خبرگزاری کار ایران

شهرهای مشهد، تهران، قزوین و میاندوآب چه نوع نهال هایی را برای کاشت پوشش می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۵۲

به خاطر تنوع اقلیمی شهر مشهد، تهران، قزوین و میاندوآب تقریباً می‌توان گفت تمامی نهال‌ها در این مناطق کشت می‌شود و کشاورز هیچ گونه محدودیتی برای احداث باغ تجاری مدرن ندارد، تنها برخی از نهال‌ها در برخی از مناطق ممنوعیت دارد که در ادامه با آنها خواهیم پرداخت ولی کشاورزانی که باغ آنها در شهر مشهد تهران قزوین و میاندوآب قرار گرفته است با کمی رعایت اصول و استانداردهای کشاورزی می‌توانند بهترین باغات میوه را احداث کنند که سود چند صد میلیونی را به دنبال دارد.

تاثیر شرایط اقلیمی شهر قزوین و میاندوآب در باغداری چگونه است؟

شهر میاندوآب و قزوین جزو مناطق نیمه کوهستانی محسوب می‌شوند که دارای اقلیم سردسیری و ییلاقی هستند، برای این مناطق توصیه می‌شود نهال‌های سردسیری و دیرگل را انتخاب کنید تا به هنگام جوانه زنی و شکوفه دهی به خاطر سرمای فروردین ماه دچار سوختگی و یخ زدگی نشود، ممنوعیت‌هایی که برای خرید نهال در شهر قزوین و میاندوآب در نظر گرفتند تنها نهال خرمالو، زیتون، انار و زرشک است.

همچنین بیشتر بخوانید :

https://bartarnahal.ir/gardening-principles-in-the-cities-of-mashhad-tehran-qazvin-and-miandoab/

 در عوض باغداران شهر میاندوآب و قزوین می‌توانند انواع نهال خشکبار، نهال مثمر و نهال زینتی را در باغات خود کاشت کنند، تنها نکاتی که کشاورزان شهر میانداب و قزوین در خرید نهال باید با آن توجه داشته باشند خرید نهال سردسیری و دیرگل است، معمولا نهال‌های دیر گل بذری و سنتی که به روش‌های قدیمی تکثیر می‌شوند، هفته اول فروردین ماه شروع به گلدهی می‌کنند.

 در حالی که باغداران با خرید نهال ژنوتیپ و پیوندی یا نهال‌هایی که بر پایه قلمه و بعضی به روش نوین گیاه پزشکی تکثیر شده‌اند به راحتی این معضل را برطرف می‌کنند، چون نهال‌های اصلاح شده حداقل ۱۵ الی ۲۰ روز دیرتر از نهال‌های سنتی شروع به جوانه دهی می‌کنند اکثر نهال‌های اصلاح شده اواخر فروردین ماه جوانه زنی خود را آغاز کرده و به خاطر پایه کوتاه بودن آنها رسیدگی و مراقبت از این نهال‌ها کار بسیار آسان و راحتی برای کشاورزان قزوینی و میاندوآب است.

تاثیر شرایط اقلیمی شهر تهران در باغداری چگونه است؟

شرایط کشاورزی در شهر تهران کمی متفاوت‌تر از شهر قزوین و میاندوآب است، شهر تهران وسعت زیادی دارد از این رو دارای دو نوع اقلیم کاملاً متفاوت از یکدیگر است، به همین خاطر مهندسین نهالستان زمان فروش نهال در شهر تهران تاکید زیادی بر روی مختصات مزرعه دارند، مناطقی که در کوهپایه‌های البرز قرار گرفته است دارای آب و هوای معتدل رو به سردسیری و مرطوب است برای این مناطق توصیه شده نهال‌های سردسیری را خریداری کنید.

در عوض مناطقی که در قسمت‌های کویری قرار گرفته‌اند به خاطر داشتن اقلیم نیمه خشک و کویری، باید نهال‌های گرمسیری را خریداری کنید که خواب زمستانی کوتاه‌تری داشته و سریع‌تر از خواب زمستانی بیدار می‌شوند، از آنجایی که زمستان این منطقه چندان سرد و یخبندان نیست بنابراین درختان گرمسیری مناسب است که تنها با  ۴۰۰ الی ۷۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه نیاز سرمایی خود را برطرف سازند.

برخلاف دیگر نقاط شهر تهران، شما می‌توانید انواع درختان زیتون، انار، زرشک و خرمالو را در این مناطق کاشت کرده و باغات تجاری را راه‌اندازی کنید، البته باغداران این قسمت باید ذخایر آبی منطقه خود را بررسی کنند چون میزان بارش باران در این قسمت از تهران کمتر از نقاط دیگر است از این رو توصیه می‌شود قبل از خرید نهال حتماً باغ خود را به تجهیزات نوین آبیاری مجهز کنید.

البته کشاورزان این منطقه نمی‌توانند هر نوع نهال گردو و بادام را در مناطق خود کشت کنند، تنها گردوی پکان انریکایی و گردوی پالیز گزینه مناسبی برای کاشت در مناطق کویری شهر تهران است، همچنین باغداران این منطقه نمی‌توانند نهال‌های زینتی مانند صنوبر و یا گل محمدی را در باغ خود کاشت کنند چون این درختان نیاز آبی بالایی داشته و بر اثر گرما تلف می‌شوند.

شهرهای مشهد، تهران، قزوین و میاندوآب چه نوع نهال هایی را برای کاشت پوشش می‌دهند؟

تاثیر شرایط اقلیمی شهر مشهد در باغداری چگونه است؟

برای شهر مشهد می‌توان گفت هیچ نوع محدودیتی به جز کاشت انار و خرمالو وجود ندارد، این شهر مهد تولید گردو، بادام، فندق، انگور و سیب مخصوصاً زرشک و زعفران است، ارتفاع شهر مشهد از سطح دریا حدود ۱۰۰۰ متر است، جزو مناطق معتدل رو به سردسیری است ولی چندان سردسیری نیست در واقع آب و هوای غالب بر این منطقه را می‌توان اقلیم معتدل دانست.

ولی تغییرات آب و هوایی شهر مشهد در فروردین ماه قابل پیش بینی نیست، مشهد گاهاً در این ماه دچار رگبار، باران‌های شدید، طوفان و وزش بادهای شدید می‌شود، بنابراین فروش نهال دیرگل برای این منطقه توصیه می‌شود که اواخر فروردین ماه شروع به جوانه زنی کند، البته مهندسین نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات کشاورزی به باغداران شهر مشهد هستند.

شهرهای مشهد، تهران، قزوین و میاندوآب چه نوع نهال هایی را برای کاشت پوشش می‌دهند؟

بیشتر بخوانید : https://www.plant-world-seeds.com/

کلام آخر

کشاورزان با خرید نهال اصلاح شده می‌توانند بسیاری از ممانعت‌های خود را برطرف کنند، چون نهال‌های اصلاح شده سیستم دفاعی قوی در برابر عوامل محیطی دارد، باغداران برای شناخت این نهال‌ها همچنین آشنایی با سفارش و فروش نهال اینترنتی و آگاهی از قیمت نهال می‌توانند از مشاوران مرکز برتر نهال کمک بخواهند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز