خبرگزاری کار ایران

کولر گازی اینورتر بخریم یا معمولی؟ کدام یک به صرفه‌تر است؟

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۲۵

اگر شما نیز قصد دارید که کولر گازی اسپلیت خریداری کنید با جستجوی در بازار حتما نام اینورتربه گوشتان خورده است و راغب هستید که از قابلیت های این تکنولوژی در کولرهای گازی بیشتر بدانید. از سویی دیگر یکی از مواردی که خریداران کولر گازی را دلسرد می کند مصرف بالای دستگاه است. اضافه شده قابلیت اینورتر به دستگاه با کاهش قابل توجه مصرف انرژی، کولرهای گازی را به یکی از پرطرفدارترین های وسایل سرمایشی در بازار تبدیل کرده است.

ایلنا؛ قبل از آشنایی با این فناوری لازم می دانیم با انواع کولر گازی بیشتر آشنا شوید . کولرهای گازی به چهار نوع پنجره ای، اسپلیت، پرتابل و ایستاده تقسیم بندی می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برای کاربری خانگی اگه هزینه دستگاه چندان برایتان اهمیت ندارد، کولر گازی اسپلیت را پیشنهاد می کنیم. اگر با انواع معرفی شده آشنایی کامل را بدست آورده اید، بیش از این معطلتان نمی کنیم و سراغ معرفی کامل تکنولوژی اشاره شده می رویم.

چند سالی است که فناوری اینورتر پای به دنیای کولرهای گازی گذاشته است. اینورتر بودن قابلیتی است که به واسطه یک برد الکترونیکی به کمپرسور اضافه می شود و در تمام کمپرسورها می توانیم از اینورتر بهره ببریم. به عبارتی دیگر، اینورتر به نوع کمپرسور ارتباطی ندارد و از نوع کمپرسور مجزا است. در کولرهایی که فاقد اینورتر هستند، وقتی دمای فضا به مقدار تعیین شده می رسد، کمپرسور خاموش می شود. با گذشت زمان و هنگامی که دمای محیط از مقدار تعریف شده برای دستگاه بیشتر شد، کمپرسور شروع به کار می کند. پس این نوع کولرها دو حالت بیشتر ندارند: یا خاموش هستند و یا روشن. دلیل اصلی مصرف بالای برق این نوع کولرهای گازی شروع بکارهای مکرر کمپرسور است. زمانی که کمپرسور شروع بکار می کند، موتور جریان برق بالایی را از منبع تغذیه می کشد. پس برای آن که مصرف برق را کاهش دهیم نیازمند سیستمی هستیم که نیاز به خاموش شدن مکرر کمپرسور نباشد. در این راستا، فناوری اینورتر طراحی و اختراع شده است. بر اساس این فناوری، وقتی دمای محیط به میزان مشخص شده برای دستگاه رسید، موتور خاموش نمی شود بلکه در حالت کُند قرار می گیرد. به همین دلیل به آن ها، موتورهای با دور متغیر نیز می گویند. خاموش نشدن کمپرسور باعث خواهد شد تا مصرف برق کولر گازی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. این کاهش مصرف انرژی در بسیار موارد  حتی به 60 درصد نیز می رسد!

کولر گازی اینورتر بخریم یا معمولی؟ کدام یک به صرفه‌تر است؟

از دیگر مزیت های کولرهای گازی اینورتر، سرعت تولید هوای سرد است. جالب است بدانید که دمای جوشش گاز کولرهای اینورتر منفی 52 درجه سانتی گراد و کولرهای قدیمی که فاقد اینورتر است، 41 درجه سانتی گراد است. از این رو این مدل ها سرمای مورد نیاز را در مدت زمانی کوتاه تری تولید خواهند کرد.

مزیت های این نوع کولرهای گازی به اینجا ختم نمی شود. عمده صدایی که می تواند توسط کولرگازی ایجاد شود، در زمان استارت و شروع بکار کمپرسور است. اگر کمپرسور دستگاه به طور مستمر روشن و خاموش نشود، صدایی قابل توجهی از دستگاه نخواهید شنید.

کولر گازی اینورتر بخریم یا معمولی؟ کدام یک به صرفه‌تر است؟

در پایان بهتر است به دو نکته مهم در خرید این نوع کولرهای گازی نیز دقت کنید. مطمئنا شما نیز قبول دارید که دستگاهی که دارای تکنولوژی پیشرفته تری باشد در مقایسه با دستگاه فاقد فناوری مدنظر، قیمت بالاتری خواهد داشت. همین موضوع در مورد کولرگازی اینورتر و بدون اینورتر نیز صادق است. البته نگران نباشید! پرداخت برق بهای کمتر، این اختلاف قیمت را در کمترین زمان جبران خواهد نمود. همچنین اگر کولر گازی اینورتر نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد، به دلیلی پیچیده بودن این نوع سیستم ها، می بایست انتظار هزینه بالاتری نیز داشته باشد. در جدول زیر عمده تفاوت های این دو نوع کولرگازی را به وضوح می توانید مشاهده کنید.

کولر گازی اینورتر

کولر گازی بدون اینورتر

مصرف انرژی پایین

مصرف انرژی بالا

سرعت بالای تولید هوای سرد

سرعت پایین تولید هوای سرد

کمترین صدا در حین کار دستگاه

صدای روشن شدن کمپرسور

قیمت بالا در مقایسه با مدل های بدون اینورتر

قیمت پایین در مقایسه با مدل های اینورتر

هزینه سرویس و تعمیرات بالا

هزینه سرویس و تعمیرات پایین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در فروشگاه اینترنتی زنبیل می توانید به مشخصات و قیمت کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر با برندهای متنوع از جمله قیمت کولر گازی ال جی ، قیمت کولر گازی سامسونگ ، هایسنس و دیگر برندها دسترسی داشته باشید.

امروزه خدمات متنوع فروشگاه اینترنتی و مشغله های زیاد خانواده های ایرانی، جذابیت خرید اینترنتی در مقایسه با خرید سنتی را دوچندان نموده است. فروشگاه اینترنتی زنبیل به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی معتبر کشور، نهایت تلاش خود را جهت کسب رضایت حداکثری مشتری محترم بکار گرفته است. این فروشگاه مهم ترین دغدغه خانواده های ایرانی یعنی قیمت را هدف قرار داده و سعی نموده در خدمات انحصاری خود با کسب حداقل حاشیه سود، خریدی خاطره انگیز برای مشتری محترم به ارمغان آورد. با اطمینان از این فروشگاه خرید کنید و نگران قیمت محصول نباشید. تا ده روز بعد از خرید اگر قیمت پایین تری از فروشگاهی معتبر یافتید، اطلاع دهید و ما به التفاوت را دریافت کنید. چتر حمایتی، تحویل فوری 3 ساعته و نیز گارانتی اصالت، مغایرت و عودت از برجسته ترین خدمات انحصاری درنظر گرفته شده توسط زنبیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز