خبرگزاری کار ایران

طراحانی که تاریخ را تغییر دادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۹۲

بسیاری از برندهای ساعت لوکس که امروزه می شناسیم و دوست داریم به نام افراد مختلفی نامگذاری شده اند.

پتک فیلیپ (آنتونی پاتک و بعدها آدرین فیلیپ)، اودمار پیگه (ژول لوئیس اودمار و ادوارد آگوست پیگه)، برگه (آبراهام-لوئیس برگه)، کارتیر (لوئیس-فرانسوا کارتیه)، پنرای (جیوانی پانرای) و بسیاری دیگر هستند. برندهای لوکس ساعت

با این حال، در ساعت سازی مدرن، این رویه معمول نیست که برندهای بزرگ برای طراحی ساعت خاصی به شخص (یا افراد) خاصی اعتبار بدهند. در عوض، مواد بازاریابی رسمی تمایل دارند از عبارات عمومی و ناشناس مانند «ساعت سازان استاد»، «جواهرسازان استاد»، «صنعت‌کاران متخصص» و «صنعت‌کاران ماهر» استفاده کنند. با این حال، تعداد انگشت شماری از طراحان ساعت وجود دارند که نام آنها به دلیل خلاقیت های مهم آنها شناخته شده است که در اینجا پنج نفر از آنها را همراه با دستاوردشان معرفی میکنیم.

جرالد جنتا

مشهورترین طراح ساعت مدرن، جرالد جنتا، در سال 2011 درگذشت، اما بسیاری از ساخته‌های او هنوز بر فضای ساعت‌های پیشرفته امروزی تسلط دارند. جنتا نه تنها رویال اوک سلطنتی را برای اودمار پیگه در سال 1972 طراحی کرد، بلکه او همچنین ناتیلوس را برای پتک فیلیپ در سال 1976 ایجاد کرد. با بندهای یکپارچۀ فلزی، ساختار فولاد ضد زنگ و بدنه های شکل جسورانه، رویال اوک ای پی و ناتیلوس پتک نقش مهمی را در ایجاد و تکامل دسته ساعت های اسپرت سطح بالا ی  جهان داشتند.

جدا از ناتیلوس و رویال اوک، جنتا همچنین مسئول طراحی مجدد ساعت IWC Ingenieur SL در دهه  1970 بود؛ تشکیل مجموعه ساعت بولگاری-بولگاری  نیز در دهه 1970، و توسعۀ پاشا مدرن بود. ساعت کارتیر زنانه در دهه 1980. در دهه 1960، جنتا حتی سیلوئت قاب بولگاری اکتو را طراحی کرد که بولگاری اکنون به شدت از آن در ساعت های مدرن خود استفاده می کند.

یورگ هیسک

در حالی که واشرون کنستانتین 222 از سال 1977 ممکن است از نظر سبک شبیه به رویال اوک و ناتیلوس جنتا باشد، در واقع توسط یورگ هیسک طراحی شده است. 222 یک ساعت بسیار مهم در تاریخ واشرون کنستانتین است زیرا پایه و اساس مجموعه امروزی ساعت‌های اسپرت سطح بالا را در خارج از کشور ایجاد کرده است.

هایسک علاوه بر کارش برای واشرون، ساعت Breguet Marine را نیز طراحی کرد که یکی از پیشنهادات اسپورت این برند با الهام از تاریخ برگت با نیروی دریایی فرانسه است. در دهه 1990، تگ هویر او را استخدام کرد تا یک مجموعه ساعت کاملاً جدید را برای مصرف کننده مدرن توسعه دهد و این همکاری جای خود را به خط ساعت های اسپرت بسیار موفق و آینده نگر کریوم داد.

طراحانی که تاریخ را تغییر دادند

امانوئل گیت

در اواخر دهه 1980، امانوئل گیت، طراح ساعت آزاد جوان، پروژه‌ای را آغاز کرد که به یک پروژه بزرگ ثابت می‌شد: ای پی رویال اوک آفشور. در ابتدا به عنوان یک نسخه ویژه بیستمین سالگرد رویال اوک اصلی تصور شد، اولین بازی آفشور در سال 1993 آغازی بود بر چیزی که در نهایت یک مجموعه مستقل برای اودمار پیگه بود.

گیت همچنین با رولکس برای طراحی مجموعه تجدید شده ساعت های سلینی (جزوی از مدل های رولکس مردانه) که در سال 2014 معرفی شد همکاری کرد.

این روزها، گیت در تلاش است تا Ikepod را بازگرداند. یک برند مورد علاقه طرفداران در دهه 1990 که در اصل توسط طراح صنعتی مشهور مارک نیوسون طراحی شده بود.

طراحانی که تاریخ را تغییر دادند

اریک ژیرو

یکی از طراحان ساعت مورد علاقه ما مانند اریک ژیرو، در طول فعالیت حرفه ای خود به عنوان طراح ساعت جوایزی از جمله بهترین طراحی ساعت در جایزه بزرگ ساعت سازی ژنو 2009 برای هری وینستون اپوس 9 به دست آورده است.

ژیرو بیشتر به خاطر کار باورنکردنی اش با شرکت ساعت مستقل MB&F شناخته می شود. در MB&F، ژیرو و Max Büsser برخی از هیجان‌انگیزترین خلاقیت‌ها را در زمان‌شناسی مدرن ارائه کرده‌اند که داستان علمی تخیلی را با تکنیک‌های ساعت‌سازی سنتی ترکیب می‌کند. برخی از موارد قابل توجه عبارتند از Legacy Machine Perpetual، HM6 Space Pirate و Thunderbolt N°4.

اگرچه نام طراحان ساعت اغلب تحت الشعاع نام‌های برندی قرار می‌گیرد که برای آن کار می‌کنند، برخی مانند چهار موردی که در بالا توضیح دادیم، به دلیل طراحی‌های تاثیرگذارشان که امروزه نیز به ساعت‌های لوکس شکل می‌دهند، متمایز هستند.

 

تارو تاناکا

تارو تاناکا مسئول زبان طراحی نمادین گرند سیکو است.

تارو تاناکا تنها فردی است که می توان بیشترین اعتبار را برای ایجاد زبان طراحی کلی برند بزرگ سیکو داشت. کد زیبایی شناسی که او برای اولین بار در اوایل دهه 1960 ایجاد کرد را می توان مستقیماً در بسیاری از ساعت های معاصر گرند سیکو مشاهده کرد، و رویکرد او به طراحی ساعت به عنوان پایه ای برای مدل های بی شماری عمل می کند که توسط سیکو و گرند سیکو در طول تقریباً یک دورۀ نیم قرن تولید شده اند.

سیکو از سال 1913 ساعت‌هایی را برای بازار داخلی ژاپن تولید می‌کرد و تا دهه 1950، به راحتی بزرگترین برند داخلی از نظر حجم بود. با در نظر گرفتن این موضوع، فروش بین المللی به طور قابل توجهی عقب بود، و این تا حد زیادی به این دلیل بود که سیکو واقعاً تلاش زیادی برای طراحی انجام نداده بود. به عنوان مثال، سیکو تا سال 1956 حتی یک بخش طراحی نداشت و حتی در آن زمان، این بخش فقط مسئول صفحۀ ساعت مچی بود. با این حال، همه چیز در سال 1959 تغییر کرد، زمانی که سیکو تارو تاناکا را استخدام کرد؛ یک فارغ التحصیل اخیر طراحی و اولین طراح واقعی آموزش دیده در این برند.

با هدایت تاناکا، بخش طراحی سیکو گسترش یافت تا در کل فرآیند زیبایی شناسی برند نقش داشته باشد. به نظر او، دلیل اصلی عقب افتادن فروش بین‌المللی سیکو به‌ویژه وقتی صحبت از مجموعه‌های لوکس گرند سیکو و کینگ سیکو می‌شد، این بود که این برند هویت طراحی نداشت که آن را از همتایان اروپایی‌اش جدا کند. بنابراین، تارو تاناکا تصمیم گرفت تا یک سبک طراحی برای این برند ایجاد کند.

در سال 1962، تاناکا آنچه را که "گرامر طراحی" نامید، توسعه داد که مجموعه ای است از قوانین زیبایی شناسی که تا حدی از اصول تراش جواهر و اوریگامی (هنر ژاپنی تا کردن کاغذ) الهام گرفته شده است. نتایج یک زیبایی شناسی ظریف و در عین حال زاویه‌دار است که دارای سطوح مسطح بزرگ است که صیقل داده می‌شوند تا درخشندگی کامل و بدون اعوجاج داشته باشند. در ترکیب با پرداخت افسانه‌ای زاراتسو این برند، رویکرد تارو تاناکا به طراحی به ساعت‌های گرند سیکو این امکان را می‌دهد تا مانند سنگ‌های قیمتی در نور بدرخشند و زبان طراحی که او ایجاد کرده است به طور گسترده‌ای به عنوان تنها ویژگی اصلی برای موفقیت بین‌المللی سیکو در نظر گرفته می‌شود.

طراحان ساعت مچی مانند این پنج تن گاهی اوقات طرحی ارائه میدهند که جاودانه خواهد شد و از صفحۀ ساعت پاک نمیشوند. اگر به دنیای ساعت مچی علاقمند هستید یا قصد خرید ساعت مچی با کیفیت ایده آل را دارید ما میتوانیم فروشگاه میراکو را به شما پیشنهاد کنیم. میراکو متشکل از تیمی حرفه ای میتواند به شما در خرید و تهیۀ ساعت مشاوره ای مطمئن و اصولی دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز