خبرگزاری کار ایران

با یادگیری این مهارت، در خانه درآمد کسب کن!

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۶۲

یکی از لباس‌هایی که معمولاً برای بانوان بسیار اهمیت دارد، لباس مجلسی است. زیرا خانم‌ها بیشتر اوقات دوست دارند لباس‌های جدید را امتحان کنند و در مجالس بدرخشند ولی همانطور که می‌دانید هزینه لباس مجلسی خیلی زیاد است. به همین خاطر بیشتر بانوان ترجیح می‌دهند دوخت لباس مجلسی را امتحان کنند تا در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایند. آموزش خیاطی از صفر و دوخت لباس‌های مجلسی طرفداران بسیار زیادی دارد و با روش‌های مختلف انجام می‌گیرد. حتی شما می‌توانید با یادگیری این مهارت در خانه درآمد کسب کنید.

آموزش دوخت لباس‌های مجلسی بدون الگو

بیشتر مادران علاقه دارند که برای دختران خود لباس‌های پرنسسی بدوزند و یا لباس جدیدی را بر تن فرزندان خود کنند تا علاوه بر زیبا بودن، مقرون به صرفه هم باشد. معمولاً دوخت لباس‌های مجلسی برای کودکان آسان است زیرا لباس‌های بچگانه دوخت راحتی دارند و شما می‌توانید با دیدن نتیجه کار از هنر خود لذت ببرید. با گذراندن دوره‌های آموزش دوخت لباس‌های مجلسی بدون الگو به راحتی می‌توانید در منزل لباس‌های بسیار زیبا دوخته و در مهمانی‌ها بدرخشید.

ویژگی و مشخصات لباس مجلسی زنانه

لباس مجلسی به دو دسته کوتاه و بلند تقسیم‌بندی می‌شود. دوخت لباس مجلسی کوتاه و بلند تفاوت زیادی با هم ندارد. علاوه بر آن شما باید بدانید با در نظر گرفتن نوع مراسم و دسته‌بندی لباس‌های مجلسی، از چه پارچه‌هایی می‌توانید برای دوخت استفاده نمایید. زیرسازی لباس مجلسی را می‌توان به شکل حجمی و غیر حجمی طراحی نمود تا بر اساس آن جلوه بسیار زیباتری به قسمت پایین لباس داده شود. بنابراین می‌توان از کاپ، فنر، اسلش و انواع مختلف لایی هم استفاده کرد.

باکس دوزی در دوخت لباس مجلسی

آموزش باکس دوزی برای طراحی لباس با روش‌های آسان و بر اساس متد روز دنیا، دارای کاربردهای فراوانی برای دوخت انواع دوخت لباس مجلسی و لباس عروس است.  لباس باکس دوزی شده لباسی است که مثل گن به بدن فرم داده و به آن زیبایی بی‌نظیری می‌بخشد. هدف از باکس دوزی در لباس مجلسی این است که نیم تنه را به صورت بسیار متناسب فرم دهی کند و زیبا نمایش دهد. باکس دوزی لباس مجلسی در واقع از خدمات پرهزینه و گران است اما با استفاده از نمونه الگوی آماده نیز می‌توان این هنر را روی لباس‌های مجلسی پیاده کرد.

مدت زمان آموزش و یادگیری دوخت انواع لباس مجلسی

با توجه به آنکه سطح دانش و تجربه خیاط چقدر باشد، آموزش دوخت انواع لباس‌ مجلسی می‌تواند از ۳ تا ۶ ماه طول بکشد. الگوسازی نقش بسیار مهمی را در دوخت انواع مدل لباس مجلسی ایفا می‌کند. به علت آنکه لباس‌های مجلسی باید قالب تن دوخته شوند، به همین خاطر باید الگوها، دوخت و برش آنها فاقد هرگونه اشکال باشد تا بتوان با ایستایی قابل قبول، زیر سازی لباس مجلسی متناسبی را در قسمت پایین لباس ایجاد نمود.

دوخت لباس‌های مجلسی را می‌توان در کارگاه و یا در منزل انجام داد ولی نکته حائز اهمیت آن است که فضای مناسبی را برای اینکار باید در نظر گرفت. زیرا حجم پارچه‌ها زیاد بوده و لوازمی که مورد نیاز است محیط زیادی را اشغال می‌کند.

با یادگیری این مهارت، در خانه درآمد کسب کن!

برای دوخت لباس‌های مجلسی چه لوازمی مورد نیاز است؟

انواع روش دوخت لباس‌های‌ مجلسی متفاوت است و بسته به نوع لباس، لوازم مورد نیاز آن نیز گاهی اوقات متفاوت است. اما به صورت کلی موارد زیر را می‌توانیم به عنوان لوازم خیاطی در نظر بگیریم.

  • چرخ پیشرفته
  • کاغذ الگو و قیچی
  • اتو مخصوص
  • نخ و سوزن
  • پارچه در مدل‌های مختلف
  • اسلش، کاپ و فنر
  • سایر لوازم خرازی

 نیازهای ضروری جهت یادگیری دوخت لباس مجلسی

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم جهت آموزش دوخت لباس مجلسی باید به نازک دوزی تسلط کافی داشته باشید و مهارت و تجربه کافی لازم را کسب نمایید. دوخت لباس‌های مجلسی می‌تواند با الگو و یا بدون الگو باشد که در واقع نوع با الگوی آن بسیار رایج‌تر است و برای لباس‌هایی که دارای طرح‌های پیچیده و خاصی هستند استفاده می‌گردد.

برای دوخت انواع مختلف لباس مجلسی توسط الگو، به الگوی پارچه‌ای و یا کاغذی نیاز خواهید داشت که می‌تواند شامل قطعات مختلفی باشد که به یکدیگر دوخته می‌شوند و در نهایت لباس به دست می‌آید. برای ساختن الگوی پارچه‌ای یا کاغذی می‌توان از روش‌های مختلفی مثل روش‌های حرفه‌ای و یا روش‌های ساده استفاده نمود.

علاوه بر آن روش‌های مختلفی جهت دوخت لباس‌های مجلسی بدون الگو هم وجود دارد که بر اساس انواع مختلف لباس و سطح تجربه، خیاط می‌تواند از روش‌های متنوع استفاده گردد. به صورت کلی شما می‌توانید با دوختن یک تاپ ساده و یک دامن برای قسمت پایین تنه لباس مجلسی منحصر به فرد و کم هزینه‌ای داشته باشید.

دوخت لباس مجلسی: پارچه مخصوص لباس مجلسی

نخستین قدم در آموزش خیاطی این است که انواع مختلف پارچه را بشناسید و با نوع کاربری آنها آشنا باشید و بدانید که چه جنسی برای لباس دلخواه شما هماهنگی دارد. معمولاً پارچه‌های مجلسی منحصر به فرد و بسیار شیک هستند و کمی رسمی نیز به نظر می‌رسند. این پارچه‌ها از پارچه معمولی سنگین‌تر هستند. برای دوخت لباس‌ مجلسی شیک می‌توانید از ژورنال نیز استفاده کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

با یادگیری این مهارت، در خانه درآمد کسب کن!

انواع مختلف پارچه برای لباس‌های مجلسی

همانطور که گفتیم هر پارچه‌ای برای لباس‌های مجلسی مناسب نیست. پارچه‌ای که برای لباس شب و لباس مجلسی انتخاب می‌کنید باید جلوه خاصی را به شما ببخشد. برخی از پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های مجلسی مناسب هستند که از آن جمله می‌توانیم به پارچه حریر شیشه‌ای، پارچه ساتن، پارچه گیپوردار، پارچه مخمل، پارچه ژاکارد، پارچه دیسکو و پارچه لمه اشاره کنیم.

  • پارچه ساتن

یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای لباس مجلسی پارچه ساتن می‌باشد که سطح آن براق بوده و احساس شیک بودن را به شما القا می‌کند به همین خاطر بیشتر افراد و بانوان شیک‌پوش از ساتن برای دوخت لباس خود استفاده می‌نمایند.

  • پارچه مخمل

یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های مجلسی مخصوصاً در فصل سرما، پارچه مخمل است. این نوع پارچه به علت بافت متراکم خود می‌تواند جلوه متفاوت و خاصی را به شما بدهد و علاوه بر آن لوکس بودن را نیز القا می‌کند.

  • پارچه گیپور و دانتل

یکی از پارچه‌های پرطرفدار برای مهمانی‌ها و مجالس، پارچه گیپور و دانتل است. معمولاً برای دوخت لباس عروس از این پارچه استفاده می‌کنند. گیپور پارچه نازکی است که سنگدوزی ندارد و به همین خاطر علاوه بر شیک و مجلسی بودن سنگینی هم نداشته و می‌تواند برای شما بسیار راحت باشد.

  • پارچه لمه

این نوع پارچه را به شدت براق بودن آن می‌شناسند و از مناسب‌ترین نوع پارچه برای لباس مجلسی به شمار می‌آید. از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه لمه کشسانی بودن آن و عدم نیاز به آستر است. در واقع پارچه لمه از تابیده شده الیاف نقره وطلا در هم ساخته می‌شود و برای لباس شب بسیار مناسب است.

  • پارچه حریر

پارچه حریر از بهترین پیشنهادات برای لباس مجلسی است. شفافیت و سبکی پارچه حریر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آیند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند، دوست دارند که لباس‌های سبک بپوشند. به همین خاطر پارچه حریر برای آنها مناسب‌تر بوده و می‌تواند این افراد را لاغر نشان دهد.

سخن آخر

یکی از موارد بسیار پر‌اهمیت برای بانوان داشتن لباس مجلسی شیک است.  انتخاب پارچه مناسب می‌تواند کمک زیادی به زیباتر دیده شدن استایل شما نماید. چنانچه به دنبال لباسی زیبا برای مهمانی‌های خود هستید، می‌توانید به نکات مهمی که در این مطلب درباره آموزش دوخت لباس مجلسی اشاره شد، دقت نموده و بر اساس آن عمل کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز