خبرگزاری کار ایران

کولر آبی سلولزی بهتر است یا پوشالی؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۰۹

در گذشته بسیاری از کولرهای آبی از جنس پوشالی بودند و این بدان معنا بود که در خصوص انتخاب کولر هیچ دغدغه‌ای وجود نداشت، اما با گذر زمان به دلیل طراحی و ساخت پدهای سلولزی و بکار گیری آن‌ها در کولرهای آبی انتخاب بین محصولات سلولزی و پوشالی کمی سخت بنظر می‌رسد. بدین ترتیب اگر می‌خواهید کولر آبی خریداری کرده و در روزهای گرم تابستان از خنکای آن استفاده کنید تا انتها با ما همراه باشید تا به طور دقیق به معرفی کولرهای آبی سلولزی و پوشالی بپردازیم.

طول عمر کولرهای پوشالی و سلولزی

موضوع مهم دیگر که در مورد کولرهای پوشالی و سلولزی وجود دارد را باید طول عمر آن‌ها در نظر بگیریم. در تجهیزات سرمایشی میزان عمر دستگاه با کیفیت موتور آن رابطه مستقیم دارد. یکی از چالش‌هایی که در مورد کولرهای آبی وجود دارد را باید این موضوع در نظر بگیریم که احتمال ریزش آب روی پمپ و موتور در آن وجود داشته که بدین ترتیب ممکن است منجر به سوختن پمپ و موتور کولر شود. در کولرهای آبی سلولزی به دلیل اینکه آب در داخل کولر تجمع پیدا نمی‌کند هیچ خطری موتور را تهدید نکرده در نتیجه طول عمر آن بالا رفته و مدت زمان بیشتری کار می‌کند به همین دلیل انتخاب بهتری نسبت به کولرهای پوشالی است.

مصرف برق در کولرهای آبی سلولزی و پوشالی

اصولا کولرهای آبی نسبت به کولرهای گازی برق کمتری مصرف می‌کنند، اما اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف برق هستید باید در بین محصولات پوشالی و سلولزی بهترین گزینه را انتخاب کنید. پدهای سلولزی این قابلیت را دارند تا با توجه به کم بودن رطوبت نسبی در هوا دمای محیط را تا 15 درجه سانتی گراد کاهش دهند، بدین ترتیب زمانی که هوا خنک باشد برق کمتری توسط کولر سلولزی استفاده می‌شود که این موضوع نشان دهنده مصرف کم برق محصولات سلولزی نسبت به کولرهای پوشالی است. نکته مهمی که در مصرف برق وجود دارد استفاده از موتور bldc کولر آبی ایرومکس است که موجب افزایش طول عمر شده و مصرف برق را بهبود می‌بخشد.

تفاوت عملکرد کولرهای آبی سلولزی و پوشالی

در مقایسه کولر پوشالی و سلولزی نوع تبخیر این دو با هم متفاوت است، در کولر آبی تبخیر از سمت پوشال انجام می‌شود که اصولا از جنس درختانی چون سپیدار، بید و صنوبر است که در آن‌ها پوشال‌ها به یکدیگر تنیده شده که با ابعاد مشخص بین 1 الی 4 میلیمتر با عرضی برابر با 1 تا 2 میلی متر تهیه می‌شوند. این فرم چوب شرایطی را ایجاد کرده تا درصد تخلخل بافت چوب بالا رفته و در جذب و حفظ آب موفق ظاهر شود. اما در کولرهای سلولزی از پدهایی که ترکیبی از فیبر و کاغذ هستند استفاده شده که ساختاری منسجم دارند. بدین ترتیب هردوی این دو نوع کولر یک روند کار را انجام داده و محیط داخلی را خنک کرده و دما را کاهش می‌دهند.

مقایسه قیمت کولرهای آبی و سلولزی

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای آبی با آن رو به رو می‌شوید را باید قیمت محصولات در نظر گرفت، در صورتی که بودجه کمی برای این کار داشته باشید بهتر است به دنبال یک محصول ارزان قیمت اما باکیفیت باشید. بی شک کولرهای پوشالی نسبت به پدهای سلولزی قیمت کمتری دارند، اما این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت که با استفاده از کولرهای سلولزی مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده به همین دلیل تهیه محصولات سلولزی از مجموعه‌های معتبر از جمله کولر آبی ایرومکس در دراز مدت به سود شماست چرا که با قیمت مناسب در دسترس قرار گرفته‌اند. البته باید به این موضوع دقت کنید که پدها دائما باید تعویض شوند به همین دلیل در هنگام خرید کولرهای آبی حتما با متخصصین این حوزه صحبت کرده و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

تفاوت قدرت سرمایشی کولر سلولزی و آبی

قدرت سرمایشی کولرهای آبی سلولزی با توجه به ساختار منحصر به فردی که دارند نسبت به کولرهای پوشالی بسیار بالاتر است و دمای اتاق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اصولا کولرهای پوشالی در حالت ایده‌آل تا 20 درصد موجب افت دمای محیط شده و دمایی ناهمگن را در فضا القا می‌کنند. این مسئله به دلیل نامنظم بودن پوشال‌ها و نوع پراکندگی آن‌ها است. بدین ترتیب هوای قسمتی از خانه سرد و سایر بخش‌ها گرم باقی می‌مانند. در مقابل کولر سلولزی به طور همگن تمامی فضا را سرد کرده و به راحتی محیط را سرد می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع باید بگوییم که انتخاب کولر سلولزی برای مناطقی که گرم هستند مناسب است.

چگونه کولر پوشالی را به کولر سلولزی تبدیل کنیم؟

به دلیل ساختار مشابه این دو کولر می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید، به این منظور می‌توانید با استفاده از کاتر پدهای سلولزی را در ابعاد دلخواه بریده و آن را بر روی درب کولر پوشالی قرار دهید، همچنین این امکان ایجاد می‌شود تا با استفاده از یک ورق آهنی کمربندی باریک را روی درب کولر قرار دهید. در این زمینه باید گفت که ممکن است در زمان استفاده شاهد بوی بد از کولر سلولزی باشید، به منظور جلوگیری از این بو توصیه می‌کنیم تا به مدت 24 ساعت پدهای سلولزی را درون یک تشک آبی قرار دهید و سپس کف کولر آبی را با مواد شوینده شست و شو دهید تا امکان ایجاد بوی نامطبوع کاهش پیدا کند. سپس پدها را از آب خارج کرده و آن‌ها را مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند، بر این اساس می‌توانید پدها را روی درب کولرهای پوشالی قرار داده و از آن‌ها استفاده کنید.

کولر پوشالی بهتر است یا کولر سلولزی؟

همانطور که اشاره شد کولرهای آبی به دو نوع پوشالی و کولر پلیمری ایرومکس تقسیم می‌شود که با توجه به موارد فوق در نگاه کلی باید گفت که کولر سلولزی به دلیل مزایای بیشتری که دارد و امکانات متنوعی که در اختیار قرار گرفته است انتخاب مناسبی برای خرید بوده اما ممکن است به دلیل قیمت بالایی که داشته باشد برای تمامی بودجه‌ها ایده‌آل نباشد. که این شرایطی را ایجاد می‌کند تا افراد به دنبال خرید کولرهای پوشالی باشند، با توجه به نکات اشاره شده در صورت استفاده از کولرهای پوشالی شرایطی ایجاد می‌شود تا آن‌ها را به سیستم‌های سرمایشی سلولزی تبدیل کنید. به همین دلیل با متخصصین صحبت کرده و با در نظر گرفتن شرایطی که دارید محصولی مناسب را از بهترین مجموعه‌ها سفارش دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز