خبرگزاری کار ایران

انواع، قیمت و خرید کف کاذب

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۴۵

کف کاذب یکی از اجزای مهم و مدرن ساختمانی است که با هدف مدیریت آسان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمانی و کابل‌های برقی طراحی شده است. این نوع کف، به عنوان یک کف سطح بالاتر روی کف اصلی ساختمان نصب می‌شود و به واسطه فضای خالی میان کف اصلی و کف کاذب، امکان مدیریت و دسترسی آسان به تاسیسات ساختمانی را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، اجرای کف کاذب بیشتر در مکان‌هایی صورت می‌گیرد که نیاز به عبور تاسیسات الکتریکی و حتی مکانیکی (لوله) دارند، مدیریت سیم و کابلها و همچنین زیبایی ظاهری محیط مهم و احتمال جابه جایی تجهیزات و تاسیسات در آن زیاد است.

استفاده از کف کاذب کاربری محیط را افزایش می‌دهد و در صورت نیاز به تغییر ساختار و سطح، این کار به سهولت امکان‌پذیر خواهد بود.

کف کاذب‌ دارای انواع متفاوتی است وعوامل مختلفی مانند کیفیت، ویژگی‌ها و قیمت باید در انتخاب و خرید کف کاذب مناسب مد نظر قرار بگیرند. انتخاب صحیح کف کاذب نه تنها سبب افازیش کارایی و زیبایی محیط می شود، بلکه هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده آینده را نیز کاهش می دهد.

در ادامه انواع کف کاذب را به اختصار توضیح می دهیم.

انواع کف کاذب

با توجه به نوع جنس، نوع طراحی و ابعاد تایل یا پانل های کف کاذب، آنها را به انواع مختلفی تقسیم می کنند که هرکدام بسته به شرایط محل (میزان رطوبت محل، میزان تحمل بار، نوع کابل‌های عبوری و ...) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کف‌پوش‌های کاذب در مدل‌های مختلف و با مواد جنس‌های مختلفی در بازار ایران یافت می‌شوند که رایج‌ترین موارد آنها عبارتند از:

  • کف کاذب آلومینیومی
  • کف کاذب پلیمری
  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب سرامیکی
  • کف کاذب شیشه‌ای
  • کف کاذب چوبی
  • کف کاذب سنگی

از بین این انواع، کف کاذب فولادی، پلیمری و آلومینیومی به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع شناخته می‌شوند. هر یک از این انواع مزایا و معایب خود را دارند. اما کف کاذب پلیمری به عنوان محصول مدرن‌تری در مقایسه با دو نوع دیگر، تا حد زیادی نقاط ضعف آن‌ها را پوشش داده است.

  1. کف کاذب فولادی بسیار سخت و مقاوم است و می‌تواند به خوبی مقاومت در برابر ضربه و بار داشته باشد. همچنین این نوع کف کاذب به دلیل داشتن جنسی سنگین، مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارد. اما در نقطه مقابل این نوع کف کاذب دارای وزن بالایی است و در نتیجه وزن بالایی را به ساختمان تحمیل می کند، نصب آن نیاز به جوشکاری و شخصی متخصص دارد و با توجه به روش نصب، امکان جابه جایی آن به مکان دیگر، در صورت نقل مکان وجود نخواهد داشت.
  2. کف کاذب پلیمری مدرن ترین کف کاذب است و در ایران برند کابلور تولیدکننده و عرضه کننده آن می باشد. کف کاذب پلیمری کابلور به دلیل داشتن وزن سبک، قابلیت تحمل وزن دینامیکی و استاتیکی بالا، مقاومت در برابر آب و رطوبت، عدم نیاز به ریگلاژ دوره‌ای، دوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی، خراش و ضربه، همینطور ظاهری شیک و مدرن، می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد. لازم به ذکر است که نصل کف کاذب کابلور به ساده ترین شکل ممکن و به صورت پازلی انجام می شود که توسط یک فرد مبتدی هم قابل اجراست و همینطور در صورت جا به جایی، این محصول را نیز می توانید به سادگی به مکان جدید منتقل کنید.
  3. کف کاذب آلومینیومی نیز به دلیل وزن سبک، سهولت نصب و قابلیت تنظیم ارتفاع، مقاومت در برابر رطوبت و سایر شرایط محیطی، از محبوبیت بسیاری در بین مصرف‌کنندگان برخوردار است. اما این نوع کف کاذب دارای قیمت بالاتری است و بعد از نصب به ریگلاژ دوره ای نیاز دارد تا ایجاد سرصدا نکند.

کاربردهای کف کاذب

استفاده از کف کاذب در مکان های مختلف، مزایای بسیاری را برای ما به ارمغان می آورد. از میان مزایای اصلی آن می توان به مدیریت آسان کابل ها و تاسیسات مکانیکی و کاهش نیاز به سیم و همچنین ظاهر شیک و مدرن دکوراسیون داخلی اشاره کرد.

مکان هایی که کف کاذب در آنها کاربرد زیادی دارد، شامل استفاده در دکوراسیون اداری، اتاق کنترل، اتاق سرورو کامپیوتر، دیتاسنتر، سالنهای صنعتی، فضای کنفرانس، دفتر و سالن اداری و تجاری، نمایشگاه ها، استودیو ضبط صدا، مرکز پزشکی MRI، انبار های کالا و بسیاری موارد دیگر می باشد.

انواع، قیمت و خرید کف کاذب

اجزای کف کاذب

کف کاذب یک ساختار ترکیبی از اجزای مختلف است که با مونتاژ آنها، کف نهایی ساخته می‌شود. این اجزا شامل تایل یا پانل رویی، پایه ها و استرینگر یا رابط هستند. هدف از استفاده از این اجزا، افزایش پایداری، کارایی و زیبایی کف کاذب است.

  • تایل یا پانل کف کاذب بخش رویی کفپوش کاذب را تشکیل می‌دهند و از کنار هم قرار گرفتن این تایل‌ها، کف جدید محیط ساخته می‌شود. انواع تایل‌های کف کاذب به دلیل تنوع در جنس این پانل‌ها متفاوت است.
  • پایه های کف کاذب وظیفه‌ی نگهداری و انتقال فشار را بر عهده دارند و باید از جنس و مقاومت کافی برخوردار باشند. کف کاذب پلیمری از پلاستیک فشرده ساخته شده که مقاومت بسیار بالایی دارد و هر یونی پانل کابلور دارای ۶۴ پایه است که عمل انتقال نیرو را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.
  • رابط یا استرینگر بخش دیگر متعلقات کف کاذب است که تثبیت کننده پایه ها در قسمت فوقانی آن است.

لازم به ذکر است در کف کاذب پلیمری در کنار اجزای مختلف، از موکت تایل به عنوان پوشش سطح استفاده می شود که ظاهری جذاب برای محیط ایجاد می کند.

کف کاذب پلیمری کابلور

کف کاذب کابلور علاوه بر نکات مهمی که به آن پرداختیم، مزایای دیگری نیز ایجاد می کند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

  • خلاقیت و هوشمندی در طراحی اجزای آن، نصب و استفاده از آن را آسان کرده است. بنابراین نصب آسان و سریع بدون آسیب رساندن به کف سازه و صرفه جویی در نیروی کار و زمان نصب امکان پذیر است.
  • قابلیت استفاده مجدد: در صورت جابجایی، تمامی قطعات اصلی (به جز ورق های عایق صدا) قابل استفاده مجدد هستند.
  • ایجاد تغییرات و دسترسی آسان: برای نصب، تعمیر و حتی تغییر مسیرهای کابل پس از راه اندازی کافی است درپوش های خروجی کابل را بردارید، تغییرات مورد نظر را اعمال و درپوشها را جای خود قرار دهید.
  • کف کاذب پلیمری وزن بسیار کمتری را برای سازه ایجاد می کند.
  • مقاومت بالا در برابر بارهای استاتیکی سنگین و نیروهای دینامیکی
  • عایق صدا: یک لایه عایق صدا نیز از جمله اجزای کف کاذب کبلور محسوب می شود.
  • عدم آسیب به کف ساختمان (سرامیک و ...) بدلیل عدم نیاز به پیچ و پیچ جهت نصب
  • قابلیت پوشش با موکت و ایجاد دکوراسیون داخلی مدرن و زیبا.

انواع، قیمت و خرید کف کاذب

 

قیمت و خرید کف کاذب

برای تخمین هزینه‌ی اجرای کف کاذب، باید موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  1. نوع، جنس، کیفیت و برند کف کاذب
  2. متراژ مورد نیاز
  3. هزینه‌ی دستمزد نصب و اجرای کف کاذب
  4. هزینه‌ی حمل و انتقال کف کاذب به محل نصب

بعد از بررسی دقیق همه‌ی این موارد، می‌توانید هزینه‌ی نهایی را تخمین بزنید. اما در هنگام انتخاب نوع کف کاذب، باید بسیار دقیق و دقت کنید تا در آینده مشکلی نداشته باشید.

امیدواریم این مقاله اطلاعات لازم برای خرید کف کاذب را به  شما ارائه داده باشد.

در صورت نیاز به تجهیزات کاشی و سرامیک ، همچنین چینی و بهداشتی ساختمان کاشی و سرامیک گلدیس و چینی بهداشتی مروارید بتاهوم را به شما پیشنهاد می کنیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز