خبرگزاری کار ایران

رقابت آلمان و آمریکا در خودروهای کلاسیک

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۴۷

وقتی به خودروهای قدیمی فکر می‌کنیم تصویر اتومبیل‌هایی کشیده‌ با چراغ‌هایی گرد، درهای سنگین و شیشه‌بالابرهای دستی در ذهنمان نقش می‌بندد. آلمان و آمریکا روزی ناخدایان ساخت و ساز این خودروها بودند. خودروهایی که موتورهایی بزرگ داشتند، سر و صدای زیادی تولید می‌کردند و اگر امروز به امکانات رفاهیشان نگاه کنیم چیزی برای گفتن باقی نمی‌گذارند. با این حال این خودروهای قدیمی هنوز در قلب کلاسیک‌سواران جا دارد. آنهایی که با تیونینگ‌ محصولات قدیمی بی ام و یا الدزموبیل را تغییر می‌دهند و با نرخ خودروهای مد روز به فروش می‌گذارند نمی‌توانند در برابر قدیمی شدن این محصولات کوتاه بیایند.

بی ام و

اگر در محصولات بی ام و در ایران به دنبال یک خودروی کلاسیک و قدیمی باشیم باید به بی ام و 2002 فکر کنیم. خودرویی که در سال‌های 1970 میلادی به بازار آمد و با موتورهای مختلف خودنمایی کرد. بی ام و 2002 برای ما ایرانیان تصویری از خودروی لوکس با کارایی بالا بر جا گذاشت که با وجود از راه رسیدن مدل‌های جدید، هیچ گاه از یاد نرفت. این خودرو در ابتدا با موتوری 2002 سی‌سی تولید شد و به همین دلیل هم به این نام شهرت پیدا کرد. تولید آن سال‌هاست که متوقف شده و امروز برای پیدا کردن بی ام و 2002 قدیمی فروشی راهی جز گشتن سایت دیوار نیست. از آن جایی که خیلی از خودروهای کلاسیک معمولا سال‌ها در پارکینگ فروشنده خاک خورده‌اند برای همین ندیده و نشناخته نباید آنها را معامله کرد.

بنز

در ایران به آن بنز معماری می‌گویند. خودرویی کلاسیک که جایی ویژه در دهه هفتاد میلادی داست. مرسدس بنز W113 ، 14 و 15 شهرتشان را از ظرافت و دقت طراحی آلمانی گرفته‌اند. در ایران این خودرو مدل محبوب معماران بود به همین دلیل هم به بنز معماری مشهور شد. علاوه بر بنز معماری، بنز e به بنز دانشجویی شهرت دارد. این مدل در واقع پاسخی به بی ام و سری پنج بود. بنز دانشجویی کلا با 13 مدل پیشرانه مختلف به بازار آمد که بین دو و سه لیتر متفاوت بود. شمار قابل توجهی از W123‌های دهه هشتاد به خاطر سهمیه‌هایی که به دانشجویان داده می‌شد توسط آنها به کشورمان راه یافته‌اند و بعد‌ها در بازار داخلی نیز به همین نام مشهور شدند.

الدزموبیل

الدزموبیل برخلاف دو خودروی قبلی، مسیر خودش را از آمریکا شروع کرد. یک دهه بعد از بنز دانشجویی یا بی ام و 2002 الدزموبیل توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا را کسب کند. مشهورترین محصولات آن شامل ریجنسی، کاتلاس، تورنادو، سیرا، براوادا می‌شود. امروز در سایت دیوار تنوع بالایی از ریجنسی و کاتلاس برای خرید و فروش دیده می‌شود. موتورهای الدزموبیل معمولا از رقیب دانشجویی خود در شرکت بنز بزرگ‌تر بودند و همچنین الدزموبیل ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر از دو خودروی بالاتر داشته‌است.

با این حال تنوع این خودرو در کشور ما آنقدر زیاد نیست برای همین هم بازار لوازم یدکی آن ضعیف‌تر از دو شرکت نام برده است.  قطعات یدکی bmw یا بنز در ده‌ها نمایندگی این کارخانه پیدا می‌شود اما برای تعمیر یک قطعه از ریجنسی باید به صورت شخصی از آمریکا اقدام کرد. همچنین قطعات نایاب هر دو خودرو را می‌توان در سایت دیوار نیز پیدا کرد و خرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز