خبرگزاری کار ایران

گوشی سامسونگ S24 بخریم یا نه؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۴۲

سرانجام انتظار برای معرفی گوشی سامسونگ S24 به پایان رسید و این دستگاه پرچمدار با قابلیت‌های بی‌نظیر هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفت. شاید در نگاه نخست، آن را شبیه گلکسی S23 سال گذشته بیابید؛ چرا که هر دو دستگاه نمایشگر مسطح، ماژول دوربین سه‌لنزی و علامت آنتن بر روی قابشان دارند. اما چند تفاوت مهم را بین آن‌ها باید در نظر بگیرید! مثلاً S24 به جای لبه‌های گرد، قابی صاف و مات دارد که تا حدودی شبیه به آیفون 15 است. اما برای پی بردن به جزئیات جالب آن بهتر است با ادامه این مطلب کوتاه همراه شوید!

مشخصات galaxy samsung s24

جزئیات طراحی گوشی

شیشه جلو و عقب این گوشی سامسونگ سری s از جنس گوریلا گلس Victus 2 است و قسمت پشتی را همچنان مات در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین، جای اثر انگشت بر رویش باقی نمی‌ماند. اما با در دست گرفتنش کمی حس لغزنده بودن پیدا می‌کنید! رایج‌ترین رنگ‌های بدنه این دستگاه خاکستری مرمر، اونیکس مشکی، بنفش کبالت و زرد کهربایی هستند. البته سامسونگ مدعی است که سبز یشمی، آبی یاقوت کبود و نارنجی ماسه‌سنگی را نیز در تولید آن به کار برده است.

گوشی سامسونگ S24 بخریم یا نه؟

نمایشگر گلکسی S24

صفحه نمایش را باید از برجسته‌ترین ویژگی های گوشی سامسونگ s24 بدانیم. با این‌که نمایشگر آن همانند نسل قبلی است، اما امسال ارتقای مهمی را در آن می‌یابید. سامسونگ اکنون از پنل LTPO AMOLED استفاده کرده است که کارآمدی انرژی را حتی با نمایشگر همیشه روشن تضمین می‌کند. در واقع، به کمک LTPO، نرخ تازه‌سازی تصویر در حالت عدم استفاده از گوشی به یک هرتز می‌رسد؛ در حالی‌که این مقدار برای گوشی S23 حدود 24 هرتز بوده است.

صفحه نمایش باکیفیت

سامسونگ اندازه صفحه نمایش galaxy s24 را نسبت به 6.1 اینچ مدل قبلی به 6.2 افزایش داده است. نمایشگر بزرگ‌تر به معنی بلندتر و باریک‌تر بودن شاسی این گوشی نسبت به مدل قبلی است و حاشیه‌هایش کمی باریک‌تر شده‌اند. نرخ تازه سازی این نمایشگر پویا نیز به 120 هرتز می‌رسد و حداکثر روشناییش 2600 نیت است. بد نیست بدانید که مقدار آن برای گوشی S23 برابر با 1750 نیت بود.

بررسی مشخصات galaxy samsung s24 از منظر عملکرد و نرم‌افزار

سامسونگ کل سری S24 را به پردازنده گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز کرده است. این نسخه را باید کمی اورکلاک شده از اسنپدراگون 8 نسل 3 بدانیم که مختص دستگاه‌های گلکسی سامسونگ بهینه‌اش کرده‌اند؛ بنابراین، خاطرتان از نظر عملکرد و کارایی گوشی می‌تواند آسوده باشد. همچنین، Samsung Galaxy S24 با Android 14 و One UI 6.1 کار می‌کند. مدل پایه آن را با رم 8 و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی عرضه کرده‌اند. البته مدل‌های بالاتری مانند S24 Plus و S24 Ultra دارای رم 12 گیگابایتی هستند.

تجربه کار با گوشی galaxy s24

نکته جالب در معرفی گوشی سامسونگ S24 تأکید کردن بر داغ نشدن آن بود که در عمل نیز برای کارهای عادی اثبات شده است. با وجود این، انجام دادن کارهای تخصصی‌تر مانند عکس گرفتن‌های متوالی می‌تواند کمی باعث گرم شدن آن شود. همچنین، رابط کاربری One UI سامسونگ را بسیار ساده و کاربردی خواهید یافت. البته چنانچه قبلاً از آن استفاده نکرده باشید، ممکن است کمی زمان بخواهید تا به آن عادت کنید! از طرفی سامسونگ قول ارتقای نرم‌افزاری هفت‌ساله را برای S24 داده است، بنابراین، چنانچه اکنون این دستگاه را بخرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که با آن تا اندروید 21 پیش بروید!

گوشی سامسونگ S24 بخریم یا نه؟

هوش مصنوعی از پیشرفته‌ترین ویژگی های گوشی سامسونگ s24 

Galaxy AI را باید از ویژگی‌های نرم‌افزاری مهم سری S24 سامسونگ بدانیم. در این دستگاه مجموعه‌ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی را گرد آورده‌اند که می‌توانند بسیار مفید، سرگرم‌کننده و شگفت‌آور باشند. مثلاً با Circle to Search، می‌توانید به آسانی هر چیزی را جستجو کنید که ممکن است توجهتان را در حین استفاده از گوشی جلب کند. نتایج این کار نیز تاکنون بسیار خوب بوده‌اند. بد نیست بدانید که Circle to Search مختص Samsung Galaxy S24 نیست، بلکه در 25 ژانویه امسال از طریق Feature Drop برای Google Pixel 8 و Pixel 8 Pro نیز در دسترس کاربران ایالات متحده قرار گرفت.

ویرایش تصاویر به کمک گلکسی S24 سامسونگ

از مشخصات galaxy samsung s24 می‌توانیم به ابزار ویرایش Galaxy AI اشاره کنیم. این فناوری می‌تواند عناصر عکس‌ها را حذف کند. حتی آن را می‌توانید برای تغییر دادن اندازه و صاف کردن تصاویر به کار ببرید و جاهای خالی را با هوش مصنوعی مولد پر کنید. از طرفی، گلکسی AI تصاویر پس‌زمینه هوش مصنوعی را نیز ایجاد می‌کند. از سایر ویژگی‌های آن می‌توانیم به Live Translate اشاره کنیم که عبارت است از ابزار ترجمه آنی صوتی و متنی. در نتیجه، خرید گوشی سامسونگ s24 از این منظر می‌تواند بسیار کاربردی باشد!

تحولی در ابزارهای چت به کمک Chat Assist

نمی‌شود به معرفی گوشی سامسونگ S24 اشاره کنیم و درباره این فناوری هوش مصنوعی چیزی نگوییم. Chat Assist می‌تواند لحن متفاوتی به پیام تایپ‌شده بدهد؛ البته برای انجام دادن این کار باید از صفحه کلید پیش‌فرض سامسونگ استفاده کنید که ممکن است بسیاری افراد دوستش نداشته باشند. این ابزار دارای تنظیمات دستور زبان و بررسی املای کلمات است که می‌تواند مفید باشد. علاوه بر آن، Note Assist نیز قابلیتی است که به فرمت و خلاصه کردن یادداشت‌هایتان کمک می‌کند.

گوشی سامسونگ S24 بخریم یا نه؟

دوربین‌های galaxy s24  سامسونگ

در دوربین‌های مدل پایه گلکسی S24 تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی ایجاد نکرده‌اند. آن‌ها عبارتند از: لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه. دوربین جلویی نیز از نوع 12 مگاپیکسلی است. سامسونگ رنگ عکس‌های گرفته شده با گوشی S24 را بهبود بخشیده است. خیلی‌ها دوربین‌ها را بخش مهمی از مشخصات galaxy samsung s24 می‌دانند. آن‌ها تمامی جزئیات را به‌صورت دقیق و واضح ثبت می‌کنند و حتی کیفیت در نماهای نزدیک نیز افت نمی‌کند.

باتری و شارژ برگ برنده ویژگی های گوشی سامسونگ s24

گلکسی اس 24 را به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده‌اند که فقط کمی بیشتر از باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی است. با وجود این، نباید اندازه کوچک باتری گولتان بزند؛ چرا که کارایی مطلوب اسنپدراگون 8 نسل 3 باعث می‌شود که مدت زیادی دوام بیاورد! این گوشی بسته به نوع استفاده با یک بار شارژ معمولاً بیش از یک روز دوام می‌آورد؛ آن را برای پیمایش زیاد در رسانه‌های اجتماعی، کار کردن با ایمیل و پیام‌ها، پخش ویدیو، خواندن متن و گرفتن عکس در نظر بگیرید. حتی پس از شارژ شدن کامل و کاربرد متوسط تا سنگین روزانه، همچنان دست‌کم 20 تا 30 درصد حجم باتری این گوشی باقی می‌ماند!

سرعت شارژ گوشی

شاید این معیار را از محدودیت‌های ویژگی های گوشی سامسونگ s24 بدانیم؛ چرا که همانند آیفون 15 اپل، صرفاً از سرعت شارژ حداکثر 25 وات پشتیبانی می‌کند. البته  S24 Plus و S24 Ultra شارژ سریع 45 واتی دارند. بد نیست اشاره کنیم که این محصول سامسونگ آداپتور شارژ در جعبه‌اش ندارد، اما کابل USB-C را در آن تدارک دیده‌اند. شارژ بی‌سیم نیز برای آن فراهم شده اما 15 واتی است که سرعت زیادی را فراهم نمی‌کند!

سخن آخر

بررسی کردن مشخصات galaxy samsung s24 می‌تواند جزئیات جالبی را درباره طراحی، دوربین، تجربه کاربری و قابلیت‌های متمایز آن آشکار کند. این دستگاه پرچمدار را به نتایج آخرین یافته‌های فناورانه در زمینه هوش مصنوعی و ثبت و پردازش تصاویر مجهز کرده‌اند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز