خبرگزاری کار ایران

بررسی عمده‌ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۷۶

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی‌ترین لوازم خانگی‌مان است. با خراب شدن این وسیله ضروری، دردسرهای زیادی برایمان به وجود می‌آید. اما زمانی که صحبت از تعمیرات می‌شود، اکثر ماشین لباسشویی‌ها موارد بسیار مشترکی با یکدیگر دارند. به عبارت دیگر، موارد تعمیرات ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار مشابه باشد که در اینجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا با عمده‌ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی آشنا شوید.

چه مواردی شامل خرابی ماشین لباسشویی می‌شوند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی مربوط به موتور آن می‌شود. این موضوع می‌تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. یعنی از نوسانات برق گرفته تا قرار دادن بیش از حد لباس در داخل مخزن ماشین لباسشویی، همگی شامل این موارد می‌شوند. اما به طور کلی زمانی که موتور ماشین لباسشویی به درستی کار نکند،‌ می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورد. در برخی موارد این موضوع به راحتی توسط تعمیر رفع شده و گاهی اوقات هم باید تعویض قطعات انجام شوند تا ماشین لباسشویی به حالت اولیه‌اش باز گردد. موارد دیگری هم شامل خرابی ماشین لباسشویی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها هم خواهیم پرداخت.

دلیل زیاد بودن صدای ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است کاربران با صدای اذیت‌کننده ماشین لباسشویی‌شان مواجه شوند. در چنین شرایطی، باید موارد مختلفی بررسی شود تا به دلیل اصلی زیاد بودن صدای ماشین لباسشویی برسیم. در واقع این مشکل مربوط به موارد متعددی می‌شود که به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اولین مورد مربوط به خرابی پمپ تخلیه می‌شود. زمانی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به خوبی کار نکند، صدای زیادی ایجاد خواهد کرد. مورد بعدی هم می‌تواند مربوط به خرابی بلبرینگ باشد.

بلبرینگ در ماشین لباسشویی نقش مهمی ایفاد می‌کند که در صورت خرابی صدای زیادی در آن ایجاد خواهد کرد. در چنین شرایطی، باید یک تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی‌تان را با دقت عیب‌یابی کرده تا دلیل اصلی را پیدا کند. با عیب یابی دقیق توسط تعمیرکار، معمولا دلیل اصلی ایجاد صدای زیاد در ماشین لباسشویی سریعا پیدا شده و رفع می‌شود. ممکن است فرایند انجام این کار کمی طولانی‌ مدت بوده و نیاز به بررسی‌های بیشتری توسط تعمیرکار وجود داشته باشد.

تعمیر لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی

هیچی چیزی بدتر از لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی هنگام کار کردن آن نیست. به خصوص اگر بخواهید شب‌ هنگام که مصرف انرژی پایین است، لباس‌هایتان را با ماشین لباسشویی بشویید. در چنین شرایطی لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی‌تان شما را کلافه خواهد کرد. اما یکی از اصلی‌ترین دلایل لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی‌تان تراز نبودن است. اگر سطح آشپزخانه‌تان کاملا صاف نباشد، ممکن است باعث لرزش‌های شدید لباسشویی‌تان شود. در چنین شرایطی، باید پیچ‌های پایه ماشین لباسشویی‌تان تنظیم گردد. معمولا برای این کار باید از یک تراز حباب‌دار به همراه آچار مخصوص تراز ماشین لباسشویی استفاده کنید.

بدین شکل که ابتدا تراز حباب‌دار را روی هر چهار ضلع ماشین لباسشویی‌تان قرار داده و سپس حباب را با دقت بررسی می‌کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی‌تان کاملا تراز باشد، حباب باید در مرکز دو خط قرار بگیرد. اگر حباب در سمت راست یا چپ قرار داشته باشد، پیچ یا پایه باید توسط آچار مخصوص تراز ماشین لباسشویی، تنظیم گردد. این کار در اکثر مواقع ممکن است برای بسیاری از کاربران تخصصی و یا سخت باشد. در برخی شرایط هم ممکن است ابزار لازم را برای تراز کردن ماشین لباسشویی‌تان نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید از یک تعمیرکار ماهر برای تراز کردن ماشین لباسشویی‌تان کمک بگیرید.

تعمیر مشکلات تخلیه آب ماشین لباسشویی

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که درب ماشین لباسشویی‌تان قفل شده و پس از اتمام برنامه دستگاهتان هم باز نشود؟‌ این یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن تخلیه آب ماشین لباسشویی است. از آنجایی که ماشین لباسشویی‌ها طوری طراحی شده‌اند که از نشتی آب به بیرون از محفظه جلوگیری کنند، هنگام تخلیه نشدن درست آب، درب را در حالت قفل بودن نگه خواهند داشت. همین موضوع هم، مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود خواهد کرد. در صورت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی‌تان، باید حتما به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا دستگاهتان را به درستی عیب‌یابی کرده و این مشکل را برایتان حل کند.

عیب‌یابی تمیز نشستن لباس‌ها

کار اصلی ماشین لباسشویی، شست و شوی تمیز و کامل لباس‌ها است. زمانی که دستگاه ماشین لباسشویی‌مان نتواند این کار را به درستی انجام دهد، بدین معنا بوده که خراب شده است. اما چرا در برخی شرایط ماشین لباسشویی لباس‌ها را تمیز نمی‌شوید؟‌ در برخی شرایط ممکن است برنامه مناسب و یا درستی را برای شست و شوی لباس‌هایمان انتخاب نکرده باشیم که با انتخاب درست برنامه، این مشکل رفع خواهد شد. ریختن بیش از حد لباس در مخزن ماشین لباسشویی هم یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل تمیز نشستن لباس‌ها توسط دستگاه است.

یکی دیگر از مشکلاتی منجر به تمیز نشستن لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی می‌شود، بحث جرم بستن درام و یا سبد شست و شو است. در چنین شرایطی، باید حتما درام و سبد شست و شو جرم‌گیری شده و به خوبی تمیز شوند تا ماشین لباسشویی بتواند به طور مجدد کار شستن لباس‌ها را به خوبی انجام دهد.

آشنایی با خدمات مجموعه تعمیرات دان

از آنجایی که ماشین لباسشویی یک دستگاه کاملا پیچیده است، شاید مورد خرابی دستگاهتان دلیل دیگری داشته باشد. در چنین شرایطی شما نیاز به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه خواهید داشت. مجموعه تعمیرات دان با چند سال سابقه و بهره‌گیری از بهترین تعمیرکاران حرفه‌ای، می‌تواند انواع خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران را در اختیار مشتریانش قرار داده و خیال آن‌ها را بابت تعمیرات وسایل خانگی همچون تعمیر یخچال ساید نیز آسوده کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز