خبرگزاری کار ایران

ایده‌های نورپردازی با لاین نوری در فضای تجاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۹۳

یک چراغ باید علاوه بر تأمین یک نور با کیفیت و پایدار، ظاهر جذاب و دکوراتیوی نیز داشته باشد تا معمار و طراح را بی نیاز از وسایل زیباسازی جانبی کند. چراغی که بتوان به طرق مختلف از آن استفاده کرد. چراغی که هم به صورت روکار قابل نصب باشد، هم توکار و هم به صورت آویز.

یکی از جدیدترین این مدل‌ها که بسیار مورد پسند معماران و طراحان واقع شده است چراغ‌ خطی است. این چراغ‌ها علاوه بر تأمین یک نور با کیفیت و پایدار، ظاهر جذاب و دکوراتیوی دارند. از مزیت‌های بزرگ چراغ خطی می‌توان به ظاهر مدرن و مینیمال آن اشاره کرد که در کنار تأمین نور سراسری مورد نیاز شما، ظاهر دکوراتیو و مدرنی به محیط شما می‌بخشد.

ابتدا بگذارید با انواع لاین نوری آشنا شویم و سپس چند ایده‌ی بکر و خوب را برای نورپردازی با استفاده از چراغ خطی را مرور کنیم.

قطعات تشکیل ‌دهنده چراغ خطی

  • ماژول چراغ خطی: همان بردهای PCB هستند که چیپ­‌های ال‌ ای‌ دی به عنوان منابع روشنایی روی آن قرار گرفته است و به وسیله پوش سوکت یا سوکت‌های فشاری به هم متصل می‌شوند.
  • رفلکتور چراغ خطی: رفلکتور یک قطعه آلومینیومی درون چراغ است که بخش زیادی از بازتاب نور و خنک کنندگی درون چراغ بر عهده این فطعه است.در چراغ‌های خطی‌ای که رفلکتور به وسیله زنجیر به چراغ متصل است در صورت نیاز به تعمیرات به راحتی می‌توان به وسیله گیره های رفلکتور، آن را از بدنه چراغ جدا و آویزان نمود.
  • دیفیوزر چراغ خطی: پوشش شیری رنگ از جنس پلی کربنات که وظیفه‌ ی آن پخش یکدست نور و همچنین جلوگیری از ایجاد خیرگی است. یک دیفیوزر خوب در چراغ خطی علاوه بر ویژگی‌های پیش، ضد اشعه UV است تا از تابش اشعه‌های مضر برای بدن و پوست جلوگیری کند.یکی از ویژگی‌های دیفیوزر چراغ خطی با کیفیت، درصد جذب نور پایین و در نتیجه راندمان بالاتر چراغ خطی است.
  • درایور چراغ خطی: درایور چراغ خطی قلب تپنده چراغ است. بهترین درایورهای چراغ خطی درایورهایی هستند که فلیکر یا چشمک نداشته باشند.زیرا فلیکر در طولانی مدت می‌تواند به چشم آسیب زده و سبب ایجاد سردرد شود.
  • بدنه چراغ خطی: از آنجایی که آلومنیوم رسانای بسیار خوبی برای گرما است و همچنین از و استفاده از این فلز در ساخت بدنه سبب تقویت خاصیت خنک کنندگی چراغ می‌شود.

مزیت استفاده از چراغ خطی ماژولار

اگر بخواهیم صحبت از مزیت‌ها و برتری چراغ خطی ماژولار نسبت به ریسه‌های ال ای دی و چراغ‌های غیر ماژولار صحبت کنیم  می‌توان گفت در چراغ خطی ماژولار با سوختن یک چیپ، به راحتی و بدون نیاز به تعویض کل منبع نور می‌­توان بخش مورد نظر را تعویض نمود در صورتی که در چراغ خطی غیر ماژولار در صورت سوختن بخشی از منبع روشنایی شما به اجبار باید تمام منبع نوری را عوض کنید که این موضوع سبب افزایش هزینه‌ی تعمیر و نگهداری چراغ خطی می‌شود.

نورپردازی فضای تجاری با چراغ خطی ال ای دی

با توجه به ظاهر دکوراتیو و قدرت مانور بالا در اجرای چراغ‌های خطی در فضاها و کاربری‌های مختلف، امکان پیاده‌سازی حالت‌های مختلف و طراحی‌های مختلف زیادی با استفاده از این چراغ‌های مدرن وجود دارد.

در فروشگاه و فضای تجاری نورپردازی درست و اصولی اهمیت زیادی دارد و تاثیر مستقیمی بر میزان فروش و رونق کسب و کار شما دارد از طرفی می‌توان با یک نورپردازی حساب شده فضای فروشگاه را به محیط دلچسب و رضایت بخشی برای وقت گذراندن مشتری‌ها تبدیل کرد

در ادامه با هم چند ایده برای نورپردازی فروشگاه با چراغ خطی را بررسی می‌کنیم.

  1. در سازه‌هایی که در آن ارتفاع سقف زیاد است، چراغ خطی آویز گزینه خوبی برای تامین نور سراسری و یا به اصطلاح ambient فضای شما است. این چراغ‌ها با کمک آویزهای زیبایی که برای آن‌ها تولید می‌شود به خوبی نور سراسری محیط را تأمین می‌کنند.همچینن برخی برندها نظیر «اکووات» قابلیتی را در چراغ‌های خطی خود تعبیه کرده‌اند به نام چراغ خطی دو طرفه که در این حالت در بالای چراغ خطی آویز نیز یک ردیف چیپ مانند پایین چراغ خطی در نظر گرفته شده است و در این حالت چراغ خطی آویز در دو جهت امکان نورپردازی دارد.
  2. اگر قبل از پایان سازه به نورپردازی فکر کرده‌ید یا امکان ایجاد شیار در سطح را دارید می‌توانید از چراغ‌های خطی ال ای دی توکار استفاده کنید. این چراغ‌ها مخصوصا از نوع بدون لبه آن می‌توانند در کنار تأمین یک نور با کیفیت، جلوه‌ای مینیمال و مدرن رادر فضای شما فراهم می‌کنند.
  3. چشم انسان به صورت ناخودآگاه خط ها را دنبال می‌کند.با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید علاوه بر تامین روشنایی عمومی فضا مخاطبتان را به بخش‌های مختلف محیط هدایت کنید.
  4. بافل‌های چوبی و چراغ‌های خطی ال ای دی می‌تواند ترکیبی بسازند که نمای بسیار زیبا و مدرنی در فضای شما ایجاد کند. چراغ‌های خطی ال ای دی در فضای بین بافل‌ها نصب کنید تا یک نورپردازی زیبا و مدرن داشته باشید.

ویژگی چراغ خطی با کیفیت، راهنمای خرید چراغ خطی خوب

  • نور بدون چشمک یا به اصطلاح فلیکر در چراغ خطی:

    عدم وجود فلیکر در نور تولیدی چراغ خطی موضوع مهمی است که در هنگام خرید چراغ خطی باید به آن توجه کنید زیرا که وجود فلیکر اثرات خربی بر بینایی و سلامت اعصاب و روان حاضرین در محیط دارد و می‌تواند حس آسودگی را از مشتری و مخاطب شما بگیرد.

  • یکپارچگی و یکدستی نور در طول خط نوری در چراغ خطی:

    موضوع مهم دیگر یکدست بودن نور در طول خط نوری است. قبل از خرید نسبت به عدم وجود نقاط تیره و روشن و رعایت یکپارچگی نور در طول خط نوری دقت کنید. دقت کنید شاخصه SDCM چراغ کمتر از ۳ باشد تا هیچ چیپ یا ماژولی از نظر رنگ نور،حتی در خطی ممتد به طول چندصد متر اختلاف رنگ یا نوری با سایر قسمت‌های چراغ نداشته باشد و همچنین چراغ در محل‌های فارسی‌بر و زاویه‌دار به درستی برش خورده باشد.

  • رنگ‌های واقعی‌تر با شاخص نمود رنگ بالا در چراغ خطی:

    هر چه عدد شاخص نمود رنگ (CRI) به صد نزدیک‌تر باشد. رنگ اجسام در زیر نور چراغ واقعی‌تر بوده و نشانگر این است که چراغ نور با کیفیت‌تری تولید می‌کند. در هنگام خرید چراغ خطی ال ای دی دقت کنید چراغی موردنظرتان شاخص نمود رنگ (که با CRI مشخص می‌شود) بالاتر از 90 داشته باشد.

  • گارانتی معتبر چراغ خطی:

    اگر می‌خواهید بعد از خرید چراغ خطی دیگر نگرانی‌ای از بابت کیفیت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری چراغ خطی نداشته باشید سعی کنید در هنگام خرید چراغ خطی از برندی خرید کنید که گارانتی معتبر و بدون قید و شرط ارائه می‌دهد.

منبع: ecowat.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز