خبرگزاری کار ایران

انواع رنگ های سنگ تراورتن

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۳۲۹

تنوع رنگی در سنگ های تراورتن بسیار زیاد است. سنگ های تراورتن سطح صیقلی دارند و می توان آن ها را با زمینه های سفید، گردویی، لیمویی، کرمی، سیلور، قرمز و شکلاتی خریداری کرد. این سنگ از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است و امروزه از آن در ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می کنند. سنگ های تراورتن با ظاهر روشن تر کاربرد بالاتری در نمای خارجی ساختمان دارند. امروزه این سنگ محبوبیت بالایی در میان فعالان حوزه ساخت و ساز پیدا کرده است. در ادامه این مقاله با موضوع انواع رنگ های سنگ تراورتن به بررسی نمونه های آن خواهیم پرداخت.

 

سنگ های ساختمانی تراورتن چه رنگ هایی دارد؟

این سنگ ها انواع مختلفی دارند و مهمترین نمونه های موجود آن در بازار عبارت اند از:

تراورتن کرمی و سفید

این نمونه به دلیل داشتن مواد کربنی در ترکیبات خود به این رنگ کرمی و سفید دیده می شود. به گفته بعضی از زمین شناسان: رنگ یک سنگ می تواند در کیفیت آن موثر باشد. به بیان ساده تر به هر اندازه که سطوح رویی و هاله های داخلی سنگ یکدست تر باشند، سنگ کیفیت و مرغوبیت بالاتری دارد.

تراورتن هایی که رنگ آنها روشن است. در خانواده سنگ تراورتن گران قیمت و زیبا به شمار می روند. گروهی دیگر از سنگ های روشن تراورتن عبارت اند از:

  • تراورتن حاجی آباد
  • تراورتن دلاوری
  • آتشکوه
  • تکاب
  • ابیانه
  • عباس آباد

 

تراورتن شکلاتی

یکی دیگر از سنگ های تراورتن محبوب در ایران سنگ تراورتن شکلاتی است. اگر به دنبال یک سنگ ارزان قیمت برای نما هستید، این نمونه پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین در میان این طیف رنگی از سنگ های تراورتن می توان به رنگ های : کرم، عسلی، کرمی روشن، قرمز و سفید اشاره کرد. بهترین نمونه موجود آن تراورتن شکلاتی دهشیر، آذرشهر، کرمان و اصفهان است.

 

سنگ تراورتن لیمویی

این نمونه هم به دلیل داشتن رنگ زرد و یا لیمویی، ظاهر بسیار زیبایی دارد. البته این سنگ را می توانید با طیف رنگی کم رنگ و یا پر رنگ تهیه کنید. از بهترین نمونه های موجود آن در بازار ایران می توان به تراورتن لیمویی آذرشهر و زرد کاشان اشاره کرد.

انواع رنگ های سنگ تراورتن

تراورتن سفید و خصوصیات بارز آن

از هر رنگی که بگذریم، نمی توانیم از رنگ سفید به راحتی دل بکنیم. تراورتن سفید در میان سایر رنگ های موجود از این سنگ ظاهر بسیار آرام بخش و خیره کننده ای دارد. دلیل سفید بودن رنگ بعضی از تراورتن ها داشتن حجم بالایی از کربنات کلسیم در ساختار داخلی آن ها می باشد.

 اما، مهمترین ویژگی های این سنگ چیست؟

  • بافت کلی سنگ، کاملا یکدست و طبیعی به نظر می رسد.
  • از مقاومت بالایی در برابر فشار و ساییدگی برخوردار است.
  • به دلیل داشتن سطح براق خود، تمامی لکه ها و آلودگی های موجود روی سطوح آن به راحتی قابل مشاهده است.

 

4 کاربرد سنگ سفید تراورتن

  1. ساخت دیوارپوش های ساختمان
  2. استفاده در صفحات سنگی مثل: اپن آشپزخانه
  3. کف پوش های داخلی ساختمان
  4. محوطه سازی ویلا و باغ

سنگ تراورتن عسلی + ویژگی و کاربرد

افراد زیادی به سنگ تراورتن عسلی علاقه مند هستند. این سنگ در سطوح خود دارای هاله های کرمی رنگ است و به همین جهت سنگ بسیار زیبا و درخشانی محسوب می شود. استخراج آن در معادن سنگ تراورتن کرم انجام می شود. به صورت کلی این سنگ با مدل های موج دار و بدون موج تولید می گردد و نمونه بدون موج آن طرفداران زیادی دارد. از سنگ تراورتن عسلی می توانید در نمای ساختمان و دیوارپوش ها استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین مدل های آن هستید، باید به سراغ معادن تکاب، یزد و کاشان بروید.

انواع رنگ های سنگ تراورتن

ویژگی های بارز این سنگ

  1. تخلخل این سنگ بالا است.
  2. وزن آن به نسبت سایر تراورتن ها کمتر است.
  3. از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، بارش باران تغییرات آب و هوایی برخوردار است.
  4. به دلیل داشتن حفره هایی در سطوح داخلی آن، باعث جلوگیری از خرد شدن و یا ترک برداشتن سنگ می شود.
  5. سطوح صیقلی خوبی دارد و ظاهر درخشانی را به ساختمان می بخشد.

تراورتن کرم و خصوصیات کلی آن

این سنگ به دلیل ظاهر کرمی رنگ خود زیبایی محسور کننده ای را به نمای داخلی ساختمان می بخشد. یکی از خصوصیات بارز آن نداشتن رگه های سفید و روشن در سطوح آن است. به همین جهت کثیفی و آلودگی در سطوح رویی آن کمتر به چشم می خورد و در طولانی مدت تغییر رنگ نمی دهد. استفاده از این سنگ در مناطق گرمسیر انتخاب مناسبی است. زیرا گرمای هوای را کمتر از خود عبور داده و با تابش نور خورشید سازگار است.

بهترین مدل های سنگ تراورتن کرم در بازار سنگ ایران عبارت اند از:

  • سنگ عباس آباد
  • سنگ کرم تکاب
  • سنگ طبس
  • آتشکوه
  • حاجی آباد
  • تراورتن کرم روشن طرق

 

نکات پایانی در انتخاب رنگ سنگ نما ساختمان

انتخاب سنگ نما مناسب باید با توجه به شرایط محیطی، آب و هوایی، قیمت و کاربرد آن به درستی انجام شود. درست است که سنگ نما تراورتن ار طیف رنگی مختلفی برخوردار است. اما توجه به این نکته که هر سنگی می تواند چه مزایا و معایبی داشته باشد، بسیار مهم است. بهترین توصیه ما به شما دوستان عزیز، در زمان سفارش سنگ گفتگو و یا مشاوره با کارشناسان متبحر در این زمینه است.

https://www.dedalostone.com/en/travertine-types-and-colors/

https://pulsestoneco.com/

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز