خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه هایGSO تشریح کرد:

نحوه اورهال کردن آبنمای موزیکال پارک ملت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۹۹

مدیر پروژه‌های شرکت گرماسازان افق ( GSO ) با تاکید بر کاهش واردات  و بومی سازی تکنولوژی های مرتبط با آبنما از فعالیت های این شرکت در زمینه اورهال کردن  آبنمای موزیکال پارک ملت صحبت کرد :علیرضا سلیمی _ مدیر پروژه‌های شرکت گرماسازان افق با نام اختصاری GSO  با بیان اینکه  در سال ۸۴ این شرکت تاسیس شده و رسماً ۱۵ سال در زمینه تولید ادوات و تجهیزات آبنما فعالیت داریم گفت: در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۸۷ آبنمای موزیکال پارک ملت افتتاح شد که حدود یک سال بر روی این پروژه توسط یک شرکت ایرانی فعالیت صورت گرفته بود و تمام پکیج و تجهیزات آن با تمام ریز ادواتش بهمراه تیم نصب از کشور چین وارد ایران شد که هزینه ایجاد و بهره برداری  آن در سال ۸۶ مبلغ ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان (۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آمریکا در آن روز ) بود که این رقم در حال حاضر با توجه به نرخ تورم  به ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده  است.

سلیمی با اشاره به شناور بودن سازه و بی نظیر بودن آبنمای موزیکال شناور پارک ملت در  سطح خاورمیانه گفت: ابعاد سازه شناور ۵۱ متر  و ۴۰ سانتی‌متر (طول ) در ۱۰ متر و ۴۰ سانتی‌متر( عرض )  و ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر ارتفاع است و تانکر با تجهیزات و متعلقات پمپ و ... با افزایش یا کاهش حجم هوا مسئولیت بالا و پایین بردن شناور را داشته اند و سیستم شناور بودن جهت سهولت انجام تعمیر و نگهداری و آماده بکار بودن را به عهده  دارند .

مدیر پروژه‌های شرکت گرماسازان افق (GSO ( در ادامه گفت:  مبحث دیگر در خصوص بدنه یا استراکچر سازه‌ها است که استراکچر سازه‌ها ، لوله‌های ۱۶ اینچی آهنی با ضخامت  ۶ میلی‌متر است  که در واقع با وزن تقریباً ۴۵ تن که فقط وزن سازه است، سایر تجهیزات روی آن سوار می‌شود و زمانی که این سازه کامل می‌شود وزنی حدود ۱۳۰ تن خواهد داشت .

این آبنما متشکل از ۱۷ افکت  و ۱۹ تابلو و ۳۶ درایور متشکل از ۷۱ دستگاه پمپ اصلی  و ۵۶ شیر برقی بزرگ روی پمپ و ۱۳۵ نازل دارد.  برق مورد نیاز برای  این آبنمای موزیکال  در زمان تاسیس ۵۰۰ کیلووات در نظر گرفته شده که موقع کارکرد، کمتر از ۱۰۰ کیلووات استفاده می‌کند.

 وی با بیان اینکه  ۹۰۰ عدد نازل روی آبنما ۴۶ کیلو متر کابل کشی روی آبنما صورت گرفته است گفت:  ۷۰۰ چراغ مهتابی  ۲۲۰ ولت با قاب های رنگی  قرمز،  آبی و سبز برای آن تعبیه شده است .

وی با اشاره به اینکه  بعد از گذشت ۷ سال، این سازه شروع به خرابی کرد و نیاز به اقدامات اصلاحی داشت  گفت:  در سال ۹۴ با ورود مجموعه GSO که از ابتدا نگاه دقیقی به مبحث آبنما داشته و کدینگی که در زمینه ایجاد نازل‌ها در وزارت صمت  با فعالیت این شرکت انجام شد و با توجه به اینکه  از همان ابتدا رویکرد ما بومی‌سازی و ایجاد سیستم‌های استاندارد در ایران، البته با نگرش صادرات بود و   در عین حال تلاش در کاهش واردات  و بومی سازی تکنولوژی  داشتیم توانستیم اورهال کردن این آبنما را انجام دهیم. 

نحوه اورهال کردن آبنمای موزیکال پارک ملت

 در هر صورت در سال ۹۴ وارد عمل شدیم و  طی قرارداد ۹۰۰ میلیون تومانی وظیفه بازسازی مجدد آبنمای موزیکال پارک ملت را به دست گرفتیم. اورهال کردن سازه شناور را انجام دادیم و با توجه به اینکه سازه بسیار بزرگ و سنگین بود این کار به صورت درجا انجام شد و نکته بعدی در این پروژه ، رنگ آمیزی سازه و ادوات آن بود که در سه لایه صورت گرفت و   موضوع قابل توجه آن بود که سازه در حال پوسیدگی بود که اگر این تعمیرات یک سال دیرتر انجام می‌شد،  سازه آبنما غرق در دریاچه می شد که هزینه های تعمیرات رو به مراتب بالاتر می برد.

سلیمی ادامه داد: دومین کاری که باید انجام می‌شد اورهال کردن  سیستم‌های مکانیکی ، پمپ‌ها و سیستم ها و نازل‌ها بود که به سرعت انجام شد و در سال ۹۴ برای این کار مجبور بودیم دریاچه را تخلیه کنیم و با توجه به اینکه باید در فروردین ۹۵ این دریاچه به منظور آبیاری ، دوباره پُر از آب می‌شد حدود ۴۵ روز فرصت داشتیم این کار را انجام دهیم.

مدیر پروژه‌های شرکت گرماسازان افق با نام اختصاری GSO   با اشاره به اینکه کلیه چراغ‌های این سیستم چراغ‌های اتوبوسی ۲۲۰ ولت بود که ما  چراغ‌های امن‌تر ۱۲ و ۲۴ ولت را جایگزین آنها کردیم گفت: ۷۰۰  چراغ قدیمی ۲۲۰ ولت را با  ۳۶۰ چراغی که از سیستم‌های روز و به روزترین سیستم‌های کنترل یعنی پروتکل ‌DMX استفاده شده تعویض کردیم که در زمان خود جزو اولین سیستم بروز شده و بومی سازی شده این نوع آبنما می باشد.

وی با بیان اینکه انطباق یا به اصطلاح مَچ و کانکت کردن سیستم‌های قدیم و جدید این آبنما کار سختی بود ولی مجموعه ما با توجه به اورهال کردن چندین پروژه بزرگ در ایران قابلیت خود را در این زمینه نیز ثابت کرد،  گفت: با توجه به فرصت محدود و عظیم بودن پروژه توانستیم آن را با موفقیت انجام دهیم و نکته  بعدی اورهال کردن سیستم‌های برقی و کابل کشی مجدد و ایجاد پایه بتنی برای سازه بود که در کمتر از ۴۵ روز این کارها انجام شد و از ابتدای فروردین ۹۵ شروع به آبگیری کرده و در اواخر فروردین ۹۵ توانستیم آبنما را مجدداً بازسازی و احیا کنیم و تقریبا ۷ سال است که از این آب نما نگهداری می‌کنیم.

وی در عین حال بیان کرد: اگر امروز بخواهیم مجموعه‌ای مثل آبنمای پارک ملت - با توجه به قابلیت های مجموعه هایی نظیر شرکت GSO و بومی سازی تقریبا کل کار- را ایجاد کنیم حدود ۸۵ میلیارد تومان هزینه نیاز خواهد بود که علیرغم کاهش بیش از ۵۰ درصدی بازهم خود این عدد رقم بزرگ و قابل توجهی است و صد البته بابت حفظ و نگهداری از آن نیز باید نگاه ویژه‌ای صورت گیرد بنابراین تلاش کردیم این مطالب را به اطلاع عزیزانی که  در سازمان زیباسازی شهر تهران در شهرداری قبول زحمت می‌کنند، برسانیم و دوستان عزیز و مسوولان محترم باید توجه داشته باشند که  زمانی که آبنما احداث می‌شود حتماً باید هزینه نگهداری آن پیش بینی شود.

سلیمی گفت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم قرارداد نگهداری آبنمای موزیکال پارک ملت را منعقد کنیم و نکته مهم در این حوزه استفاده   از قطعات و اجناس استاندارد است و  یا اگر مجموعه‌هایی مجبور به واردات در این زمینه می‌شوند باید  از بهترین تجهیزات وارداتی استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز