خبرگزاری کار ایران

تاثیر بسته بندی در وفاداری مشتری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۰۹۰

به‌نظر شما چه فرقی بین کسب‌وکاری که محصولات خود را در بسته‌‌بندی شکیلی مانند جعبه کیبوردی ارائه می‌دهد با کسب‌وکاری که از یک نایلون ساده و نه‌چندان زیبا استفاده می‌کند، وجود دارد؟ به اعتقاد بزرگ‌ترین بازاریابان جهان، مهم‌ترین و آخرین مرحله بازاریابی، بسته‌بندی محصولات است. فکر می‌کنید چرا؟

همان‌طور که شما در دیدار اول با یک شخص یا اشخاص، حسابی به خودتان می‌رسید تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشید یا به‌عبارتی دیگر، آن‌ها را جذب کنید، این موضوع در بازاریابی هم صدق می‌کند. اما خیلی از تولیدکنندگان به این مسئله توجهی ندارند و علی‌رغم تمام هزینه‌هایی که برای تولید و عرضه محصول خود می‌پردازند، حاضر نیستند در فرایند بسته‌بندی کالاهای خود تغییری ایجاد کنند؟

ابتدا یک درک شفاف از بسته بندی ها داشته باشید

قبل‌از اینکه به ارتباط بسته‌بندی، محبوبیت برند و وفاداری مشتریان اشاره کنیم، اجازه دهید شما را به درک واضح‌تری از این کار برسانیم. بسته‌بندی یعنی یک عملیات تجاری، هنری و علمی که با هدف آماده‌سازی محصول برای نقل‌وانتقال، ذخیره و عرضه انجام می‌شود.

نکته‌ای که می‌خواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم، بُعد بازاریابی بسته‌بندی است. در این بعد، به رفتار و واکنش مخاطبان توجه می‌شود. در حقیقت، بسته‌بندی اولین پلی است که ارتباط بین مشتری و محصول را می‌سازد. اگر در این ارتباط، محصول شما از ظاهر پسندیده‌ای برخوردار نباشد، واکنش خیلی جالبی از سمت مشتری دریافت نخواهید کرد. در این صورت، شانس فروش خود را کاهش می‌دهید.

طراحی گرافیکی خلاقانه روی بسته بندی، آهن ربایی برای جذب مشتری است

همه انسان‌ها به‌طور ذاتی و خودجوش، جذب زیبایی‌ها می‌شوند. بر همین اساس، جلوه بصری بسته‌بندی، توجه مشتریان را جلب می‌کند. آن‌ها حاضرند بارها و بارها از همان برند خرید کنند و هربار با دیدن جذابیت‌های بسته‌بندی، کیفور شوند.

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، با درنظرگرفتن مسائلی مانند جذابیت رنگ، فونت و نقاشی‌ها، یک بسته‌بندی شکیل برای محصولات خود در نظر بگیرید و ثابت کنید که به ذوق و سلیقه مشتریان خود احترام می‌گذارید. باور داشته باشید که اعتماد آن‌ها هم به برند شما چندبرابر خواهد شد.

با بسته بندی مناسب محصول، هویت برند خود را به همگان معرفی کنید

تاثیر بسته بندی در وفاداری مشتری

بسته‌بندی، علاوه‌بر اینکه یک فرایند خلاقانه برای جلب نگاه مشتریان به زیبایی‌هاست، بهانه‌ای هم برای معرفی شخصیت برند شما خواهد بود. وقتی مشتری از خرید خود مسرور باشد، همیشه کسب‌وکار شما را به گوشه‌ای از ذهن خود می‌سپارد تا دوباره به آن رجوع کند. چه بسا ممکن است به پاس قدردانی از خدمات شما، برندتان را به اطرافیانش هم معرفی کند. آن‌وقت حسابی سرتان شلوغ خواهد شد.

بسته‌بندی‌ها قابلیت سفارشی‌سازی دارند. یعنی شما می‌توانید لوگوی برندتان را روی آن حک کنید، یک جمله زیبا برای خریدار بنویسید یا از طرح‌هایی بهره بگیرید که معنادار و چالش‌برانگیز باشند. بدین صورت، همیشه در خاطره‌ها زنده خواهید بود.

بسته بندی، ارزش محصول شما را در نگاه مشتری چند برابر می کند

خریدار برای محصول شما پول خرج می‌کند. مهم است که این خرج‌کردن به‌اجبار باشد یا ازسر ذوق. اگر می‌خواهید آن‌ها مغازه شما را از دور به یکدیگر نشان دهند و تعریف‌های زیادی پست سرتان باشد، بهتر است محصول خود را ارزشمندتر جلوه دهید. نظرتان با یک بسته‌بندی زیبا چیست؟

قرار نیست به مشتری حقه بزنید. محصول شما باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد اما نمی‌توان تاثیر یک بسته‌بندی شیک را در ارزش چیزی که می‌فروشید، انکار کنید. یک محصول خوب در کنار بسته‌بندی خوب، قرار است کلی برایتان مشتری جذب کند.

تنوع را در انتخاب بسته بندی محصول فراموش نکنید

ثابت شد که بسته‌بندی، نقش‌های کاربردی متنوعی دررابطه‌با بازاریابی، فروش و آگاهی از برند دارد. اما چگونه بسته‌بندی محصولی را انتخاب کنید که به افزایش فروش منجر شود؟

متناسب با بودجه‌ای که می‌خواهید در این مسیر صرف کنید، استانداردهایی که باید از آن‌ها پیروی کنید، نوع محصولی که ارائه می‌دهید، روشی که باید برای حفاظت از کالا برگزینید و مخاطبان هدف‌تان، ایده‌های متنوعی برای بسته‌بندی خواهید داشت.

این ایده ممکن است شامل انواع‌واقسام جعبه‌های لمینتی، کیبوردی، مقواهای ساده و پلاستیکی باشد. همچنین می‌توانید از شکل‌وشمایل دوست‌داشتنی ساک دستی استفاده کنید و حتی پاکت‌های زیپ‌دار با طراحی‌های اختصاصی. اگر محدودیتی ندارید، می‌توانید تنوع بالایی را درزمینه بسته‌بندی محصولات خود در نظر بگیرید که اگر چنین شود، ایده فوق‌العاده بکری را برای جذب مشتری به‌کار برده‌اید.

با یک بسته بندی مستحکم، اعتماد مشتری را به خودتان بیشتر کنید

تاثیر بسته بندی در وفاداری مشتری

حالا که بسته‌بندی، بیرونی‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط بین مشتری و تولیدکننده است و در تحریک مصرف‌کننده و افزایش فروش نقش مهمی را بازی می‌کند، بگذارید یک جنبه کاربردی دیگر از بسته‌بندی را برایتان آشکار کنیم.

بسته‌بندی، نشان‌دهنده شیوه نگهداری و محافظت از محصول است. بنابراین، وقتی از استحکام کافی در برابر فشارهای خارجی برخوردار باشد، در واقع شما به مخاطب وانمود می‌کنید ارزش سرمایه‌ای که مصرف کرده و مراقبت از سلامت جنسی که خریده است، قطعا برایتان اهمیت دارد. پس جای تعجب نیست اگر مشتریان‌تان به شما وفادارند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که نحوه حمل‌ونقل محصولات شما به چه صورت است؟ چقدر زمان می‌برد تا محصول به ‌دست مشتری برسد؟ باتوجه به پاسخ این سوالات و ماهیت و ویژگی محصول خود، باید شکلی از بسته‌بندی را انتخاب کنید که از بالاترین سطح کیفیت برخوردار باشد.

فروشگاه اینترنتی زودپک، برای برند شما مشتری می سازد

وقتی صفحه ما را برای مطالعه انتخاب کردید، فهمیدیم که به‌دنبال راهکارهایی برای دائمی‌کردن مشتریان خود هستید. اکثر صاحبان کسب‌وکار می‌دانند که اگر به دانش نقش بسته‌بندی و تاثیرات روانشناسانه آن مسلط باشند، قطعا اوضاع بهتری خواهند داشت. آخرین پیشنهاد مقاله ما، مراجعه به سایت فروشگاه زودپک است.

چرا باید زودپک را انتخاب کنید؟ بسته به نیاز خود، به هرگونه بسته‌بندی، زودپک آن را در سریع‌ترین زمان ممکن، کیفیت مطلوب و قیمتی معقولانه به دست‌تان می‌رساند. بنابراین، اگر می‌خواهید در درازمدت رضایت مشتریان‌تان را به‌دست بیاورید و یک برند عالی را به آن‌ها نشان دهید، حتما از این فروشگاه بازدید کنید.

جمع‌بندی

در دنیای امروز، رقابت شدیدی بین کسب‌وکارها برقرار است. هرکدام از آن‌ها، به‌نوعی تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. اما به‌نظر شما چه کسی موفق خواهد بود؟ خب معلوم است؛ کسی که بلد باشد به مشتری احترام بگذارد و برای سرمایه او ارزش قائل شود. البته باید این موضوع را در عمل نشان دهید نه فقط در گفتار!

یکی از راهکارهایی که کمک می‌کند تا در بین مشتریان‌تان بدرخشید، یک بسته‌بندی مناسب است. استفاده از این روش به کمک مجموعه زودپک، هم می‌تواند توجه مشتریان را به جنبه زیبایی‌شناختی محصول جذب کند، هم ارزش محصول را افزایش دهد و هم بهانه‌ای برای ثبت برند شما در ذهن‌ها باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز