خبرگزاری کار ایران

دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۴۶۵

ممکن است به مرور زمان ماشین لباسشویی ها به دلایل متعددی خراب شوند و به درستی کار نکنند. در برخی مواقع با یک بررسی ساده مشکل دستگاه حل می شود. اما گاهی تنها تکنسین ماهر و متخصص می تواند به عیب یابی و تعمیر لباسشویی بپردازد. در ادامه با برخی دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی بیشتر آشنا خواهیم شد.

جهت ثبت آگهی رایگان خود در سایت نیاز مردم , میتوانید مشاغل مهم از جمله تعمیرکار لباسشویی رو پیدا کنید.

از دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی نداشتن اتصال برق

یکی از دلایل اصلی خراب شدن لباسشویی برقرار نشدن اتصال برق می باشد. این بدان معنا است که تمام موارد را بررسی کرده اید اما لباسشویی همچنان خاموش می باشد. نداشتن برق در پریز از دلایل خاموش ماندن دستگاه است. برای حل مشکل پیش آمده ابتدا باید با یک فازمتر اتصال برق در پریز را بررسی کنید. البته خرابی دوشاخه و یا کابل هم موجب بروز این مشکل می شوند. شما می توانید با تکان دادن کابل آن را بررسی کنید. در برخی موارد در بخش الکتریکی فشار دادن دکمه ها هیچ اثری ندارد. در اینصورت باید نسبت به تعمیر و یا تعویض کنتاکت های کلید  اقدام کنید.

کار نکردن دستگاه حتی با داشتن برق

زمانیکه  ماشین لباسشویی روشن است اما کار نمی کند باید خرابی موتور تایمر مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور باید سیم های موتور تایمر را باز کرده و آن ها را مستقیما به برق وصل کنید. در صورت خرابی موتور تایمر باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. از دیگر دلایل بروز این مشکل خرابی چرخ دنده ها است، زیرا چرخ دنده ها محور انتقال نیرو در موتور تایمر به حساب می آیند.

ورود آب به مخزن موقع خاموشی دستگاه

یکی از دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی خرابی شیر الکتریکی می باشد. این بدان معنا است که موقع خاموش بودن ماشین لباسشویی آب وارد دستگاه می شود. برای حل مشکل باید با کمک تکنسین مجرب و ماهر شیر الکتریکی را تعمیر و یا تعویض کنید برای مشاوره و دریافت هزینه تعمیر لباسشویی میتوانید بروی لینک کلیک کنید..

از دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی لبریز شدن آب درون مخزن

از دلایل بروز این مشکل می توان به خرابی هیدرواستات اشاره کرد. البته پاره شدن و یا سوراخ شدن شلنگ ورودی به هیدرواستات موجب لبریز شدن آب درون مخزن دستگاه می شود. در برخی موارد با تنظیم هیدرواستات می توان مشکل پیش آمده را برطرف کرد. در غیر اینصورت باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

در برخی مواقع ماشین لباسشویی صدای بلندی دارد. اصلی ترین دلایل بروز این مشکل با نامتعادل دستگاه است. برای حل مشکل پیش آمده می توانید لباس ها را جا به جا کنید تا به طور مساوی توزیع شوند. در صورت حل نشدن مشکل باید درام و موتور دستگاه را بررسی کنید.

 گرم شدن بیش از حد موتور

اگر موتور بیش از حد گرم شود لباسشویی آسیب می بیند. البته یکی دو بار گرم شدن موتور مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر موتور چندین بار گرم شود باید به دنبال عیب یابی آن باشید. توصیه می کنیم در همان زمان های اولیه نسبت به تعمیر موتور اقدام کنید. در غیر اینصورت متوجه ضررهای هنگفتی خواهید شد.

عدم چرخش ماشین لباسشویی

این مشکل به دلایل متفاوتی به وجود می آید. مهم ترین دلیل عدم چرخش لباسشویی زیاد بودن لباس ها درون دستگاه است. شما باید متناسب با ظرفیت لباسشویی داخل آن لباس قرار دهید. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی مانع از خوب شستن آن ها می شود، زیرا فضای کافی برای عبور آب و مواد شوینده وجود ندارد.

از دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی آسیب دیدن لباس ها

در برخی موارد لباس ها آسیب می بینند. این مشکل در اثر گرمای بیش از حد آب به وجود می آید. خرابی برد دستگاه سبب بروز این مشکل می شود. بنابراین باید توسط تعمیرکار حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد. البته خرابی ترموستات در گرم شدن بیش از حد آب دخالت دارد. در برخی موارد گیر کردن شی فلزی داخل دستگاه سبب آسیب به لباس ها می شود.

دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

باز نشدن درب لباسشویی به دلیل خرابی مهر و موم و لاستیک دور درب دستگاه اتفاق می افتد. کهنه شدن لاستیک سبب بروز این مشکل می شود. البته خراب شدن قفل درب یا شکسته شدن آن مانع از باز شدن درب لباسشویی می شود. برای حل این مشکل باید به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید. تکنسین با تکیه بر تخصص و دانش خود مشکل دستگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز