خبرگزاری کار ایران

سئو چیست؟ چگونه وب سایت خود را سئو نماییم؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۸۱

بهینه سازی وبسایت اگر به درستی انجام شود مزایای تجاری بسیاری دارد. اول از همه، پروسه بهینه سازی وبسایت بهترین نسخه از عناصر صفحه وب را تعیین می‌کند که این به بازدید کنندگان کمک می‌کند تا به هدف خاصی که دارند دست پیدا کنند.

 ایلنا؛ آیا می دانید سئو چیست؟ پروسه سئو وبسایت به معنای انجام آزمایشات کنترل‌شده‌ای است که از طریق آن وبسایت می‌تواند به اهداف تجاری خود برسد. مدیران وبسایت برای بهبود عملکرد وبسایت خود آزمون آ/ب  A/B Testing را انجام می‌‌دهند تا با آزمودن تغییرات در صفحات وبسایت در نهایت تصمیم بگیرند که چه تغییراتی بهترین نتیجه (برای مثال افزایش نتایج جستجو، خرید بیشتر، کاهش زمان سرویس دهی به مشتریان و ...) را دارد.

مرحله به مرحله وبسایت خود را بهینه کنید.

بهینه سازی وبسایت مبتنی بر یک روش علمی است.

در ابتدا باید هدف از سئو سایت خود را تعیین کنید. کسب و کارهای متفاوت اهداف متفاوتی نیز دارند که براساس آن بهینه سازی را انجام می‌دهند. برای مثال اگر وبسایتی برای تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرده باشید به دنبال دانستن این پاسخ خواهید بود که چگونه خرید و میزان درآمد نسبت به سفارشات یا  Average Order Values را افزایش دهید. برای اینکار مدیر وبسایت باید چند صفحه کلیدی و مهم که بر هدف اصلی و نهایی سایت تاثیر گذار هستند را انتخاب کند و بر روی آنها تحقیقات کمی و کیفی انجام دهد. برای مثال از آنجایی که اکثرا ترافیک سایت ابتدا از صفحه اصلی شروع می‌شود پس صفحه اصلی وبسایت اغلب محیط خوبی برای انجام آزمون آ/ب است. این موضوع که بازدید کنندگان به محض ورود متوجه شوند که وبسایت چه چیزی را عرضه می‌کند اهمیت زیادی دارد، زیرا بعد از آن می‌توانند مراحل بعدی را با یک کلیک انجام دهند.

ایده‌هایی  که هدف‌تان را دستخوش تغییرات مثبت می‌کنند را روی دایره بریزید و سعی کنید آن‌ها را در آزمون به کار ببندید. پس از آنکه برترین هدف‌ها را انتخاب کردید باید نکاتی را که هنوز به درستی به آنها توجه نکرده‌اید را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چطور این عناصر باید بررسی شوند تا  Conversion Rates شما بهبود پیدا کند.

سئو چیست؟ چگونه وب سایت خود را سئو نماییم؟

لیستی از متغیرهایی تهیه کنید که قرار است مورد آزمایش قرار بگیرند.

آزمایش را انجام دهید. در هنگام انجام آزمایش مطمئن شوید که به اندازه کافی داده جمع آوری کرده‌اید تا به نتیجه آماری قابل اتکایی دست پیدا کنید. قطعا نمی‌خواهید تصمیمات تجاری خود را بر یک سری داده غیر اصولی و موهومی پایه‌ریزی کنید.

نتایج را بررسی کنید، سپس نتیجه گیری کنید و دوباره آن را تکرار کنید. نتایج آزمایشات نشان خواهند داد که آیا تغییرات اعمال شده بر عناصر وبسایت تاثیر مثبتی داشته است یا خیر. متغیری که منجر به این تاثیرات مثبت شده باشد بعنوان نقطه شروع در نظر گرفته می‌شود و بررسی‌های بیشتری نیز بر روی آن انجام می‌شود. تستی که با شکست مواجه شود خودش به نوعی یک فرصت یادگیری است و می‌تواند مشخص کند که در فرایند بهینه سازی قدم بعدی چه باید باشد.

بهینه سازی وبسایت اگر به درستی انجام شود مزایای تجاری بسیاری دارد. اول از همه، پروسه بهینه سازی وبسایت بهترین نسخه از عناصر صفحه وب را تعیین می‌کند که این به بازدید کنندگان کمک می‌کند تا به هدف خاصی که دارند دست پیدا کنند. بهینه سازی همچنین کارایی وبسایت را در افزایش ترافیک و بازدید اعضای خبرنامه، خوانندگان یا مشتری‌ها بهبود می‌بخشد و این کارایی بهبودیافته بازده سرمایه‌گذاری و ترافیک ایجاد شده در وبسایت‌ها، Google AdWords، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ را افزایش می‌دهد.

هدف از سئو وبسایت

هدف وبسایت براساس نوع کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد برای مثال:

  • هدف از بهینه سازی یک وبسایت انتشارات آنلاین افزایش تعداد مقالات خوانده شده به وسیله بازدید کنندگان است.
  • هدف از بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین تشویق مشتریان برای خرید دوباره است.
  • هدف از بهینه سازی یک نرم‌افزار آنلاین افزایش تعداد بازدید کنندگانی است که ثبت‌نام می‌کنند.
  • هدف از بهینه سازی یک کمپانی بیمه جذب افرادی برای فروش بیمه است.
  • هدف از بهینه سازی یک کمپین جمع آوری خیریه تشویق افراد برای بخشش بیشتر است.

 8 عنصر وبسایت‌ها جهت سئو

باتوجه به هدف کمپانی، بهینه سازی وبسایت می‌تواند شامل آزمون‌های زیر باشد:

  • یک سرتیتر یا پیام کلیدی مرتبط با گزاره ارزش یا Value Proposition
  • استفاده از رسانه‌های تصویری مانند عکس یا ویدیو.
  • طول یک فرم، تفاوت بین تعداد فیلدهای موردنیاز یا درخواست‌ها.
  • نمایش مطالعات موردی مشتریان که توصیفی از رضایت آنها در استفاده از محصول یا خدمات شما است.
  • استایل تصویری، نوشته، و محل قرارگیری کلید یا لینک Call to Action
  • سامان‌دهی منو کاربری وبسایت
  • محل قرار گیری معرفی سایر شبکه‌های اجتماعی
  • سئو ظاهر صفحات وب برای بازدید کننده‌های موبایل

راه اندازی صفحات برای بازاریابی از جمله روشهای پراستفاده در بهینه سازی است چرا که با توجه به تبلیغات، ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این صفحات می‌توانند ترافیک با کیفیتی را به وجود آورند. مدیران وبسایت همچین می‌توانند بهینه سازی را برای صفحات متعددی انجام دهند و این سئو محدود به صفحات مهم یا کلیدی نیست.

جهت مشاوره سئو و همچنین آموزش سئو می توانید با شرکت سئوکار با آدرس http://seokar.com در ارتباط باشد

سئو چیست؟ چگونه وب سایت خود را سئو نماییم؟

بهینه سازی موتور جستجو در مقابل بهینه سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت گاهی با هدف ارتقای وبسایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود و هدف آن بالا بردن سایت در رتبه‌بندی نتایج جستجو شده برای کلیدواژه‌های هدف شما می‌باشد، چون هدف نهایی در انتها یک چیز است پس سئو هم یکی از بخش‌های مهم سئو وبسایت به شما می‌رود که در ارتباط با موتورهای جستجو انجام می‌شود.

فاکتورهای مهم رتبه بندی که باید در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مورد توجه قرار بگیرند شامل این موارد هستند: تغییر عناوین صفحه، افزایش سرعت بالا آمدن صفحه، سئو رابط کاربری و تجربه کاربری، استفاده از کلمات کلیدی صحیح و تولید محتوای مناسب.

  • تغییر عناوین صفحه: عنوان خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد کنید تا از این طریق متوجه شوید که صفحه شما درباره چه چیزی است و محتوای آن به بازدیدکنندگان چه کمکی می‌کند. عنوانی که وارد می‌کنید باید کمتر از 160 کاراکتر و به نوعی منحصربفرد و تاثیرگذار باشد و ارزش کلیک کردن را داشته باشد.
  • افزایش سرعت بالا آمدن صفحه: بهینه سازی وبسایت می‌تواند در ارتباط با بهبود سرعت و عملکرد سایت باشد. این کار به طور نامحسوسی میزان بازدید و ترافیک سایت را دستخوش تغییر می‌کند. عملکرد ضعیف وبسایت مانند تاخیر یا سرعت پایین صفحه اجازه نمی‌دهد که بازدید کنندگان کار مفیدی در وبسایت شما انجام دهند.
  • سئو رابط کاربری و تجربه کاربری: الگوریتم گوگل می‌تواند تشخیص دهد که هر فرد بعد از کلیک بر روی لینک وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل چه مدتی در وبسایت شما مانده است، و از این کار برای رتبه بندی استفاده می‌کند. در صورتی که میزان زمان بازدید کنندگان در وبسایت شما نسبت به وبسایت رقبایتان بیشتر باشد نسبت به آن‌ها رتبه بهتری کسب خواهید کرد و این کار رابطه‌ی مستقیمی با رابط کاربری و تجربه کاربری سایت شما دارد.
  • استفاده از کلمات کلیدی صحیح و متناسب: بخش اصلی SEO همچنان وابسته به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است. برای مثال در صورتیکه یک رستوران سوشی راه اندازی کرده باشید. با توجه به عبارت اصلی جستجو شده در ایالت متحده امریکا، 1,900 جستجو تنها برای عبارت" رستوران غذای ژاپنی" و 18,100 جستجو برای عبارت" رستوران سوشی" انجام می‌شود، آیا عقلانی است که شما برای وبسایت خود عبارتی به جز این استفاده کنید؟
  • تولید محتوای جذاب: در آخر باید گفت که موتورهای جستجو تلاش می‌کنند بهترین محتوا را به بازدید کننده‌ها ارائه دهند. اگر گوگل یکی از بازدیدکننده‌هایش را به سمت وبسایت شما که حاوی ایرادهای گرامری و نگارشی است هدایت کند این نشان دهنده نقص گوگل خواهد بود. محتوای باارزش، قدرتمند و باکیفیت و متناسب تولید کنید تا به راحتی اعتماد گوگل را کسب کنید.

بهینه سازی وبسایت همچنین می‌تواند در ارتباط با بهبود سرعت و اعتبار وبسایت شما باشد. وبسایت‌هایی که عملکرد ضعیفی مانند کندی و یا ارورهای گوناگون دارند به بازدید کننده اجازه استفاده بهینه از سایت را نمی‌دهند و در درازمدت باعث افت رتبه شما در موتورهای جستجو می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز