خبرگزاری کار ایران

آشنایی با علائم خرابی و تعمیر گیربکس مگان در تعمیرگاه رنوساز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۶۳

یکی از مهمترین قسمت های خودرو، قطعه ای به نام گیربکس است. گیربکس مگان از موتور خودرو محافظت کرده و همچنین سیستم دنده داخلی را برای کمک رسانی به انتقال نیرو و سرعت خودرو مدیریت می کند. نگهداری و مراقبت از گیربکس و یا جعبه دنده از مهمترین مواردی است که برای سلامت موتور لازم می باشد و برای کاهش مصرف سوخت نیز مفید است. یکی از راه های نگهداری از گیربکس خودرو، سرویس های دوره ای منظم در تعمیرگاه رنو می باشد.

چرا که انجام این دوره ها به بهبود و عملکرد خودرو کمک و طول عمر قطعات داخلی را بیشتر می کند. یکی از خدمات تعمیرگاه رنو، تعمیرگیربکس مگان است. همانگونه که می دانید در بیشتر مواقع گیربکس نیاز به تعمیر دارد تا تعویض، بنابراین تعمیرات آن بسیار مهم است.

تعمیر گیربکس در انواع خودروهای رنو متفاوت است و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با علائم خرابی و تعمیر گیربکس مگان در تعمیرگاه تخصصی رنو آشنا کنیم.

انواع گیربکس در خودروی رنو مگان

به طور کلی امروزه در صنعت خودرو سازی، گیربکس به دو نوع تقسیم می شود که ساختمان داخلی هر یک با یکدیگر متفاوت است. این دو نوع گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک می باشد که به شرح زیر است.

گیربکس دستی مگان

معمولا ابتدایی ترین سیستم جعبه دنده یا گیربکس طراحی شده  در این صنعت می باشد. خودروسازان جعبه دنده اصلی را از جنس فولاد و چدن تولید می کنند. اجزای داخلی چرخ دنده مرکزی، وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ های خودرو را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که تعویض دنده در این نوع گیربکس ها توسط کمک دسته و کلاچ انجام می شود که جزوه سیستم هیدرولیکی به حساب می آید. معمولا برای جلوگیری از خرابی قطعات داخلی آن از روغن گیربکس استفاده می کنند. 

گیربکس اتوماتیک مگان

گیربکس اتوماتیک مگان تا حدودی پیچیده تر می باشد و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان حتما به یک تعمیرکار مجرب و کارآزموده نیاز است. در این نوع گیربکس معمولا چرخ دنده  توسط سیستم کامپیوتری که مغز متفکر داخلی است، انجام خواهد شد. این سیستم کامپیوتری با تغییر سرعت خودرو و قدرت موتور به صورت کاملا خودکار دنده را جا به جا می کند. اجزای اصلی گیربکس مگان شامل: مبدل گشتاور، پمپ روغن گیربکس، چرخ دنده های ارتباط دهنده با گیربکس، سنسور داخلی و سنسور کنترل گیربکس می باشد.

آشنایی با علائم خرابی و تعمیر گیربکس مگان در تعمیرگاه رنوساز

چه عواملی باعث خرابی گیربکس رنو مگان می شود؟

موارد گوناگونی باعث خرابی گیربکس می شود، اما شایع ترین علت خرابی در آن کیفیت نامرغوب روغن و یا نشتی روغن گیربکس می باشد. عملکرد روغن به صورتی است که باعث می شود قطعات داخلی گیربکس یا جعبه دنده خودرو به روی هم ساییده نشود. چرا که ساییدگی در چرخ دنده ها به تدریج شتاب خودور را کاهش می دهد. به همین دلیل است که توصیه می شود، سرویس های دوره ای را در زمان های مقرر صورت گیرد تا اینکه گیربکس دچار مشکلات بیشتری نشود.

از دیگر مواردی که دلیل بر خرابی گیربکس مگان می شود، اختلال در سیستم برقی خودرو، شل شدن در اتصالات، تولید گرما بیش از اندازه در گیربکس و عدم سرویس های دوره ای می باشد. همچنین  تعویض دنده یکی دیگر از نشانه های خرابی در گیربکس دارد. این زمانی اتفاق می افتد که شما احساس می کنید دنده به خوبی جابه جا نمی شود و یا به سختی جا به جا می شود.

در چنین مواقعی در اواین فرصت خودروی خود را نزد تعمیرکار رنو در تعمیرگاه تخصصی مگان ببرید. چرا که تعمیرکاران رنو با بررسی گیربکس اقدام به رفع معایب آن می کنند. یکی از مزیت های تعمیرگاه تخصصی مگان، استفاده از محصولات با کیفیت از کمپانی رنو می باشد. تمامی محصولات دارای برچسب اطمینان و گواهی استاندارد می باشند.

آشنایی با علائم خرابی و تعمیر گیربکس مگان در تعمیرگاه رنوساز

رایج ترین مشکلات در خصوص گیربکس خوروی مگان 

همانگونه که می دانید خودرو فرآیند بسیار جذابی برای انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را دارد. از میان تمامی اجزای مکانیکی که در آن فرآیند کار می کنند، مهمترین قسمت، گیربکس خودرو می باشد. رایج ترین مشکلات گیربکس مگان عبارتند از:

  • عدم شتاب: این مشکل به دلیل نقص کلاچ رخ می دهد. اجزای اصلی ایجاد کننده این مشکل، فنرهای کلاچ یا سیلندر اصلی است.
  • ریختن مایع در زیر خودرو: لازم و ضروری است که منبع نشتی را پیدا کنید. چرا که روغن گیربکس بر خلاف روغن موتور در تبخیر نمی شود. عدم وجود آن و نشتی باعث آسیب شدید به اجزای چرخیدن سریع در گیربکس می شود.
  • صدای ساییدگی در هنگام تعویض دنده:  بعد از فشردن کلاچ، احساس ساییدگی در هنگام تعویض دنده را مشاهده کردید. به احتمال 80 در صد به دلیل فرسایش صفحات کلاچ است. اما اگر این اتفاق بعد از برداشت پا از روی پدال کلاچ باشد، احتمال مشکل برای دنده است. در هر صورت این دو مشکل آسیب های جدی به گیربکس وارد می کند.
  • بوی سوختگی در داخل خودرو: این مشکل زمانی اتفاق می افتد که مایع انتقال بیش از اندازه گرم شده است. مایع انتقال برای خنک نگه داشتن گرمای تولید شده از چرخش و اصطکاک اجزای داخلی گیربکس می باشد.
  • تعویض فیلتر گیربکس: وظیفه فیلتر در گیربکس پالایش روغن گیربکس می باشد. اگر این فیلتر تعویض نشود، باعث آلودگی در روغن شده و به مرور زمان چرخ دنده ها خراب می شود.
  • خرابی سنسور در گیربکس: در برخی موارد حسگر گیربکس اتوماتیک ممکن است دچار مشکلاتی شود. زمانی که سنسور خراب شود، چراغ گیربکس روشن می شود. در مورد خرابی گیربکس اتوماتیک حتما زیر نظر متخصص و تعمیرگاه رنو انجام شود چرا که سنسورهای گیربکس اتوماتیک بسیار حساس است و با کوچک ترین بی احتیاتی ممکن است آسیب بیشتری به دیگر اجزای داخلی بزند.

هزینه تعمیر گیربکس خودرو مگان چگونه محاسبه می شود؟

هزینه تعمیر گیربکس مگان نیازمند بررسی های بیشتری می باشد. تعمیرکار رنو به بررسی تمامی ایرادات پرداخته و برآورد هزینه می کند. در تعمیرگاه تخصصی رنوساز تعمیر گیربکس مگان زیر نظر کارشناسان فنی بررسی شده و بعد از مشخص شدن معایب آن قیمت نهایی به شما اعلام می گردد. هزینه تعمیر گیربکس بستگی به نوع آسیب، چگونگی خرابی، استفاده از قطعات برای تعمیر و یا تعویض، زمان صرف شده برای تعمیر و اجرت تعمیرکار دارد. همه این موارد در کنار هم قیمت نهایی را برای شما مشخص می کند. اما مهمترین ویژگی تعمیرگاه رنوساز استفاده از محصولات اورجینال از کمپانی رنو در تعمیر قطعات انواع خودروهای رنو است. چرا که این مجموعه وارد کننده محصولات برای انواع خودروهای رنو از جمله مگان می باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز