خبرگزاری کار ایران

بهترین شهرها برای خرید کردن کجا هستند؟

کوالالامپور مرکز تفریحی و گردشگری مالزی

کد خبر : ۷۵۷۷۰۵

کوالالامپور شهر شب و نور، شهر برج‌های دوقلو، شهر فروشگاه‌های بزرگ، شهری که هم برای دیدن و تفریح و هم برای خرید است. این شهر از هر کدام از شهرهای مهم آسیا رنگ و بویی به خودش گرفته است؛ اما برج‌های پتروناس، جنگل‌ها و پارک‌های طبیعی و مراکز خرید بزرگ و متنوعش، بیشتر از همه باعث شهرتش شده است. این شهر زیبا فضایی دارد که بسیار آرامش‌بخش است و همه افراد را مجذوب خود می‌کند. باران، کوه و جنگل‌های سبز استوایی که رنگ سبز این جنگل‌ها را فقط می‌توان از جعبه مدادرنگی سراغ گرفت، دست به دست هم داده‌اند تا هیچ وقت از ذهن گردشگران محو نشوند و برای همیشه در خاطره‌ها ماندگار شوند. اگر این شهر را نقطه تلاقی و دوستی فرهنگ چینی و فرهنگ اسلامی بدانیم بی‌راه نیست.

کوالالامپور شهر بزرگ، شلوغ و ارزانی است. پروازهای زیادی دارد که با وجود زمان طولانی، قیمتشان متوسط است و رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور هر روز انجام می‌شود. هتل‌هایش ارزان قیمت هستند و در همه سال می‌توانید هتل متوسطی با قیمت خوب پیدا کنید. رفت و آمد در اینشهر معمولا با مترو و مونوریل انجام می‌شود که ارزان‌اند و تقریباً تمام جاذبه‌های شهر را هم پوشش می‌دهند. تاکسی‌های کوالالامپور، خیلی گران نیستند، اما باید حواستان باشد که راننده حتما تاکسی‌متر را روشن کند. راننده‌ تاکسی‌های مالزیایی به بیشتر حساب کردن کرایه‌ها معروف‌اند. خورد و خوراک در کوالالامپور اصلا گران نیست و با قیمت‌های متوسط می‌توانید در رستوران‌های خوبی غذا بخورید.

آب و هوای کوالالامپور گرمسیری است. هوای گرم این شهر با باران های سنگین همراه است و دمای هوا گاهی به بیش از 35 درجه می‌رسد.

بلیط هواپیما کوالالامپور در زمان‌های خلوتی به 1 میلیون تومان نیز می‌رسد اما به صورت معمول و میانگینخرید بلیط هواپیما کوالالامپور با یکی از ایرلاین های معمولی حدود 1500000 هزار تومان است که بسته به کیفیت ایرلاین متغیر است. قیمت هتل در کوالالامپور بسیار متفاوت است چرا که بسته به منطقه هتل، درجه و امکانات هتل قیمت ها متفاوت است، اما در زمان‌های خلوتی می‌توان با 100 هزار تومان برای هر شب اقدام به رزرو هتل کوالالامپور کرد. با در نظر گرفتن تمامی این خدمات یعنی بلیط هواپیما کوالالامپور ، رزرو هتل کوالالامپور و اخذ ویزا کوالالامپور با بودجه‌ای در حدود 2 میلیون می‌توان به یک سفر چند روزه و با کیفیت کوالالامپور رفت.

کوالالامپور مرکز تفریحی و گردشگری مالزی

بانکوک مرکز تجاری و گردشگری تایلند

بانکوک را با معابد، قصرهای طلایی و بازارهای شناور و بوداهای غول‌ آسا می‌شناسند. نام کامل بانکوک به عنوان بلندترین نام یک مکان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. (Krung ThepMahanakhon Amon RattanakosinMahintharaYuthayaMahadilokPhopNoppharatRatchathaniBuriromUdomratchaniwetMahasathan Amon PimanAwatanSathitSakkathattiyaWitsanukamPrasit) این نام را پادشاه «بودا یدفا چولالوکه» انتخاب کرده است.

جشن سال نوی تایلندی‌ها که در اواسط آوریل برگزار می‌شود، چیزی است که خیلی‌ها دوست دارند از نزدیک شاهد آن باشند. براییک هفته، خیابان‌ها قلمرو مبارزه کودکان و بزرگسالان می شود. همه با تفنگ‌های آب‌پاش یا سطل‌های پر از آب در خیابان‌ها قدم می‌زنند و به سمت افرادی که از آنجا عبور می‌کنند، آب می‌پاشند؛ بیشتر اوقات هم گردشگران بهترین هدف‌ها برای آب پاشی هستند.

بلیط هواپیما چارتر بانکوک با پرواز مستقیمیا غیر مستقیم در زمان‌های خلوتی به یک و نیم میلیون تومان نیز میرسد اما به صورت معمول و میانگینخرید بلیط هواپیما بانکوک (بلیط رفت و برگشت بانکوک ) با یکی از ایرلاین‌های حدود 4.000.000 تومان است که بسته به کیفیت ایرلاین متغیر است. معمولا ارزانترین زمان برای خرید پرواز اوایل پاییز است.

هر ساله در تایلند فستیوال‌ها جشن‌های کم‌نظیری برگزار می‌شود که به تنهایییک جاذبه توریستی به حساب می‌آیدیکی از این فستیوال‌ها سونگکران(Songkran) جشن سال نو تایلند است که مردم در این فستیوال هیجان‌انگیز آب‌بازی می‌کنند و معتقدند که پاشیدن آب باعث خوش یمنیمی‌شود همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می‌پاشند و لذت بینظیری را تجربه می‌کنند. این جشن در تاریخ  12 آوریل برگزار می‌گردد و به مدت ۳ روز نیز به طول می‌کشد.

یکی‌دیگر از معروف‌ترین و جالب‌ترین جشنواره‌های تایلند لوی‌ کراتونگ (Loy Krathong) است،  لوی به معنای شناور‌کردن و کراتونگ به معنای کلکی به شکل نیلوفر‌آبی و ساخته شده از برگ موز است. این مراسم تجربه‌ی زیبایی است که در آن، آسمان تایلند با نور هزاران فانوس و کراتونگ (کلکی‌ ساخته شده از برگ موز) درون آبراه‌ها و رودخانه‌ها روشن می‌شود.

تریپ با ارائه بلیط ارزان هواپیما و همچنین هتل ارزان بانکوک در روزهای مختلف امکان یک سفر اقتصادی به بانکوک را فراهم کرده است، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تور بانکوک با کارشناسان ما با این شماره ۰۲۱۷۵۱۳۴۰۰۰ تماس بگیرید.

کوالالامپور مرکز تفریحی و گردشگری مالزی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز