خبرگزاری کار ایران

کسب و کاری به دور از حاشیه در گرجستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۲۰

ایرانیان زیادی نسبت به ثبت شرکت در گرجستان کرده و کسب و کار خود را توسط این کشور بین المللی کرده اند.

ایلنا؛ این روزها کشور گرجستان مورد توجه عموم به خصوص ایرانیان قرار گرفته است. اکثر صاحبان مشاغل جهت توسعه کسب و کار خود به دنبال ثبت شرکت در گرجستان و در نهایت راه اندازی کسب و کار در گرجستان هستند. با در نظر داشتن این که هزینه و مراحل ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در گرجستان پیچیده و یا بالا نیست و همچنین سایر مزایایی که در ادامه به آن می پردازیم، شاهد دلایل منطقی بر این رویکرد توسط سرمایه گذاران خواهیم بود.

گرجستان کشوری اروپایی است که هرچند شاید همه ویژگی های یک کشور اروپایی را نداشته باشد اما باز هم کشوری با شاخص های بسیار بالا محسوب می شود. کشوری که حالا با پیوستن به اتحادیه و قرار گرفتن در کنار سایر کشورهای اروپایی بسیار پر ظرفیت تر از گذشته به نظر می رسد. مهاجران بسیار زیادی از ایران در چند سال اخیر به گرجستان سفر داشته اند و اصولا اگر روحیه مهاحرت را داشته اند از انتخاب خود خشنود بوده ند. گرجستان کشوری بزرگ است و ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد که یکی از آنها که حداقل برای مهاجرت کاری کافی است ثبات اقتصادی است.

همچنین به پیشرفت چشمگیر بهبود کار در گرجستان که توسط شاخص های جهانی ثبت شده است می پردایم. گرجستان با عنوان کشوری با ثبات سیاسی، عاری از فساد و با هزینه های کسب و کار پایین، دنیای عظیم برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار برای سرمایه گذاران در گرجستان به وجود آورده است.

دلایل انتخاب گرجستان جهت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

  1. کسب و کار شفاف و عاری از فساد

قانونمندی در گرجستان و پایداری در قوانین از ویژگی های بارز گرجی هاست. پلیس های این کشور نیز حتی بسیار سخت گیر و قانونمند هستند. و این ویژگی در مراحل اداری و کسب و کار آنها نیز به چشم میخورد.

کسب و کاری به دور از حاشیه در گرجستان

با اجرای قانون مبارزه با فساد، و ایجاد دسترسی به ثبت آنلاین اطلاعات مالی جهت شفافیت اقتصادی که با کاهش مراحل اداری نیز همراه بود، گرجستان برنده جایزه خدمات عمومی از سازمان ملل متحد گردید.  بر اساس بارومتر فساد جهانی اعلام شده در سال 2014 گرجستان در صدر نتایج با کمترین فساد و پس از آن به ترتیب کشور های نروژ، سوئیس، انگلستان و آمریکا قرار گرفتند. عدم وجود فساد میتواند یکی از دلایل موفقیت یک کسب کار در گرجستان باشد.

  1. ثبات پایدار سیاسی در گرجستان

اوضاع سیاسی و کار در گرجستان در سال 2014 پس از امضا توافقنامه با اتحادیه اروپا تضمین شد. بر اساس این تعهد نامه نظام سیاسی این کشور متعهد به اقتصاد آزاد و یکپارچه با اروپا و حوزه آتلانتیک گردید. بر اساس شاخص آزادی اقتصادی اعلام شده در سال 2016 گرجستان پس از آلمان در جایگاه دوم و پس از آن کشورهای لهستان، مجارستان و فرانسه قرار دارند. همچنین لایحۀ بودجه ایالت متحده آمریکا در سال ٢٠١٩، با کمک بیش از ١٢٧ میلیون دلار، پشتیبانی بیشتری را برای گرجستان فراهم می کند.

  1. مالیات کم و منصفانه

یکی از مهمترین موارد که نقش قابل توجهی در چرخه اقتصادی گرجستان دارد مالیات است. در گرجستان سه نوع مالیات مختلف وجود دارد. مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 18% ، مالیات بر اجاره با نرخ 20% برای واحد های تجاری و 5% برای واحد های مسکونی، 20% مالیات کارمندی که از حقوق کارمندان کسر می شود را در بر میگیرد. این کشور با متوسط نرخ 15% مالیاتی در جهان یکی از کشورهای با نرخ مالیاتی پایین محصوب می شود.

  1. نیروی کار جوان، متخصص و ارزان

از دیگر دلایل ترغیب سرمایه گذاران به ثبت شرکت در گرجستان و ایجاد اشتغال در این کشور نیروی کار ارزان است. متوسط حقوق کارمندان در گرجستان مبلغ 410 دلار ماهانه می باشد. لازم به ذکر است قوانین مناسبی برای کارآفرینان و کارفرمایان وضع شده و همچنین دولت این کشور از سرمایه گذاران حمایت می کنند.

  1. نزدیک بودن گرجستان به ایران

از آنجایی که فاصله این کشور تا ایران با هواپیما کمتر از نیم ساعت است، فلذا مورد توجه سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار زیادی قرار گرفته است. از همین رو ایرانیان زیادی نسبت به ثبت شرکت در گرجستان کرده و کسب و کار خود را توسط این کشور بین المللی کرده اند. از طرف دیگر چنانچه تمایل به صادرات و عرضه محصولات از ایران به گرجستان را داشته باشند هزینه کمی جهت حمل و نقل متقبل خواهند شد.

کسب و کاری به دور از حاشیه در گرجستان

گرجستان در رابطه با موضوع مبارزه با فساد از دیگر کشورها پیشی گرفته است و همین امر یکی از نقاط قوت گرجستان به حساب می آید. گرجستان یکی از کشورهایی می باشد که فساد در آن بسیار پایین است، شفافیت اقتصادی در این کشور برای سرمایه گذاران خارجی فضای مناسبی ایجاد کرده است به همین دلیل است که گرجستان در جذب سرمایه گذاران خارجی مشکلی ندارد و امنیت خاطر سرمایه گذاران خارجی را فراهم آورده است.

با توجه به این که مسئولین این کشور در حال تلاش برای توسعه گرجستان هستند، تمامی راهکارهای لازم به جهت فراهم اوردن شرایط برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ که منجر به توسعه سرمایه گذاری در گرجستان و یا افزایش نرخ گردش مالی در این کشور می شود، جهت توسعه تجاری و محلی در گرجستان به کار گرفته می شوند.

همانطور که قبلا گفته شده از سال ۲۰۰۳ میلادی عامل اصلی رشد سریع اقتصاد در گرجستان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بوده است. قانون حمایت دولت گرجستان از سرمایه گذاران، محیط کشور را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذاب می کند. توسعه اقتصادی پایدار، بازار آزاد، کاهش نرخ مالیات، کاهش تعداد مجوز و پروانه، پروسه های اداری ساده، سازمان های تجاری امتیاز دهنده، حمل و نقل پیشرفته، موقعیت جغرافیایی مناسب، زیرساخت های چند بعدی یکپارچه، نیروی کار تحصیل کرده، نیروی کار ماهر و رقابتی برای کسب و کار موفق در گرجستان زمینه ای مناسب فراهم کرده اند.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک می تواند راه مناسبی برای کمک به کارآفرینی باشد. بانک سرمایه گذاری اروپا با وام دهنده های محلی در گرجستان برای کمک به کسب و کارهای کوچک همکاری می کند. بانک کردو (Credo) در این کشور یکی از بانکهایی است با بانک سرمایه گذاری اروپا در این زمینه همکاری می کند.

مزایا و معایب و هزینه های ثبت شرکت در گرجستان

قبل از اقدام به ثبت شرکت در گرجستان بهتر است از هزینه های مورد نیاز جهت انجام این کار اطلاعاتی کسب کنید. یکی از نکات قابل ذکر در رابطه با هزینه ثبت شرکت وابستگی آن به عوامل مختلف از جمله نوع شرکت، تعداد شرکا، نوع فعالیت، میزان سرمایه اولیه و شرایط مربوط به ثبت شرکت در این کشور می باشد.

کسب و کاری به دور از حاشیه در گرجستان

موارد زیر را میتوان از جمله مزایای ثبت شرکت در گرجستان بر شمرد :

  • خدمات ثبت شرکت ارزان نسبت به سایر کشورها

  • مالیات پایین

  • کنترل تورم از طریق ثبت شرکت

  • دسترسی ساده به کشورهای اروپایی

  • آسان است و بسیار زمان بر نمی باشد.

  • اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان

  • بهره مندی از خدمات دولت برای سرمایه گذاران

هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه اجاره ملک، هزینه ترجمه مدارک به گرجی، آدرس قانونی و هزینه های رفت و آمد و ... می باشد.

پیش نیازهای  کار در گرجستان برای ایرانیان چیست ؟

از آنجایی که این کشور به روسیه نزدیک است و اکثر مردم گرجستان به زمان روسی مسلط هستند؛ مشکل زبان در یافتن کار در گرجستان دو سویه است. زیرا هم باید به زبان گرجی مسلط باشید و در برخی موارد به زبان روسی.

همانطور که گفته شد نیروی جوان زیادی در این کشور وجود دارد، و چنانچه نیاز به استخدام باشد بومی ها در اولویت هستند.

شرایط و قوانین خاص بر خلاف سایر کشورهای پیشرفته جهت کار و استخدام در گرجستان وجود دارد.

کسب و کاری به دور از حاشیه در گرجستان

داشتن تخصص در زمینه ای خاص باعث می شود تا بتوانید موفقیت بیشتری برای پیدا کردن کار داشته باشید.

برخی از مشاغل پر درآمد در گرجستان

در ادامه میتوان سریع ترین مشاغل در حال رشد و پر در آمد در گرجستان را به شرح زیر نام برد، که ورود به آنها میتواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد.

  • وکالت

  • پزشکی

  • کلینیک زیبایی

  • حسابداری

  • مشاغل فنی و تاسیساتی

  • محضر اسناد رسمی

  • صرافی

  • نمایندگی فروش املاک و مستغلات

  • املاک و مستغلات و مدیران مرتبط با جامعه

  • کار در گرجستان برای مهندس عمران سرپرست کارگران ساخت و ساز

  • نصب و راه اندازی تجهیزات مخابرات

  • نمایندگان فروش، عمده فروشی و تولید

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی جنبه های مختلف مربوط به راه اندازی کسب و کار در گرجستان، اخذ اقامت کاری و معرفی بهترین مشاغل بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز