خبرگزاری کار ایران

خاطره‌ای ماندگار در شهر بادگیرها با اقامت در هتل‌های یزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۸۷

گردش در بافت تاریخی و تماشای بادگیر‌ها در غروب آفتاب، تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود که فقط در یزد، کهن شهر ایران می‌توان به دست آورد.

 

شهر یزد با مردمان مهربان و خوب مقصد گردشگران بسیاری از سراسر این کره خاکی است که به علت جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر خود، اولین و تنهاترین شهر ایرانی ثبت‌شده در یونسکو به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید به محله فهادان بروید و در کوچه و پس‌کوچه‌های تاریخی این شهر قدم بزنید و خانه‌هایی را نظاره‌گر باشید که بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند.

بنای بعضی از هتل های یزد هم‌سو با معماری سنتی شهر هستند و شما با اقامت در آن‌ها حس می‌کنید مهمان یکی از خانه‌های یزدی هستید.

این هتل‌ها با ظاهر سنتی خود به مدرن‌ترین امکانات روز مجهز هستند تا خللی در رفاه و آسایش مهمانان ایجاد نشود. شما می‌توانید با اقامت در این هتل‌های سنتی خود را در تاریخ شهر یزد ببینید و لحظاتی شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

در شهر یزد می‌توانید شیرینی‌هایی را میل کنید که نظیر طعمشان را در جایی پیدا نمی‌کنید مانند، پشمک، قطاب، حاج‌بادامی، کیک یزدی، حلوای اردکان، لوز، باقلوا و غیره.

همچنین می‌توانید در فروشگاه‌ها و بازار سنتی یزد سوغاتی از ترمه، زیلو، چادرشب، سفال، مس، دارایی بافی، شعربافی، شمد و غیره با خود به یادگار ببرید.

هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره یزد با اقامتی عالی، امکانات متنوع، طراحی زیبا و خدمات ممتاز شما را به یک سفر تاریخی و خاطره ساز دعوت می‌کنند و داستان‌های جالب و آموزنده‌ای را از دل این شهر برای شما به تصویر می‌کشند.

هتل داد یزد

شاید بتوان گفت هتل چهار ستاره داد، یکی از زیباترین هتل‌های یزد و ایران به شمار می‌آید. شما می‌توانید این هتل تاریخی را در بافت قدیمی شهر پیدا کنید.

طراحی هتل باشکوه داد برگرفته از معماری ایرانی-یزدی است که قدمت آن تقریباً به صد سال قبل برمی‌گردد، زمانی که یک بنگاه باربری بیش نبود.

خاطره‌ای ماندگار در شهر بادگیرها با اقامت در هتل‌های یزد

این بنگاه باربری به حاج عبدالخالق داد تعلق داشت که تا سال 1372 شمسی به همین منظور کاربری داشت. تا اینکه نوادگان و فرزندان آقای داد در سال 1380 شروع به مرمت و بازسازی کردند و در سال 1386 به‌عنوان یک هتل سنتی آن را افتتاح کردند.

موقعیت مکانی هتل تاریخی داد یزد دسترسی شما را به جاهای دیدنی این شهر ازجمله زندان اسکندر، مجموعه امیر چخماق، محله تاریخی فهادان، مسجد جامع، آتشکده زرتشتیان و غیره آسان می‌کند.

اتاق‌های این هتل زیبا در دو طبقه قرار دارند. اتاق‌های بالایی مشرف‌به بالکن هستند در حالی که اتاق‌های پایینی شما را در جوار حیاط هتل قرار می‌دهند.

شما می‌توانید یکی از 88 اتاق این هتل را که با امکاناتی چون یخچال، کمد، مبلمان، آباژور، تلویزیون، تلفن، سیستم گرمایشی و سرمایشی، مینی بار، سشوار، اینترنت و غیره مجهز شده‌اند را رزرو کنید و غرق در سکوت و آرامش این هتل مجلل شوید.

امکانات عمومی و رفاهی هتل مجلل داد ازجمله خدمات خشک‌شویی، فروشگاه صنایع‌دستی، تاکسی‌سرویس، رمپ و اتاق چمدان، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ، اسپا، صندوق امانات و غیره تمام سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارند.

برای صرف صبحانه بایستی داخل حیاط چند پله را پایین بروید و در سالن صبحانه یا محوطه بیرونی آن با صرف خوراکی‌های خوشمزه صبح خود را شروع کنید.

رستوران آینه در سالن اصلی هتل انواع غذاهای ایرانی و یزدی را سرو می‌کند. همچنین می‌توانید به رستوران بام هتل بروید و با صرف انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و گیاهی به تماشای شهر تاریخی یزد بنشینید.

هوا که خنک‌تر شد می‌توانید در کافه حیاط مرکزی خود را به صرف نوشیدنی‌های گرم و سرد و کیک‌های تازه دعوت کنید. همچنین می‌توانید از کافه گالری نیلوفر داخل سالن اصلی استفاده کنید.

برخی از اتاق‌های هتل داد قدمتی 95 ساله دارند و شما می‌توانید یکی از اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه تخته، اتاق‌های کانکت چهار تخته، سوئیت ماه‌عسل و رویال سوئیت را انتخاب کنید.

هتل داد یزد در شب‌هنگام با نورپردازی زیبا شما را در کانون این شهر تاریخی قرار می‌دهد و شما را در سکوت شب به تماشای آسمان پرستاره این شهر کویری دعوت می‌کند.

هتل پارسیان صفائیه یزد

هتل پنج ستاره پارسیان صفائیه در خیابان تیمسار فلاحی محله صفائیه یزد قرار دارد. این هتل محبوب یکی از هتل‌های سنتی این کهن شهر به‌حساب می‌آید.

این هتل خاطره ساز یکی از 22 هتل مجموعه شرکت‌های پارسیان به شمار می‌آید که در یکی از خوش‌آب‌و‌هواترین مناطق شهر یزد قرار دارد.

هتل صفائیه از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل میشود. بخش قدیمی آن به سال 1335 زمانی که هتل افتتاح شد، برمی‌گردد. بخش جدید هتل در سال 1386 با تلفیق معماری سنتی و مدرن شروع به فعالیت کرد.

بین این دو بخش از مجموعه زیبای هتل صفائیه فضایی سرسبز در دل شهر کویری و خشک یزد قرار دارد که هوای آن را مطبوع و خنک می‌کند.

بخش قدیمی آن را هتل باغ تشکیل می‌دهد که اتاق‌های آن به‌صورت پراکنده در باغ هتل قرار دارند و برای رسیدن به اتاق‌های این بخش بایستی کمی پیاده بروید.

خاطره‌ای ماندگار در شهر بادگیرها با اقامت در هتل‌های یزد 

درمجموع هتل رؤیایی صفائیه یزد، 195 واحد اقامتی دارد که امکاناتی ازجمله یخچال، صبحانه، چای‌ساز، تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی، لوازم بهداشتی، سرویس تهویه و غیره را شامل می‌شوند.

شما فقط بایستی تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام بخش از هتل اقامت کنید و کدام یک از اتاق‌های دوتخته دبل اکونومی، دوتخته توئین اکونومی و سوئیت چهارنفره را برای استراحت انتخاب کنید.

اقامت در هتل سنتی صفائیه دسترسی آسانی به شما برای بازدید از جاذبه های گردشگری یزد چون حمام خان، مدرسه ضیائیه، آب‌انبار شش بادگیری، آتشکده زرتشتیان، مسجد جامع کبیر یزد، نارین قلعه و غیره می‌دهد.

امکانات رفاهی هتل پارسیان صفائیه چون پارکینگ، اینترنت، ترانسفر، اتاق چمدان، لاندری، سالن ورزشی، ماساژ، خودپرداز، آتلیه، فروشگاه، صندوق امانات، پارک کودک و غیره در سطح استاندارد کیفی جهت رفاه حال مهمانان در نظر گرفته‌شده‌اند.

شما می‌توانید در رستوران چهارسوق و رستوران چوبی هتل زیبای صفائیه وعده‌های مختلف غذایی خود را صرف کنید و از طعم غذاهای ایرانی و فرنگی لذت ببرید.

هتل صفائیه دو کافی‌شاپ باکیفیت به نام‌های کلاه‌فرنگی و آلما دارد که برای سپری کردن زمانی برای تنهایی یا قرارهای دوستانه بسیار مناسب هستند.

سالن‌های نظامیه، خیام و حافظ هتل پارسیان صفائیه با تجهیزات مدرن و کامل به میزبانی انواع رویدادها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها، تشریفات و غیره می‌پردازند.

معماری بخش قدیمی هتل را مصالح قدیمی چون خشت، آجر و چوب تشکلی می‌دهد در حالی که هتل جدید با ترکیب معماری سنتی و معاصر یک هنر تلفیقی را نمایش می‌دهد.

شما با اقامت در هتل پارسیان صفائیه یزد می‌توانید آرامش و رفاه کامل را تجربه کنید و لذت سفر به شهر تاریخی یزد را برای خود و همراهانتان افزایش دهید.

کلام پایانی

شهر یزد تمدن و فرهنگ غنی دارد که تجربه تماشای آن می‌تواند برای هرکسی لذت‌بخش باشد. هتل‌های این شهر زیبا اغلب همانند معماری سنتی یزدی بنا شدند که این موضوع شما را هم‌راستا با سبک زندگی مردم یزد قرار می‌دهد.

این هتل‌های سنتی اغلب تجهیزات مدرنی دارند که از این لحاظ جای هیچ نگرانی نمی‌گذارند. درنهایت هتل‌های باکیفیت یزد با ترکیب زیبایی‌های تاریخی شما را با هنر و فرهنگ این اقلیم آشنا می‌کند.

استفاده از امکانات بی‌نظیر هتل‌ها و گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر تاریخی سفری پر از شیرینی و خاطره‌های خوب را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز