خبرگزاری کار ایران

آشنایی با 2 خرمای جالب و نکات خرید خرما!

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۲۱

بسیاری از ما خوراکی خوشمزه و مفیدی به نام خرما را در طول روز مصرف می کنیم اما شاید به اسامی خرماها توجهی نداشته باشیم . حال قبل از بررسی به نکته ی جالبی که متداول است اشاره کنیم. کلمه ی رطب را بسیار شنیده ایم و حال سوالی که وجود دارد این است که این کلمه از کجا آمده است و چرا جایگزین خرما شده است ؟ میوه ی درخت نخل که به آن خرما می گوییم ، مراحل رشد مختلفی دارد که یکی از مراحل آن به نام رطب می باشد در حالی که بسیاری به اشتباه به آن به جای کلمه خرما ، رطب می گویند . کلمه ی رطب در بین مردم به شدت جا افتاده و این کلمه در مواردی جایگزین خرما می شود .

ایلنا؛ حال به بررسی دو خرمای جالب می پردازیم  و در ادامه نکاتی را برای خرید خرما برای شما عزیزان تهیه کرده ایم .

گران ترین و پرمصرف ترین خرمای تولیدی در کشور را بررسی می کنیم .

در جهان خرماهای بسیاری وجود دارد که در کشور ما به دلیل شرایط آب و هوایی خاص نزدیک به 400 نوع خرمای مختلف وجود دارد که از این تنوع بسیاری از خرما فقط در مناطقی که کشت می شوند مصرف می شوند اما دسته ی دیگری از خرما ها علاوه بر مصرف در کل کشور حتی به خارج هم صادر می شوند !

پرمصرف ترین خرمای ایران

شهر بم زادگاه پر مصرف ترین و شناخته شده ترین خرمای ایران می باشد . خرمای مضافتی بم جایگاه ویژه ای در خرماهای تولیدی در کشور دارد. جالب است بدانید که بسیاری از مردم به جای نام این خرما کلمه ی خرما و یا رطب را برای این نوع خرما استفاده می کنند . خرمای مضافتی به دلیل طعم بسیار عالی و ویژگی های ذاتی در زندگی مردم ایران سهم به خصوصی را به خود اختصاص داده است . علاوه بر بم ، شهرهای دیگری نیز همانند جیرفت ، بوشهر و ... این خرما را کشت می کنند ولی کیفیت خرمای تولید شده در شهر بم بسیار متفاوت از خرماهای تولید شده در سایر شهر ها می باشد . نکته ی دیگری نیز که بسیاری از خریداران به آن توجه می کنند رنگ خرما در هنگام خرید است ! مضافتی از زمانی که شروع به رشد می کند رنگ قرمز دارد و کم کم به رنگ مشکلی تبدیل می شود ولی این خرما در رنگ قهوه ای سوخته نیز موجود می باشد ، با این حال بسیاری دوست دارند خرمای مضافتی رنگ مشکی تیره داشته باشد .

آشنایی با 2 خرمای جالب و نکات خرید خرما!

گران ترین خرمای ایران

گران ترین و لوکس ترین خرمای ایران فرزند شهر حاجی آباد در هرمزگان می باشد. شهر حاجی آباد که از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال استان هرمزگان قرار دارد خرمایی را پرورش می دهد که یکی از بال های صادراتی کشور می باشد . خرمای پیارم حاجی آباد گران ترین خرمای ایران می باشد . این خرما بیشتر به خارج صادر می شود و در خارج از ایران نیز غوغایی دارد ! لقب این خرما در جهان خرمای شکلاتی می باشد که این مورد نیز قابل توجه است . قیمت خرمای پیارم در کشور از همه ی خرما بالاتر می باشد و معمولا به همین دلیل بسیاری از مردم قادر به خرید این خرما نیستند و از طرفی این خرما به دلیل کشت کم، بیشتر صادر می شود و در کشور فروش وسیع ندارد. حال سوالی که ذهن شما را به خود مشغول کرده دلیل گرانی این خرما می باشد. دلایلی زیادی وجود دارد که می توانیم چند مورد را بررسی کنیم . خرمای پیارم نسبت به سایر خرماها در ساختار ذاتی اش خواص بیشتری دارد و از بقیه ی خرماها مفید تر می باشد . دلیل بعدی کمبود این خرما در کشور و جهان است . در کل ایران جالب است بدانید که فقط شهر حاجی آباد خرمای پیارم را دارد و باز در این شهر پیارم به چند کیفیت تقسیم می شود یعنی خرمای پیارم درجه یک و خرمای پیارم درجه 2 .

خرمای پیارم نام دیگری در جهان نیز دارد . عده ای از خریدران خارجی این خرما را با نام خرمای مریمی می شناسند و در هنگام خرید از فروشندگان ایرانی تقاضای خرمای مریمی می کنند .

آشنایی با 2 خرمای جالب و نکات خرید خرما!

قیمت خرما معمولا هر چند ماه افزایش می یابد و با افزایش قیمت خرماها معمولا افزایش قیمت پیارم بیشتر از همه است و همچنان گران ترین خرما می باشد .

نکات مورد توجه در هنگام خرید خرما

بسیاری از افراد در هنگام خرید خرما فقط به کیفیت خرما توجه می کنند که این مورد به تنهایی کافی نیست . در هنگام خرید حتما به نشان های استاندارد روی بسته بندی خرما توجه کنید چرا که نشان استاندارد برای سلامت خرما می باشد و وجود آن الزامی می باشد . حتما به نوع بسته بندی نیز توجه نمایید چرا که بسته بندی خرما باید مطابق اصول استاندارد باشد، جنس بسته بندی مناسب باشد، هر گونه حشره و یا گیاه اضافه در بسته بندی موجود نباشد و همچنین بسته بندی ضربه خورده و یا شکسته نباشد . نکته ی دیگر رنگ خرما می باشد . هر خرمایی یک رنگ مشخص دارد که نشان دهنده ی رسیده بودن خرما می باشد البته به این مورد هم توجه داشته باشید که خرما همانطور که در بالا ذکر شد رنگ های مختلفی را تا مرحله ی رسیدن تجربه می کند ولی در نهایت به یک رنگ خاص در می آید، بهتر است در زمان خرید رنگ اصلی خرما را در ذهن داشته باشید مثلا خرمای مضافتی رنگ مشکی تیره و یا قهوه ای سوخته به خود دارد . نکته ی دیگر خرید از مراکز معتبر می باشد . شرکت صادرات خرمای کریستال با سال ها فعالیت در زمینه فروش عمده خرما و همچنین صادرات خرما می تواند خرما را به صورت عمده در اختیار شما خریدران گرامی قرار دهد. همچنین شرکت کریستال با داشتن استانداردهای بین المللی و گواهی وزارت بهداشت برای کلیه ی خرماهای تولیدی خود ضمانت خرید را به خریداران می دهد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز