خبرگزاری کار ایران

نمایشگرهای کپی آیفون چه تفاوتی با انواع OEM دارند؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۹۵

مشتریانی که تعمیر نمایشگر آیفون‌ های خود را به تکیز می سپارند گاهی اوقات از ما سوال می ‌کنند که چرا صرفا از قطعات OEM استفاده می ‌کنیم و چه تفاوتی بین یک قطعه OEM و نسخه تقلبی آن وجود دارد و ما استفاده از کدامیک را توصیه می کنیم؟

ایلنا؛ قطعات OEM را همان تولیدکننده‌ای می ‌سازد که قطعات مورد نیاز اپل را تامین می‌کند. قطعات کپی البته با آیفون‌ها سازگاری دارند اما جایگزین های غیررسمی به شمار می روند و طراحی و تولیدشان تماما و به صورت مستقل توسط شرکت های متفرقه انجام می گیرد.

پاسخ ما ساده است؛ ما فقط از  قطعات OEM استفاده می کنیم. برخی تصور می کنند که ما بابت استفاده از این قطعات سود می کنیم. اما اینطور نیست. ما صرفا از قطعات OEM استفاده می کنیم زیرا کیفیت به مراتب بیشتری نسبت به انواع کپی دارند و این اطمینان را به ما می دهند که یک سال ضمانت تعویض قطعات را به مشتریانمان ارائه کنیم.

نمایشگرهای کپی آیفون چه تفاوتی با انواع OEM دارند؟

تفاوت را ببینید

اخیرا یکی از مشتریان با ما تماس گرفت و درخواست کرد که برای تعمیر گوشی هوشمندش به دفتر کارش برویم. او نمایشگر آیفون ۶ خود را در جای دیگری تعویض کرده بود و از بابت کیفیت آن نمایشگر رضایت نداشت.

از شنیدن این مساله ابدا تعجب نکردیم. عکس هایی که از آن گوشی گرفتیم تفاوت میان یک نمایشگر کپی و نسخه اصل آن را نشان می دهند:

  • نسخه کپی روشنایی و کنتراست به مراتب پایین تری دارد و رنگ ها در آن مانند نسخه اصل زنده نیستند.
  • پیکسل های نمایشگر کپی بیشتر به چشم می آیند؛ تصاویر نزدیکی که با کمک میکروسکوپ از این نمایشگرها گرفته شده تایید میکند که انواع کپی رزولوشن به مراتب پایین تری دارند.
  • وقتی که تلاش کردیم نمایشگر کپی را از بدنه جدا کنیم فریم آن با کمترین نیرو از بدنه جدا شد.

البته نسخه ای که ما بررسی کردیم احتمالا بدترین نمونه ای بوده که با آن برخورد داشتیم. در نتیجه مشتری بدشانس مجبور شد که دو مرتبه هزینه تعویض نمایشگر آیفون خود را بپردازد. بنابراین مطمئن هستیم که اگر می دانست نتیجه کار چیست قطعا از همان ابتدا نمایشگر اصل را انتخاب می کرد.

تفاوت در کیفیت

در اینجا باید به شما بگوییم که نمایشگرهای کپی (با وجود اسمی که دارند) عینا هم نسخه کپی از نمایشگرهای اصل نیستند. بلکه آنها قطعات تعویضی سازگاری هستند که از پایه به صورت مجزا طراحی شده اند و در نتیجه از برخی جهات تفاوت هایی با نسخه های اصل دارند و همین مساله بر کاربرد و کیفیت آنها اثر می گذارد.

مشکلات تاچ و دیجی تایزر

یکی از مهم ترین تفاوت ها میان نمایشگرهای OEM و کپی نوع طراحی دیجیتایزر (سنسور تاچ) آنهاست. اپل دیجیتایزر نمایشگر آیفون را با خود LCD یکپارچه سازی کرده، در حالی که در نمایشگرهای کپی این بخش روی شیشه تعبیه شده.

دیجیتایزرهای موجود در بازار فراوانند و در مورد کیفیت آنها صرفا میتوانید به حرف تامین کننده شان اعتماد کنید. بسیاری از تامین کننده ها ابتدا دیجیتایزرهای خوب را برای مشتریانشان ارسال می کنند و بعد برای درآمدزایی و سود دهی بیشتر به سراغ قطعات ارزان قیمت تر می روید. این مشکل خصوصا در مورد آیفون ۶ اس و نسخه ۶ اس پلاس صادق است چراکه اپل در این دو گوشی چیپ های پردازش کننده فرامین تاچ را با خود LCD دستگاه یکپارچه سازی کرده است. در نتیجه نه تنها یک نمایشگر کپی را دریافت می کنید بلکه چیپ های نمایشگر نیز کپی خواهند بود.

پنل های LCD با کیفیت پایین

کیفیت تصویر پنل LCD یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با نمایشگرهای کپی است. اصلی ترین این مشکلات به شرح زیرند:

  • روشنایی، کنتراست و طراوت کمتر
  • رزلوشن بسیار پایین و ظاهر پیکسلی
  • پایین بودن نرخ رفش

مشکلات مربوط به تاچ آی دی

نمایشگرهای کپی می توانند سنسور تاچ آی دی را هم خراب کنند. درآیفون های ۶  اس، ۶ اس پلاس، ۷ و ۷ پلاس، دکمه هوم (قسمتی از 3D Touch) بخشی از نمایشگر است. دکمه هوم در این گوشی ها غالبا در مواردی که نمایشگر کپی روی آنها نصب می شود دیگر مثل سابق کار نمی کند و تاچ آی دی آن قابلیت هایش را از دست می دهد که این مساله در صورتی که از تاچ آی دی برای قفل گشایی آیفون خود استفاده می کنید میتواند آزار دهنده باشد.

جهت استفاده از خدمات تعمیر تکیز یا دریافت اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید سری به وبسایت www.techys.me بزنید یا با شماره 02125917797 تماس بگیرید.

نمایشگرهای کپی آیفون چه تفاوتی با انواع OEM دارند؟

درباره تکیز

تکیز ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای تعمیر موبایل در محل برای کاربرانی است که زمان و راحتی‌ برایشان در اولویت قرار دارد. خدمات ما با استفاده از قطعات اصل و OEM و با کمک کارشناسان دارنده گواهی KHDA ارائه می‌گردد که تحت نظارت وزارت علوم امارات متحده عربی است.

ارزش‌های ما

خدمات حرفه‌ای مطابق با استانداردهای جهانی

امنیت اطلاعات

گواهینامه‌های معتبر بین المللی 

قطعات باکیفیت OEM

ضمانت تعویض قطعات

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز