خبرگزاری کار ایران

پرداخت خلافی، سرویسی جدید از باما؛ ویژه مالکان خودرو و موتورسیکلت!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۴۰

آنهایی که استعلام خلافی خودرو یا خلافی موتورسیکلت را انجام داده‌اند، این نکته را خوب می‌دانند که پلیس راهور برای مبلغ خلافی، سقف مشخصی تعیین کرده است و در صورتیکه هزینه خلافی وسیله نقلیه، از سقف تعیین‌شده فراتر برود، وسیله نقلیه توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌گردد. از طرف دیگر، برخی از جرایم راهنمایی و رانندگی هستند که در صورت عدم پرداخت به موقع آنها، مبلغ جریمه‌ آنها دوبرابر می‌شود. به همین دلیل، پرداخت به موقع خلافی، برای مالکان انواع وسایل نقلیه، الزامی است.

 

اما برای پرداخت خلافی، از چه روشی استفاده می‌کنید؟ برخی‌ها به دفاتر پلیس+10 می‌روند و برخی دیگر از سامانه سخا یا سامانه راهور 120 کمک می‌گیرند. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که:

· اولا استعلام خلافی از طریق دفاتر پلیس+10 نیازمند مراجعه حضوری بوده و ساعت کاری مشخصی دارند. بنابراین در هر ساعتی از شبانه‌روز، پاسخگوی شما نیستند.

· دوما استعلام خلافی از طریق سامانه سخا، نیازمند انجام فرآیند احراز هویت است. ضمن اینکه در سامانه سخا، بدلیل زیرساخت‌های فنی، محدودیت‌های متعددی وجود دارد. مثلا خلافی موتورسیکلت را انجام نمی‌دهد، خلافی خودرو با جزییات را نمایش نمی‌دهد و خلافی خودرویی که خودتان مالکش نباشید را اعلام نمی‌کند.

· سوما استعلام خلافی از طریق سامانه راهور 120، فقط با داشتن بارکد پستی امکان‌پذیر است که لازمه آن، دسترسی به کارت وسیله نقلیه (کارت ماشین یا کارت موتور) است.

اما علاوه بر سه روش فوق، یک روش بسیار آسان و مطمئن دیگر هم وجود دارد: استعلام انلاین خلافی!

استعلام خلافی آنلاین، یکی از جدیدترین سرویس‌هایی است که در سال 1402 توسط پلتفرم باما، معرفی و راه‌اندازی شده است. همانطور که می‌دانید، در پلتفرم باما، امکان خرید و فروش انواع وسایل نقلیه وجود دارد ولی حالا با معرفی سرویس جدید استعلام وضعیت خلافی، این امکان برای معامله‌کنندگان وسایل نقلیه بوجود آمده است تا قبل از انجام خرید، از میزان خلافی خودرو یا حتی خلافی موتورسیکلت مطلع شوند و با اطمینان بیشتری، معامله وسیله نقلیه را انجام دهند.

سرویس استعلام خلافی باما، هم برای دارندگان خودرو و هم برای دارندگان موتورسیکلت، قابل استفاده است. با کمک این سرویس جدید، می‌توانید استعلام آنلاین خلافی را به دو روش مختلف انجام دهید که عبارتند از:

· استعلام خلافی با جزییات

· استعلام خلافی با شماره پلاک

استعلام خلافی با جزییات در باما

این روش، مختص آنهایی است که خودشان مالک وسیله نقلیه هستند و می‌خواهند از آخرین مبلغ جریمه و جدیدترین خلافی خودرو یا خلافی موتورسیکلت خود، مطلع شوند. در این روش استعلام جریمه، ریز خلافی خودرو و خلافی موتورسیکلت با جزییات (مانند زمان و مکان ثبت جریمه) به همراه عکس ثبت شده از تخلف (در صورت وجود) نیز قابل نمایش است. به دلیل وجود این ویژگی‌ها، جهت استعلام خلافی با جزییات، تطابق شماره موبایل و کد ملی با پلاک وسیله نقلیه، الزامی است.

 

استعلام خلافی با پلاک در باما

این روش، برای آنهایی مناسب است که می‌خواهند بدانند وسیله نقلیه موردنظرشان، خلافی دارد یا خیر. در این روش کافی است شماره پلاک وسیله نقلیه را وارد کرده و سپس استعلام خلافی با پلاک را انجام دهید. توجه داشته باشید که در روش استعلام خلافی با پلاک، جزییات خلافی قابل مشاهده نیست. بنابراین در صورت تمایل به پرداخت خلافی، باید تمام مبلغ خلافی را بصورت یکجا، پرداخت نمایید.

پرداخت اقساطی خلافی در باما

پلیس راهور فراجا، جهت تسهیل در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و همچنین در جهت رفاه حال مالکان خودروها و موتورسواران، چندسالی است که روش پرداخت اقساطی خلافی را اجرایی کرده است. پرداخت اقساطی جریمه، به این معنی است که اگر بعنوان مثال، چندین خلافی برای شما ثبت شده باشد، لزومی به پرداخت یکباره همه آنها نیست و می‌توانید مبلغ هر خلافی را بصورت جداگانه، پرداخت کنید. در پلتفرم باما نیز در صورت انتخاب استعلام خلافی با جزییات، امکان پرداخت اقساطی خلافی را خواهید داشت.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز