خبرگزاری کار ایران

6 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۵۸

این روزها در اکثر خانه‌ها ماشین لباسشویی وجود دارد که شست‌وشوی لباس‌ها را راحت کرده است و استفاده اشتباه از آن ممکن است که باعث آسیب به ماشین لباسشویی شود. اگر از ماشین لباسشویی خود به طور صحیح استفاده کنید نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی شما کم‌تر می‌شود و به طبع آن، هزینه‌های شما کاهش یابد. این محتوا برگرفته از وبسابت تکنوگیل که متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی در رشت هستند، می باشد. اغلب اوقات ما فکر می‌‌کنیم در استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی خود بیش‌ترین دقت را داریم در صورتی که با استفاده ناصحیح داریم به این دستگاه پر کاربرد آسیب وارد می‌کنیم. در این مقاله برای آشنایی شما، اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی را بیان کرده‌ایم تا بتوانید بهترین بهره را از لباسشویی خود ببرید.

استفاده زیاد از مایع یا پودر شوینده

این باور که در صورت استفاده بیش‌تر از شوینده، لباس‌‌هایی تمیزتر خواهید داشت، کاملا اشتباه است و اگر فکر می‌کنید لباس‌هایتان خیلی کثیف هستند، آن‌‌‌ها را دوبار و هربار با مقدار مناسب مواد شوینده بشویید. در صورت ریختن مواد شوینده زیاد، این مواد روی لباس شما  لکه‌های سفید ایجاد کرده یا در تار و پود لباس باقی مانده و به بافت آن آسیب وارد می‌‌‌کند. همچنین نوع ماده شوینده نیز بسیار مهم است که مرغوب باشد و در حین شستشو به لباس آسیب وارد نکند یا پوست شما به آن آلرژی نداشته باشد که در این مورد نیز باید دقت کافی داشته باشید.

استفاده از نرم‌کننده‌ها نیز لباس‌های شما را نرم و خوشبو می‌کند ولی در استفاده از آن نیز باید حد اعتدال را رعایت کنید که در تار و پود پارچه آسیب و پارگی ایجاد نشود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده به خود ماشین لباسشویی نیز آسیب وارد می‌کند .

 

شستن لباس ها با اکسسوری فلزی و دکمه

بعضی از لباس‌ها دارای زیپ تزیینی، دکمه یا کمربند و اجزای فلزی هستند که در حین شستشو با دیگ لباسشویی برخورد کرده و به آن آسیب وارد می‌کنند .  بهتر است این لباس‌ها قبل از شستشو درون کیسه‌های مخصوص قرار بگیرند تا در حین شستشو در ماشین لباسشویی آسیبی به ماشین وارد نکنند. همچنین قبل از شستشو لباس‌هایی که دارای زیپ هستند باید حتما زیپ آن‌ها را ببندیم که دندانه‌های زیپ درون بافت لباس‌‌های دیگر گیر نکند و پارگی ایجاد نشود.

پیش از شستشوی لباس‌‌‌های زیپ‌‌دار از سالم بودن زیپ و نداشتن زدگی آن اطمینان حاصل کنید که باعث آسیب به لباس‌های دیگر یا دیگ ماشین لباسشویی نشود. اگر لباسی هم دارای دکمه است باید دکمه‌های لباس را باز بگذاریم که هنگام شستشو و چرخش به قسمت‌های مختلف لباس گیر نکند و باعث ایجاد پارگی نشود.

 

عدم دقت به رنگ بندی لباس ها

اگر لباسی را اولین بار است که شستشو می‌دهید حتما قبل از قرار دادن داخل ماشین لباسشویی از آن درون یک تشت آب تست رنگ بگیرید. به این صورت که یک تشت را آب کرده و لباس را چند دقیقه درون آن قرار دهید و دقت کنید اگر آب تشت رنگی شد از انداختن لباس به داخل ماشین لباسشویی با سایر لباس‌‌های غیر همرنگ خودداری کنید. اگر به این نکته دقت نکنید، تعمیرات ماشین لباسشویی را به دنبال نخواهد داشت اما سایر لباس‌هایی که با آن به داخل لباسشویی انداخته می‌شود دچار تغییر رنگ شده و ممکن است دیگر قابل استفاده نباشند.

 

شستن اجسام حجیم و سنگین با ماشین لباسشویی

خیلی از افراد فکر می‌کنند که می‌توانند در ماشین لباسشویی تکه‌های سنگین و یا حجیم را بشویند ولی متخصصین تعمیرات ماشین لباسشویی رشت چنین پیشنهادی نمی‌کنند. یکی از این تکه‌ها پتوها هستند که پس از آب‌گیری وزن آن تا سه برابر افزایش یافته و همین امر موجب آسیب به دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. یکی دیگر از این تکه‌ها حوله‌ها هستند که آن‌ها هم پس از آبگیری وزن زیادی پیدا کرده و مشکلات زیادی را حین شست‌وشو برای ماشین لباسشویی ایجاد می‌کنند.

در این حالت، به علت وزن زیاد تعادل ماشین لباسشویی نیز حفظ نشده و هنگام شستشو و چرخش آسیب جدی به دیگ ماشین لباسشویی وارد می‌شود. بنابراین تکنوگیل به شما پیشنهاد می‌کند این‌چنین تکه‌هایی را درون ماشین لباسشویی خود نیندازید تا درگیر هزینه‌های ناشی از تعمیرات ماشین لباسشویی نشوید.

 

مرتب نکردن لباس ها

قبل از ریختن لباس‌ها درن ماشین لباسشویی حتما آن‌ها را مرتب کرده و اگر جیب دارند درون جیب‌ها را تخلیه کنید که حاوی وسایل مهم و یا اجسام تیز و برنده نباشند. زیرا وجود این اشیا درون جیب‌ها در حین شستشو و چرخیدن آن، باعث آسیب به دیگ لباسشویی و متحمل شدن هزینه‌های تعمیرات ماشین لباسشویی در رشت برای شما می‌شود. همچنین ممکن است اجسام تیز و برنده باعث پارگی بافت مابقی لباس‌های درون ماشین لباسشویی شود یا یکی از مدارک مهم درون جیب شما باشد که در صورت شستشو آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نیستند.

بهتر است در حین مرتب کردن لباس‌ها، تکه‌های کوچک مانند جوراب‌ها را نیز جدا کرده و درون کیسه‌های مخصوص قرار دهید تا توسط ماشین لباسشویی خورده نشوند. همچنین دقت کنید لباس‌ها پس از شستشو حتما از  ماشین لباسشویی خارج شوند و در دستگاه نمانند که دچار کپک‌زدگی و بوی نامطبوع نشوند.

سعی کنید لباس‌ها با آلودگی‌هایی مانند گل و لای به درون دستگاه نیندازید و حتما قبل از آن آلودگی را با دست پاک کنید. این کار موجب می‌شود که گل و لای وارد فیلتر ماشین لباسشویی نشود و سلامت دستگاه حفظ گردد و طول عمر آن برای استفاده افزایش یابد و تعمیرات ماشین لباسشویی کاهش می‌یابد.

6 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

عدم توجه به شست‌وشو، تنظیم و زمان کار کردن ماشین لباسشویی

قبل از این‌که قارچ‌ها را درون واشر ماشین لباسشویی خود ببینید باید برنامه منظمی را برای شستشوی ماشین لباسشویی داشته باشید. به صورت متناوب و با برنامه حتما واشر، در شیشه‌ای، شکاف و درزهای ماشین لباسشویی را تمیز و با دقت بشویید و در نظافت دستگاه کوتاهی نکنید. زیرا در صورت عدم نظافت دستگاه، گرد و غبار و آلودگی وارد موتور لباسشویی شده که باعث کاهش عملکرد و در نتیجه کاهش عمر مفید دستگاه می‌شود.

متاسفانه بعضی افراد و مخصوصا در خانه‌های پر جمعیت در یک روز به دفعات متعددی از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند که این امر بسیار اشتباه است. از ماشین لباسشویی نباید بدون وقفه و پشت سر هم برای شستن لباس‌ها استفاده کنید و باید برنامه‌ریزی کنید تا چندین دور در یک روز روشن نشود. باید از این دستگاه به طور متناوب و در چندین روز استفاده کنید تا ماشین آسیب نبیند.

بهتر است قبل از شست‌وشوی لباس‌ها تگ هر لباس را مطالعه نمایید و با توجه به ویژگی‌های آن درجه ماشین لباسشویی را تنظیم نمایید. همچنین باید دفترچه راهنمای خود ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید  و با تنظیم درست این دستگاه هم لباس‌ها بهتر شسته می‌شوند و هم به بافت آن‌ها و هم به دیگ ماشین لباسشویی آسیب وارد نمی‌شود.

6 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

سخن پایانی

اگر در نگهداری از ماشین لباسشویی خود دقت کافی نداشته باشید حتما به دستگاه یا لباس‌های خود آسیب وارد کرده و متحمل هزینه‌های اضافی و تعمیرات ماشین لباسشویی شوید.اگر در گیلان زندگی میکنید بهتر است قبل از استفاده از ماشین لباسشویی با کارشناس مربوطه در تکنوگیل صحبت نمایید تا کاملا با کارکرد دستگاه آشنا شوید. همچنین در نصب ماشین لباسشویی نیز باید دقت کنید و اگر از عهده این کار بر نمی‌آیید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز