  فشارهای خود از جمله تحریم ها کند !

آیا ما در اتاق اعتقاد داریم سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ریل گذاری جدید و صحیح اقتصاد کشور است و باید اجرای مفاد آن را  حداقل همچون مواد اولیه کارخانجات خود دنبال کنیم !

  خوب است بدانید اکثر نکات فوق؛ خوشه چینی از  بیانات رهبر انقلاب در یک دیدار اعضای  اتاق‌های بازرگانی با ایشان است! و می توان از آن به‌عنوان  مطالبه رهبری از اتاق بازرگانی یاد کرد.

آیا به چه میزان اعضای اتاق  و هیات رئیسه ها، انگیزه و حساسیت و  تعهد و عهد بر اجرای این مفاد خواهند داشت؟

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز