خبرگزاری کار ایران

ورق گالوانیزه باکیفیت در پیوان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۶۴

فولاد یکی از اصلی‌ترین مصالح در بسیاری از صنایع است، اما این فلز به‌تنهایی مقاومت چندانی در برابر عواملی مانند خوردگی و زنگ‌زدگی ندارد.

تولید ورق گالوانیزه فولادی یکی از راه‌حل‌ها و در واقع موثرترین آن‌ها برای این موضوع است. ورق فولادی گالوانیزه، پوششی از فلز روی یا زینک (Zink) دارد که از آن به‌خوبی در برابر این عوامل تا ده‌ها سال محافظت می‌کند.

ورق گالوانیزه در واقع یکی از محبوب‌ترین ورق‌های موجود در دنیا است. برای تولید ورق گالوانیزه، ابتدا ورق باید در ضخامت استاندارد خود تولید شود. برای اعمال پوشش گالوانیزه محدودیت ضخامتی وجود ندارد، اما طبق یک قاعده کلی و با توجه به اینکه خود گالوانیزه نیز ضخامتی به ورق اضافه می‌کند، معمولا از ورق‌های نازک‌تر برای ساخت ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. به همین دلیل، عمده ورق مورد استفاده برای ساخت ورق گالوانیزه درکارخانجات داخلی و خارجی، ورق نورد سرد می‌باشد که دارای ضخامت کمتری نسبت به نورد گرم است.

ورق از کلاف باز شده، تاب‌گیری شده و وارد حمام روی می‌شود. این فرآیند به صورت پیوسته و بدون توقف انجام می‌پذیرد. در مرحله بعد، ورق توسط کوره‌های پخت، خشک شده و سپس وارد مرحله تاب‌گیری نهایی و بسته‌بندی می‌شود. یکی از محصولات کلیدی و مهم شرکت آرمان تجارت آرون(پیوان) ورق گالوانیزه رنگی می‌باشد که تا‌کنون با استفاده از تکنولوژی روز دنیا(آنلاین) و انبارهایی با امکانات پیشرفته در اختیار مشتریان وفادار خود قرار می‌دهد.

ردپای استفاده از فلز روی به ‌عنوان لایه‌ محافظ فلزات را می‌توان تا ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز پیدا کرد. باستان‌شناسان، زیورآلاتی مربوط به این دوره‌ از تاریخ را یافته‌اند که حاوی ۸۰ درصد روی هستند. همچنین، فلزی به نام برنج یهودی حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح در خاورمیانه استفاده می‌شده که حاوی حدود ۲۳ درصد روی بوده است. در یکی از کتب معروف پزشکی هندی، مربوط به ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به نام Charaka Samhita به فلزی اشاره شده که پس از اکسید شدن، ماده‌ای به نام Philosopher’s Wool تولید می‌کند که احتمالا اکسید روی است. یک زره هندی با پوشش روی، متعلق به قرن هفدهم نیز در موزه‌ اسلحه‌خانه‌ سلطنتی بریتانیا نگهداری می‌شود. شواهد نشان می‌دهند که اکسید روی در قرن هفدهم میلادی از هند به چین رفته و در همین زمان نیز اولین کارخانه‌ ذوب روی در شهر بریستول بریتانیا تاسیس شده است.

امروز با توجه به اهمیت ورق گالوانیزه، نمونه‌های مختلفی از آن تولید می‌شود که عمده‌ترین آنها شامل ورق‌های آهنی گالوانیزه، ورق‌های فولادی گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی می‌باشد که شرکت پیوان یکی از فروشندگان برجسته در این حوزه مخصوصا ورق گالوانیزه رنگی است و به مشتریان خود به عنوان صاحب بار خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

ورق‌های آهنی گالوانیزه در واقع ساخته شده از ورق‌های آهنی همراه با یک لایه روی جهت پوشش سطح آن برای بالا بردن مقاومت آن در برابر زنگ زدگی، ضربات می‌باشد. گفتنی است ورق‌های آهنی گالوانیزه در ضخامت 5 / 0  میلی‌متر در عرض‌های 1 و 25 / 1  در طول دلخواه و طرح‌های ذوزنقه‌ای، سفال، شادولاین، کرکره‌ای و غیره تولید و عرضه می‌شود. اما ورق های فولادی گالوانیزه همانند ورق‌های آهنی گالوانیزه می‌باشند با این تفاوت که جنس آن از فولاد است و مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های آهنی دارد.

ورق‌های فولادی گالوانیزه در ضخامت 5 / 0  میلیمتر در عرض 1 و 25 / 1 در طول دلخواه همراه با رنگ بندی‌های مختلف از جمله آبی، قرمز، سبز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای در طرح‌های شادولاین،کرکره‌ای، سفال و ذوزنقه تولید و عرضه می‌گردند.

اما در آخر ورق گالوانیزه رنگی یا سقفی همان ورق‌های گالوانیزه هستند که با یک لایه رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می‌شوند که در صنعت ساخت و ساز برای انجام پوشش سقف‌ها، شیروانی‌ها و غیره کاربرد دارد. اما لازم است با توجه به اهیمت و جایگاه ورق‌های گالوانیزه رنگی در شرکت آرمان تجارت آرون(پیوان) با نحوه تولید آنها نیز شناخت مختصری پیدا کنیم. ابتدا ورق‌های روغنی (ورق پایه برای تولید ورق گالوانیزه) که توسط فرآیند نورد سرد ساخته می‌شوند به کمک جوش به یکدیگر متصل می‌شوند تا نوار پیوسته‌ای را تولید کنند.

قبل از ورود به مرحله تولید، ورق‌ها توسط فرآیند اسید‌شویی به کمک مواد قلیایی چربی زدایی می‌شوند و پس از برس‌زنی و شست وشو با آب داغ توسط هوای داغ خشک می‌شوند. کلاف‌های تمیز که توسط اتمسفر محافظت می‌شوند در مرحله آنیل بسته به کاربرد نهایی آنها سه فرآیند پیش گرم،گرم نمودن و هم دمایی را طی می‌کنند سپس توسط سیستم‌های خنک‌کننده به دمای مورد نظر برای مرحله بعد می‌رسند.

کلاف‌ها بعد از فر‌آیند آنیل سازی وارد حمام مذاب می‌شوند و لایه‌های محافظتی در دو طرف آن قرار می‌گیرد. سپس برای تنظیم ضخامت فلز روی وارد مرحله جت هوا می‌شود. در این مرحله با قرار گرفتن در هوای سرد، دمای ورق‌ها کاهش میابد و سطح آن خشک می‌شود.

پوشش ورق‌ها توسط دستگاه‌های ضخامت سنج کنترل می‌شود و به مرحله نورد پوسته‌ای وخط اصلاح می‌شوند. با قرار گرفتن در مرحله کروماته لایه نازکی از محلول کرم بر سطح ورق پاشیده می‌شود تا در مقابل شوره‌زدگی مقاوم باشد.

سپس وارد مرحله بازرسی می‌شود بعد از کنترل کیفیت توسط دستگاه‌های الکترواستاتیک یک لایه روغن بر سطح فلز پاشیده می‌شود که خاصیت محافظت کننده دارد سپس بسته بندی شده و آماده ارسال می‌گردد.

منبع: https://pivan.co

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز