خبرگزاری کار ایران

لیست قیمت آجر لفتون و سفال در آجربان + ارسال سریع

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۸۸۰

آجر لفتون اولین بار در روستای لفتون اصفهان تولید شده است و کاربرد این آجر در ساخت پی، دیوار‌چینی و نمای خارجی ساختمان‌ها است.

 از آجر سفال نیز در دیوارچینی ساختمان استفاده می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی مشخصات آجر سفال و آجر لفتون می‌پردازیم، برای مشاهده مشخصات و قیمت این دو نوع آجر می‌توانید به سایت آجربان مراجعه کنید.

آجر لفتون چیست؟

به یک نوع آجر سوراخ‌دار که اولین بار در روستای لفتون اصفهان تولید شد، آجر لفتون می‌گویند، البته امروزه این نوع آجر را در شهرها و مناطق دیگری از کشور مانند یزد هم تولید می‌کنند. آجر لفتون خاصیت عایق‌بندی خوب و جذب آب کمی دارد و وزن آن نیز نسبت به دیگر انواع آجرها کمتر است، به همین خاطر از انواع پرطرفدار آجر به شمار می‌آید.

وجود سوراخ‌هایی بر روی این آجر باعث می‌شود که آجر لفتون نسبت به دیگر انواع آجر، وزن کمتری داشته باشد، به همین دلیل از آن در ساخت ساختمان‌های چند‌طبقه استفاده می‌کنند تا وزن ساختمان کمتر شود، همچنین این سوراخ‌ها با به‌وجودآوردن فضایی خلأ مانند تا حدودی سبب عایق‌بندی دیوار هم می‌شوند.

جنس آجر لفتون از خاک رس یا سیل است، خاک رس استفاده شده در آن باید عاری از آهک و هرگونه‌ی دیگر از ناخالصی‌ها باشد، زیرا در صورت وجود ناخالصی در زمان پخت در کوره، ناخالصی ها می‌سوزند و جای خالی بر روی آجر باقی گذاشته و استحکام آن را کم می‌کنند. برای ساخت این نوع آجر، ابتدا مخلوطی از خاک رس و آب را قالب‌گیری کرده، بر روی آن سوراخ ایجاد می‌کنند و در معرض نور خورشید و در هوای آزاد یا در اتاق گرم خشک کرده و سپس در کوره های مخصوص با دمای بالا می‌گذارند تا پخته شود.

امروزه، انواع مدل‌های مختلف آجر در سراسر دنیا تولید و عرضه می‌شوند، ولی به جرئت‌ می‌توان گفت که آجر 10 سوراخ یا همان آجر لفتون، یکی از بهترین انواع آجرها برای ساختمان‌سازی است.

لیست قیمت آجر لفتون و سفال در آجربان + ارسال سریع

آجر سفال چیست؟

آجر سفال را از خاک رس و سفال می‌سازند و نام‌های دیگر آن تیغه‌ی سفالی و یا بلوک سفالی است. کاربرد این نوع آجر در دیوار‌چینی ساختمان‌ها است، اندازه‌های بزرگ‌تر آن، 15 و 20 سانتی‌متری، برای دیوارهای بیرونی ساختمان و اندازه‌های کوچک‌تر، 7 و 10 سانتی‌متری، برای تیغه‌‌چینی مناسب هستند. آجر سفال را می‌توان بهترین گزینه‌ی ممکن در جداسازی فضاهای ساختمان و حفظ حریم خصوصی آن دانست، همچنین به دلیل مقاومت بالا، برای ساخت دیوار و کف بسیار مناسب است و سبکی این نوع آجر، باعث بالا رفتن سرعت کار ساخت‌وساز می‌شود.

آجر سفال را به سه صورت قالبی و دست‌ساز و صنعتی تولید می‌کنند:

  • نوع قالبی این آجر که کم‌هزینه‌ترین آن محسوب می‌شود.
  • نوع دست‌ساز آجرها که توسط اشخاص ساخته می‌شوند و طرز ساخت آنها به اینگونه است که گل سفال در قالب‌ها ریخته می‌شود و این گل‌ها خشک می‌شوند.
  • نوع صنعتی این آجرها که از لحاظ رنگ شبیه آجر سفال‌های دستی هستند، البته از روی ویژگی‌های ظاهری، امکان تشخیص آنها وجود دارد.

لیست قیمت آجر لفتون و سفال در آجربان + ارسال سریع

آجر سفال را در سه کیفیت ممتاز، درجه یک و درجه دو در کارخانه‌های آجرسازی تولید و به بازار مصالح ساختمانی عرضه می‌کنند؛ مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر کیفیت آجر سفالی، سلامت جداره‌های داخلی این نوع آجر است، جداره‌های داخلی فشار زیادی را تحمل می‌کنند پس باید بدون هیچ‌گونه ترک و یا شکستگی باشند. رنگ آجر سفال هم باید یک دست و زرد باشد، وجود رنگ قرمز کم‌رنگ در آن، نشانه‌ای از عدم مرغوبیت مواد اولیه‌ی استفاده شده در تولید آجر سفالی است، همچنین سطح آجر باید فاقد هرگونه جوش یا خطوط باشد، وجود جوش بر روی آجر نشانه‌ای از دمای بیش از حد در کوره است که می‌تواند بر استحکام آجر اثر منفی داشته باشد. آجرهای دارای جوش علاوه بر ظاهر نامناسب، مقاومت فشاری کمتری هم دارند.

خرید آجر لفتون و سفال بدون واسطه از آجربان

آجر‌بان از معتبرترین و بهترین تأمین‌کنندگان آجر در سطح کشور است که امکان فروش و ارسال به سراسر کشور را فراهم کرده است، این فروشگاه با بیش از 50 سال سابقه‌ در تولید آجرهای با کیفیت بالا، شما را از امکان خرید بدون واسطه و ارسال مستقیم بهره‌مند می‌سازد، خرید آجر فقط با چند کلیک و بدون معطلی، از مزیت های این مجموعه است؛ شما در آجربان امکان مشاهده تمام اطلاعات مورد نیاز و مقایسه قیمت انواع آجرها را دارید و می‌توانید خریدی کاملاً آگاهانه را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استعلام قیمت عمده آجر لفتون و آجر سفال می‌توانید با کارشناسان مجموعه آجربان  با شماره تلفن 284275_021 تماس حاصل کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز