خبرگزاری کار ایران

فرشید حمید ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۰۵

فرشید حمید ایران نبوغ خود را در موسیقی نشان داده و هم به عنوان نوازنده و هم خواننده موسیقی را به طور حرفه ای دنبال می کند.

فرشید حمید ایران

فرشید حمید ایران در سال 1361 در استان اردبیل شهر اردبیل متولد شد. او در یک خانواده هنری و فرهنگی بزرگ شد و نسبت پسر عمویی با حسین حمیدی ایران نوازنده و تئوریسین معروف ایرانی را دارد.  او موسیقی را از سال 1368 آغاز کرد.

او با ساز آذربایجانی قارمون فعالیت موسیقیایی خود را آغاز نمود. البته موسیقی مانع تحصیل ایشان نشد و او مدرک کارشناسی خود را  در رشته مهندسی کامپیوتر اخذ نمود.او به تحصیلات خود ادامه داد و موفق به کسب مدرک ارشد حسابداری و ارشد مدیریت اجرایی گردید و سپس مدرک دکترای خود را در رشته DBA اخذ کرد. فرشید از سال 1379 ساز خود که قارمون بود را به کیبورد و سینت سایزر و پیانو تغییر داد. جالب اینکه تا قبل از ورود به دانشگاه با اینکه در نوازندگی مهارت بالایی داشت هیچ جا اجرا نکرده بود و ناشناخته باقی مانده بود. وی تنظیم و آهنگسازی را از سال 1383 شروع کرد. در سال 1390 با انتشار آهنگ مرگ تدریجی مخاطبان بیشتری را پیدا کرد. او نوازنده کیبورد و پیانو می باشد و رهبری ارکستر را هم مدتی بر عهده داشته است.

 

فرشید حمید ایران در سال 1401 آلبوم کاملا شخصی خود را که با خوانندگی و تنظیم و آهنگسازی خودش شکل گرفته بود را با نام کارتال منتشر و روانه بازار کرد. این آلبوم شامل ده آهنگ با نام های انگلیسی Sani Guranda-Red Club-Naz Eleme-Lucid Rings-As you wish-Almas -red dance-tut Agaji Boyunja-Tornado می باشد. برخی از این نام آهنگ ها به زبان آذری و برخی دیگر انگلیسی می باشند.

فرشید حمید ایران

این هنرمند که قادر است چند ساز را بنوازد و رهبری ارکستر را هم قبلا بر عهده داشته است در پی جایگاهی لایق خود در بین عموم مردم است و علاوه بر اینکه در تحصیلات خود موفق بوده، در حرفه مورد علاقه خود روز به روز به دنبال کشف علوم تازه موسیقیایی است. او همچنین علاوه بر زدن ساز خوانندگی آهنگ های نواخته شده خود را هم بر عهده دارد. هدف وی رسیدن به جایگاه رسمی به عنوان یک موزیسین و خواننده است. او در بین علاقه مندان به موسیقی جایگاهی را بین ایرانیان و به خصوص ترک زبانان برای خود ایجاد کرده است.

هر کسی ممکن است رویایی در سر بپروراند و بدنبال رشد خود و کسب و کار خود باشد. فرشید هم از کودکی هیچ وقت از این کاری که مورد علاقه او بوده دست نکشیده و حالا پس از سال ها تجربه نواختن و خواندن و ایجاد قطعات مختلف که هیچ گاه به آلبوم تبدیل نشد آلبوم شخصی خود را روانه بازار کرده است.

فرشید حمید ایران در خانواده ای که اکثر آن اهل هنر و به خصوص موسیقی بودند رشد کرد و با این علم از کوچکی خو گرفت. او رابطه پسر عمویی با موزیسین شناخته شده ایرانی حسین حمیدی ایران را دارد. از این موضوع می توانید دریابید که او با افراد زیادی که در حرفه موسیقی برای خود جایگاهی داشته اند در ارتباط بوده و علاقه مند به رشد در این حرفه می باشد.

شاید هر شخص اهل موسیقی آرزوی این را یدک بکشد که آلبوم حرفه ای خود را روانه بازار کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد. فرشید این آرزو را با تلاش خود محقق ساخته و این پایان آرزوهای او نیست و او به دنبال رشد در این حرفه می باشد.از ترانه های او در این آلبوم می توان به نام هایی از قبیل هرچه خودت میخواهی، الماس، کلوپ قرمز، رقص قرمز و تورنادو اشاره کرد و برخی از نام های ترک های این آلبوم مثل ناز الم به زبان ترکیست.

او قبلا هم با قطعه هایی که از نواخته ها و با صدای خود ایشان بود هم جایگاهی برای خود در موسیقی کشور به یدک می کشید. با توجه به تجربه ای که ایشان در زمینه موسیقی کسب کرده می توان گفت که میتواند جایگاهی بلند مرتبه تر در موسیقی ایران داشته و علاقه مندان را از شنیدن موسیقی گوش نواز خود بهره مند سازد. کمتر کسی است در موسیقی کشورمان که هم بتواند بخواند و هم بنوازد که او به خوبی این کار را انجام میدهد.

با شنیدن ترانه های او می توان به استعداد و هوش موسیقیایی او پی برد. از ترانه های قدیمی او مثل تنظیم قطعه پر طرفدار مرگ تدریجی که به زیبایی تنظیم شده و موسیقی آن توسط ایشان تولید گردیده تا اسکله که به زیبایی هم توسط ایشان نواخته شده و هم به زیبایی خوانندگی آن انجام گردیده است.

فرشید حمید ایران هیچ وقت از رسیدن به اهداف بزرگ خود پا عقب نکشیده و هنر خود را با ایجاد ترک هایی زیبایی که حاصل یک عمر تجربه در این کار است را نشان داده است. موسیقی کشور ما به چنین هنرمندانی که هم بتوانند بنوازند و هم خوانندگی را بر عهده داشته باشند احتیاج دارد. جامعه هم مفتخر است که می بیند هنرمندی با چنین مدارک تراز اول تحصیلاتی به این زیبایی موسیقی خود را تولید می کند و او نشان داده که به بروز رساندن استعداد هیچ منافاتی با تحصیلات عالیه ندارد و او در این زمینه ها به خوبی رشد کرده است.

او حالا که اولین آلبوم خود را به اشتراک گذاشته به دنبال ساخت قطعات موسیقی بیشتر و روانه کردن آلبوم های بعدی به بازار موسیقی ایران است. او ترک های ماندگاری را از خود به جای گذاشته که بعضی از آن ها موسیقی سنتی آذری است. این نوع موسیقی در بین ایرانیان محبوبیت بالایی را دارد و برای عموم گوش دادن به چنین قطعات زیبایی حس لذت بخشیست.

همانطور که اشاره شد فرشید در تولید موسیقی با استعداد و توانی که در نواختن سازهایی مثل قارمون، کیبورد، سینتی سایزر و پیانو دارد این توانایی را دارد که در موسیقی ایران به یکی از چهره های مانا و ماندگار تبدیل شود. او در عین جوانی بسیار با تجربه و پخته در نوع موسیقی خود می باشد و قطعات دلنشینی را روانه بازار موسیقی ایران کرده است. او لایق شناخته شدن بیشتر و شنیده شدن بیشتر می باشد. چرا که نه تنها قطعات زیادی را تولید کرده بلکه محتوا و کیفیت این قطعات هیچ وقت کم اثر و بی کیفیت نشده و او رشد روز افزونی را در موسیقی ایران داشته است.

فرشید حمید ایران حالا نه تنها به عنوان نوازنده و تنظیم کننده بلکه به عنوان یک خواننده اصیل با انتشار آلبوم خود به نام کارتال در سال 1401 خود را در موسیقی ایران مطرح نموده است.

https://g.co/kgs/i2Jqqb

فرشید حمید ایران

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز