خبرگزاری کار ایران

جریمه کنسلی بلیط تهران کیش

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۸۶

 

با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از حمل و نقل هوایی در دنیا، مسافرانی که در بستر سفر‌های خود قرار دارند، با موضوعاتی مانند کنسلی بلیط و جریمه کنسلی بلیط روبرو می‌شوند. شرایط و قوانین مربوط به کنسلی بلیط، برای هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. در این مقاله، به بررسی شرایط و قوانین جریمه کنسلی بلیط تهران کیش می‌پردازیم و نکاتی برای جلوگیری از دریافت جریمه در صورت کنسلی بلیط ارائه می‌کنیم.

دلایل دریافت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش

در صورتی که به هر دلیلی مجبور به کنسل کردن بلیط پروازی خود از تهران به کیش هستید، باید به یک سری قوانین و شرایط احترام بگذارید. یکی از مواردی که ممکن است با آن مواجه شوید، دریافت جریمه کنسلی بلیط است.

دریافت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش، بر اساس شرایط و ضوابط هر شرکت هواپیمایی ممکن است که در هنگام خرید بلیط اعلام شده باشد. در زیر به برخی از دلایلی که ممکن است منجر به دریافت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش شوند، اشاره می‌کنیم.

کنسلی بلیط در زمان نزدیک به پرواز

اکثر شرکت‌های هواپیمایی قوانینی برای کنسلی بلیط در زمان نزدیک به پرواز (معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز) دارند و ممکن است در این صورت به شما جریمه کنسلی بلیط تحمیل شود.

کنسلی بلیط در روز پرواز

در صورتی که به هر دلیلی در روز پرواز خود بلیط خود را کنسل کنید، ممکن است به شما جریمه کنسلی بلیط تحمیل شود.

تغییر نام مسافر

در صورتی که در زمان قطعی کردن خرید بلیط، نام خود یا همراهانتان را اشتباه وارد کرده باشید و متوجه نشوید، به شما اجازه پرواز داده نمی‌شود و باید جریمه کنسلی بلیط را بپردازید.

برای جلوگیری از این اتفاق باید مشخصات خود را قبل از قطعی کردن بلیط بررسی کنید اما اگر بعد از آن متوجه مغایرت نام خود شدید با شرکت هواپیمایی یا سایت خرید بلیط تماس گرفته و مشکل خود را بیان کنید تا راه‌های حل آن برسی شده و در صورت امکان، نام شما اصلاح شود تا مجبور به کنسلی یا تغییر بلیط خود نشوید.

جریمه کنسلی بلیط تهران کیش

همچنین در صورتی که نام کامل مسافر در بلیط شما با نام اصلی شما مطابقت نداشته باشد، شرکت هواپیمایی ممکن است به شما جریمه کنسلی بلیط تحمیل کند.

شرایط دریافت جریمه کنسلی

همانطور که گفته شد، شرایط دریافت جریمه کنسلی بلیط کیش تهران بر اساس قوانین و شرایط شرکت هواپیمایی است که بلیط خود را از آن خریداری کردید. اما قوانین کنسلی بلیط و جریمه آن در ایرلاین‌های مختلف در بسیاری از موارد مشابه است که در زیر به برخی از شرایط مهم دریافت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش اشاره می‌کنیم.

زمان کنسلی

در صورتی که کنسلی بلیط تهران کیش را قبل از ۴۸ ساعت از زمان پرواز خود انجام دهید، هیچ جریمه‌ای برای شما تحمیل نخواهد شد.

مبلغ جریمه

در صورتی که کنسلی بلیط تهران کیش را در بازه زمانی ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل از زمان پرواز خود انجام دهید، ۵۰ درصد قیمت بلیط ار شما کسر می‌شود و بقیه پول به شما داده می‌شود. همچنین، در صورتی که کنسلی بلیط را در کمتر از ۲۴ ساعت قبل از زمان پرواز انجام دهید، در بسیاری از موارد هزینه بلیط به شما برگردانده نمی‌شود و تمام مبلغ آن به عنوان جریمه ضبط می‌شود.

روش پرداخت

پرداخت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش باید به صورت نقدی و در محل پرداخت شود. همچنین، در صورتی که برای خرید بلیط از کارت اعتباری خود استفاده کرده‌اید، هزینه پرداختی بعد از کسر جریمه کنسلی بلیط به حساب کارت شما برگردانده می‌شود.

اگر بلیط خود را از سایت‌های فروش بلیط مانند علی بابا خریداری کرده‌اید، بعد از کسر جریمه کنسلی، مابقی هزینه بلیط به حساب کاربری شما بازگردانده می‌شود.

جریمه کنسلی بلیط تهران کیش

نکات مهم در مورد جریمه کنسلی بلیط تهران کیش

برای جلوگیری از دریافت جریمه کنسلی بلیط تهران کیش، پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید بلیط دقت کافی به اطلاعات و شرایط خرید داشته باشید و در صورت نیاز، با کارشناسان شرکت هواپیمایی یا پشتیبانی علی بابا تماس بگیرید.

در صورتی که برنامه سفر خود را تغییر داده‌اید، حتما به اطلاع شرکت هواپیمایی یا سامانه فروش بلیط برسانید و تلاش کنید کنسلی بلیط خود را حداقل ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز انجام دهید تا جریمه کنسلی بلیط تحمیل نشود.

در نهایت، بهتر است در هنگام خرید بلیط، با دقت کافی به شرایط و قوانین خرید و کنسلی بلیط توجه کنید تا جلوی دریافت جریمه کنسلی بلیط را بگیرید.

یادتان باشد در صورت خرید بلیط چارتری، در صورت کنسلی بلیط، هزینه ای به شما بازگردانده نمی شود، پس اگر احتمال تغییر در برنامه سفرتان وجود دارد، بلیط سیستمی را انتخاب کرده و از خرید بلیط چارتری پرهیز کنید.

سخن پایانی

در نتیجه، جریمه کنسلی بلیط تهران کیش یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت در زمینه حمل و نقل هوایی است. شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط و قوانین خاص خود، در صورت کنسلی بلیط، مبلغی به عنوان جریمه از مسافران خود دریافت می‌کند. این جریمه برای هر بلیط و بر اساس زمان کنسلی، متفاوت است و در برخی موارد می‌تواند بسیار زیاد باشد. بهتر است قبل از خرید بلیط، شرایط و قوانین کنسلی بلیط را با دقت مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان، از خرید بلیط‌های قابل کنسلی با مبلغ کمتر استفاده کنید. همچنین، در صورت نیاز به کنسلی بلیط، بهتر است آن را با دقت و در زمان مناسب انجام داده و از پرداخت جریمه بیش از حد جلوگیری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز