خبرگزاری کار ایران

انواع توری سرند از نظر نوع استفاده

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۰۱

توری سرند فلزی صفحه ای مشبک متشکل از مفتول های موج دار به هم بافته شده می باشد. فضاهای خالی که از بافت این مفتول ها حاصل شده چشمه نام دارد. این چشمه ها به توری، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خوبی بخشیده است. مفتول هایی که در تولید توری های سرند بر روی هم قرار گرفته اند، با هدف افزایش مقاومت، یکنواختی چشمه ها و استحکام بیشتر صفحه توری،  به یکدیگر جوش می خورند. این نوع تور فولادی دارای کاربرد های بسیار وسیع در صنایع مختلف می باشد.

توری سرند انواع مختلفی دارد و بر اساس معیارهای گوناگونی قابل طبقه بندی است. از نظر متریال، این توری ها در انواع فولادی، آهنی، گالوانیزه، استیل و پلی یورتان تولید و عرضه می گردند. هر یک از این جنس توری های سرند، ویژگی های خاص خود را داشته و در صنایع مربوطه مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر نوع کاربردی که این صفحات مشبک فولادی دارا می باشند، دسته های اولیه، 12 پایه، کشویی، 4 پین و ترومل را برای این تورهای مقاوم قائل می شوند.

توری سرند پلی یورتان اولیه

مزایای پلی یورتان در توری سرند: با پیشرفت تکنولوژی و ورود پلی یورتان به صنایع در قسمت دانه بندی و آبگیری از توری های سرند پلی یورتان استفاده می شود که مزایای اصلی آن بصورت عمل کرد بالاتر، کارایی غربالگری بیشتر، آلودگی صوتی کمتر، مزایای اقتصادی قابل توجه، اشاره کرد.

توری سرند پلی یورتان برای بالابردن مقاومت در برابر ویبره از فریم فلزی برخوردار است.سطح کاشی سرند طوری طراحی شده است که بیشترین سطح باز موثر را داشته باشند و در عین حال از بالاترین مقاومت سایشی نیز بهره مند باشد.

 

توری سرند کشویی

توری سرند پلی یورتان را می توان طبق نقشه و با هر ابعاد و سای چشمی تولید کرد. با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه ها و سرند های که در کشور ساخته می شوند، حالت مشابهی داردند، عمده توری هایی که در مجموعه برسام پلیمر ساخته می شوند با این سرند ها مطابقت دارند. انواع توری سرند از نظر نصب به کشویی، 4 پین، 12 پایه و.. دسته بندی می شوند. که علاوه بر حالت نصب، اختلاف جزئی در ابعاد دارند.

توری کشویی پلی یورتان توسط آداپتور ( آدمکی) که داخل قوطی فلزی ای که روی شاسی سرند داشته باشد، به یکدیگر متصل می شوند. ثانیا بواسطه اینکه کاملا با توری کشویی همخوانی دارند، مواد از زیر یا لا به لای آن عبور نمی کند.

برسام پلیمر با سالها تجربه در صنعت پلی یورتان و کارخانه های فرآوری مواد معدنی قابلیت تولید انواع توری سرند کشویی در سایز های مختلف و چشمی هایی از 90 میکرون به بالا دارد.

 

توری سرند ترومل

دستگاه های سرند که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند به دوسته کلی سرند های ساکن و سرند های متحرک تقسیم می شوند.

سرندهای ساکن بدون حرکت بوده و در اثر شیبی که دارند یا در اثر نیروهای کمکی که روی سطح سرند جریان پیدا می کنند عملیات طبقه بندی انجام می دهند. این سرند ها ساده بوده و عملکرد شان بستگی به کیفیت نصب، سایز مواد، میزان رطوبت و... دارند.

از رایج ترین سرندهای ثابت (ساکن) می توان به مواد زیر اشاره کرد 1) سرند گریزلی 2) سرند قوسی 3) سرند Hukki  4) سرند جیگ

دسته دوم سرندهای متحرک هستند این سرند ها دارای مکانیزمی هستند که با توزیع مواد روی سرند باعث طبقه بندی مواد می شوند. از مهمترین سرندهای متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد 1)سرند ترومل 2) سرند لرزان 3) سرند نوسانی 4) سرند ژیراتوری 5) سرند ارتعاشی 6) سرند رزنانسی 7) سرند Mogenslen  8)سرند دوار

سرند ترومل به صورت استوانه ای است که دارای شیب ملایم است که حول محور خود دوران می کند معمولا در خروجی آسیاها (بالمیل-رادمیل و...) نصب می شود. هنگام خروج از آسیا، بار وارد این سرند شده و در اثر شیب ترومل و حرکت چرخشی مواد روی سرند پخش شده و به سمت خروجی حرکت می کنند و با توجه به پخش شدن روی سطح سرند، دانه هایی که ابعاد آن از سایز چشمی توری سرند کوچکتر اند از آن عبور کرده و بدین ترتیت عملیات طبقه بندی مواد معدنی انجام می گیرد.

توری های سرند ترومل پلی یورتان مجموعه برسام پلیمر به روش های مختلفی تولید می شوند.

1.از توری 4 پین در صورتی استفاده می شود که قطر ترومل بالا باشد. توری 4 پین ترومل با زاویه خاص خم شد و زمانی که توسط پین و اسلیو  H درکنار هم قرار می گیرند. تشکیل یک دایره می دهند و ترومل کامل می شود.

2.اگر قطر ترومل کم باشد در دو حالت می توان این کاشی های سرند را تهیه نمود. حالت اول طراحی کونیک چشمی هاست و ضخامت توری ترومل در این حالت زیاد بوده و علاوه بر جلوگیری از کور شدن سطح سرند، طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. حالت دوم استفاده از توری پانچی است. معمولا شیت پلی یورتان با چشمی های خاصی مانند لوبیایی دایره ای، مربعی، مستطیلی پانچ می شود. در این حالت سطح آزاد موثر بیشتر است. هر کدام از این دو حالت مزایا و معایبی دارند که بسته به بار خروجی از بالمیل و آنالیز دانه بندی می توان نوع مناسب توری ترومل را انتخاب کرد. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه با کارشناسان برسام پلیمر در ارتباط باشید.

توری سرند 4 پین

یکی از مهمترین دغدغه های کارخانه های فرآوری بحث سایش است. با توجه به اینکه پلی اورتان الاستومری مقاوم به سایش، ضربه و فشار است جایگزین توری سرند های فلزی و لاستیکی شده و از توقف خطوط فرآوری جلوگیری و زمان بهینه کار کرد سرند ها را بالاتر برده است.

توری 4 پین پلی یورتان یکی از انواع توری سرند پلی یورتان است که در سه نوع مولتوتک، اسکالپر و برسام موجود می باشد. روزنه های کاشی سرند پلی یورتان دارای دو جهت می باشند. پیشنهاد کارشناسان برسام پلیمر استفاده از توری در جهت جریان و با زاویه 180 درجه نسبت به جریان (یا ورودی) و توری مشبک عمود بر جهت جریان برای فرآیند آبگیری می باشد.

 

توری سرند 12 پایه

همانگونه که قبلا در قسمت توضیحات مربوط به توری سرند پلی یورتان اشاره شد، یکی از انواع این توری ها از نظر نحوه نصب توری 12 پایه است. این توری به گونه ای طراحی شده که از هر طرف 3 عدد پایه دارد و هنگام نصب هر 2 پایه از توری ها توسط پین درجای خود ثابت می شوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز