خبرگزاری کار ایران

بهترین شهرها برای تفریحات آبی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۸۴

وقتی پای تفریح آن هم از نوع آبی به میان می‌آید، هیچ منطقه ای در ایران به پای کیش نمی‌رسد.

سفرهای تفریحی با هیجانات زیادی همراه هستند. از بازدید از آثار تاریخی مقصد گرفته تا لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی، همه و همه می‌توانند به نوعی منحصر بفرد باشند. برای بسیاری از افراد این هیجان و خاص بودن تجربه با تفریحات آبی ممکن می‌شود. در ایران برخی شهرها نقش پررنگ‌تری در صنعت تفریحات آبی داشته و مشهورتر گشته اند. وبلاگ مِستر بلیط در این مطلب سعی در معرفی بهترین شهرهای ایران برای تفریحات آبی دارد.

کیش

وقتی پای تفریح آن هم از نوع آبی به میان می‌آید، هیچ منطقه ای در ایران به پای کیش نمی‌رسد.

غواصی

از قابل توجه ترین تفریحات آبی کیش می‌توان به غواصی اشاره کرد. غواصی در سایت‌های موجود در جزیره‌ی کیش تجربه ای منحصر بفرد را برای شما رقم خواهد زد. نایت دایو و اسنورکلینگ از دیگر تفریحاتی هستند که افراد علاقه مند می‌توانند در کنار غواصی انجام دهند. لازم است بدانید برای غواصی نیاز به بلد بودن شنا ندارید.

اسکوتر غواصی

اسکوتر غواصی نوعی دستگاه زیرآبی مخصوص غواصی است. در استفاده از این وسیله محدودیت قد فرد مطرح می‌گردد. قد شخص استفاده کننده نباید کمتر از 150 سانتی متر باشد.

اسکی روی آب

نخستین سایت اسکی روی آب در خاورمیانه در جزیره‌ی کیش واقع شده است. اسکی روی آب به دو صورت متفاوت در این جزیره‌ی زیبا می‌تواند انجام گیرد: کیبل اسکی، اسکی روی آب با قایق.

چتر پاراسل

پاراسل یک تفریح بسیار لذت بخش است. پاراسل جزیره‌ی کیش در حقیقت چتربازی بر فراز دریا است. شما سوار بر چتر پاراسل می‌شوید و یک قایق با سرعت زیاد چتر را می‌کشد تا چتر ارتفاع گرفته و بالا برود.

فلای بورد (Flyboard)

فلای بورد وسیله ای است که از طریق اتصال به یک جت اسکی، شخصی که بر آن سوار است را روی هوا معلق یا شناور نگه می‌دارد. پمپاژ و فشار آب به او اجازه‌ی مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می‌دهد. ارتفاع این وسیله تا 12 متر می‌رسد.

کایت بوردینگ (Kiteboarding)

کایت بوردینگ حاصل تلفیق اسکی روی آب و پارگلایدینگ است. نیروی محرکه در کایت بوردینگ نیرویی است که از طریق کشش کایت بر سطح آب تولید می‌شود. کایت بوردینگ نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارد.

بادی مارینا

در بادی مارینا که یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در جهان محسوب می‌شود، وسایل بادی روی آب قرار می‌گیرند و فرد می‌تواند بر روی آن‌ها قدم بزند. سرسره‌های آبی از دیگر امکانات بادی مارینا است.

پارک آبی

دسته‌ی مهم دیگری در تفریحات آبی، پارک آبی است. در جزیره‌ی کیش، اولین تم پارک آبی ایران به نام اوشن وجود دارد. تم پارک آبی اوشن که اولین پارک آبی روباز ایران نیز هست مساحتی بیش از 5 هکتار را شامل می‌شود. پارک آبی اوشن بر اساس داستان قلعه‌ی خورشید و توسط احمد جعفری نژاد که از مشاهیر دیزنی بوده است طراحی شد. پارک آبی اوشن دارای 13 راید و 4 استخر شنا می‌باشد.

بهترین آب و هوا از آذرماه تا اواخر اسفندماه در جزیره‌ی کیش وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان سفر به جزیره‌ی کیش نیز همین ماه‌ها محسوب می‌گردد. همانطور که می‌دانید به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره‌ی کیش بهترین راه سفر به آن هواپیما است. بلیط هواپیما تهران کیش همیشه در زمره‌ی بلیط‌های پرتقاضا قرار دارد. در مِستر بلیط که سامانه‌ی رزرو و فروش آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار است می‌توانید ارزان‌ترین نرخ‌ها برای بلیط هواپیما کیش را یافته و به راحتی خریداری نمایید.

مشهد

مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی که در خود جای داده، در تمامی فصول سال به عنوان اولویت بسیاری از افراد برای سفر محسوب می‌شود. تفریحات آبی در مشهد به پارک‌های آبی خلاصه می‌شود، اما تعداد زیادی از این پارک‌ها در این شهر زیبا وجود دارند و همین موضوع مشهد را تبدیل به یکی از بهترین شهرها برای تفریحات آبی نموده است.

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی نخستین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه است. این پارک آبی که در سال 1386 افتتاح شد مساحتی در حدود 23 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد.

پارک ساحلی آفتاب

آفتاب در سال 1390 و به عنوان دومین پارک آبی مشهد، در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع تأسیس شد. این پارک با برخورداری از هفت طبقه به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی جهان شناخته می‌شود.

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان به عنوان یکی از استانداردترین پارک‌های آبی در جهان است. امکان موج سواری برای اولین بار در یک پارک آبی در کشور، توسط این پارک محقق شده است.

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان با برخورداری از مساحتی در حدود 60 هزار متر مربع و 4 سرسره‌ی سقوط آزاد 24 متری لقب بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده‌ی جهان را داراست. این مجموعه که از امکانات بی نظیری برخوردار است در منطقه‌ی شاندیز مشهد قرار دارد.

شاید بتوان گفت بهترین زمان سفر به مشهد تابستان باشد. بلیط هواپیما مشهد نیز به دلیل اهمیت فراوان این شهر توسط تمامی ایرلاین‌ها ارائه میگردد. اما بلیط هواپیما تهران مشهد در این بین بسیار پرتقاضاتر است. در مستر بلیط فقط با یک بار جستجو می‌توانید لیست کاملی از پروازهای مشهد را یافته و با ارزان‌ترین قیمت آنها را خریداری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز