خبرگزاری کار ایران

نارمک، محله‌ای انسان‌مدار برای سکونت

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۵۹

محله نارمک، واقع در منطقه 8 شهرداری تهران، از معدود محلات شهر تهران است که فضایی انسان‌محور برای ساکنان خود فراهم کرده است.

پیاده روهای منظم و جدول بندی شده و میدان‌های سرسبزی که با کوچه‌های بن‌بست احاطه گشته، آرامش و امنیت خاصی را در این محله حاکم کرده است. برای مثال می‌توان به میدان‌های 16 و 17 اشاره کرد که که از بزرگ‌ترین میدان‌های محله نارمک هستند و محلی برای ورزش، تفریح و گردهمایی مردم هستند. این تنها گوشه‌ای از ویژگی‌هایی است که عده‌ای را به رهن و اجاره آپارتمان در نارمک به عنوان محل ایده‌ال برای زندگی و خرید خانه در نارمک ترغیب کرده است. نارمک دارای پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن ورزشی متعددی است که امکان گذراندن اوقات فراغت برای سنین مختلف را مهیا نموده است. بعلاوه  مراکز خرید و پاساژهای بسیاری با سطح قیمت مناسب در هفت‌حوض این محله وجود دارد که آن را به پررونق ترین مرکز تجاری شرق تهران بدل کرده است.

سرزندگی، هویت و حس تعلق

نارمک اگرچه قدمتی بیش از چند دهه ندارد اما از محله‌های باهویت و با اصالت تهران است. این محله در سال ۱۳۳۰ شمسی برای سکونت فرهنگیان ساخته شد و هم اکنون نیز عمده خانواده‌های ساکن در این محله از طبقه متوسط جامعه و کارمند هستند. روایت‌های ساکنین نارمک حاکی از عشق و وابستگی آنها به محله‌شان است. نارمکی ها به اینکه حاضر به تغییر محله نیستند، شهره‌اند و مالکیت خا‌نه‌هایشان را نسل به نسل انتقال می‌دهند. احمد سلامتی، کارشناس مسائل شهری درباره محله نارمک می‌گوید: «محله نارمک تهران، از جمله معدود محله‌هایی در تهران است که بسیاری از اصول و معیارهای پایداری محله شامل هویت و سرزندگی، امنیت در محله، وجود فضاها و خدمات محله‌ای و تنوع را در خود دارد.» اگرچه این محله تهران نیز از ساختمان‎سازی‌های بی‌وقفه و نماسازی‎‌های جدید در امان نمانده و در طی این‌ سال‌ها، خانه‌های قدیمی و سنتی بسیاری جای خود را به آپارتمان‌های نوساز داده‌اند، اما هم‌چنان کلیت بافت محلی نارمک حال و هوایی قدیمی دارد. این حال و هوا در مناسبت‌های ملی چون چهارشنبه‌سوری و نوروز نمود بیشتری پیدا می‌کند.

حمل و نقل عمومی و دسترسی آسان

از دیگر مزایای نارمک می‌توان به پنج ایستگاه از خط دو متروی تهران (سرسبز، گلبرگ، فدک، علم و صنعت و شهید باقری) و چندین خط اتوبوس در نقاط مختلف آن اشاره کرد. این خطوط عبور و مرور و دسترسی عمومی شهروندان را از اقصی نقاط تهران به نارمک تسهیل کرده است. نارمک از سمت شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه باقری و از غرب به بزرگراه امام علی (ع) منتهی می‌شود. نارمک در محدوده طرح ترافیک واقع نشده از این جهت با وسایل نقلیه شخصی هم به راحتی قابل دسترسی است. در چند قسمت این محله ایستگاه‌های تاکسی به اکثر محلات دیگر نیز وجود دارد. ساختار شبکه خیابان‌بندی بسیار مناسب موجب شده در این ناحیه ترافیک کم‌تری وجود داشته باشد. اگرچه در میدان‌های کوچک‌تر این روزها پارک خودرو به وفور صورت می‌گیرد و آرامش این مناطق را از بین می‌برد.

برای رهن و اجاره آپارتمان در نارمک می‌توان با جست و جوی اینترنتی شرایط و موقعیت آپارتمان‌های مختلف را بررسی و مقایسه کرده و از نرخ  قیمت‌ها آگاه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز