خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح اشتغال زایی با راه اندازی خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۵۷

یکی از راه های اشتغال زایی و کسب درآمد، راه اندازی خط تولید سبزیجات خشک و نیمه آماده است که با استفاده از دستگاه های صنعتی زود بازده نظیر وان شستشو سبزی اتوماتیک و دستگاه خشک کن میوه انجام می شود. در ادامه به جزئیات بیشتری از اجرای طرح اشتغال زایی با راه اندازی خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده می پردازیم.

 

اشتغال زایی و کسب درآمد ، این روز ها به یک دغدغه مهم تبدیل شده است. یک کسب و کار نو و زود بازده که زمینه ایجاد اشتغال و کسب درآمد را فراهم می کند، طرح اشتغال زایی با راه اندازی خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده است. در ادامه به بررسی دقیق تر از این طرح ویژه اشتغال زایی می پردازیم.

چرا راه اندازی خط تولید سبزیجات خشک و نیمه آماده؟

 از بین ایده های مختلف جهت کارآفرینی و اشتغال زایی، چه دلایلی باعث شد تا راه اندازی خط تولید سبزیجات آماده و خشک را پیشنهاد دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اولاً این شغل نیاز به تجربه زیادی ندارد؛ دوماً این شغل به سرمایه اولیه چندان زیادی احتیاج نخواهد داشت و از همه مهم تر یک سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن است. اخذ مجوز های لازم نیز جهت راه اندازی کارگاه دردسر زیادی نخواهد داشت.

تجهیزات لازم جهت احداث کارگاه سبزی خشک کنی

در این بخش کلیه تجهیزاتی که برای راه اندازی کارگاه سبزی خشک کنی احتیاج خواهید داشت را به شما معرفی می کنیم.

وان شستشو

وان شستشو می تواند دستی یا اتوماتیک باشد. در خط شستشو کارگاه خود،  شما به هر دو این وان ها احتیاج خواهید داشت. وان شستشو دستی باید از جنس استیل با گرید 304 که در صنایع غذایی کاربرد دارد، باشد. از این وان جهت شستشو و پاکسازی اولیه سبزیجات استفاده می شود. علاوه بر وان دستی، جهت اخذ مجوز،  لازم است بین 3 تا 5 مرحله وان شستشو سبزیجات اتوماتیک داشته باشید. وان های شستشو اتوماتیک بدون دخالت دست و نیروی انسانی، سبزیجات را به خوبی شسته و ضد عفونی می نمایند. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند زامنس، تولید کننده این وان های شستشو اتوماتیک در ظرفیت های مختلف می باشد.

نوار کنترل

یک نوار کنترل باید در انتهای وان های شستشو قرار گیرد تا سبزیجات هنگام خارج شدن از وان، روی آن قرار گرفته و به کمک نوار نقاله آن به مرحله بعد که مربوط به آبگیری سبزیجات است، منتقل شوند. جنس نوار نقاله می تواند پلی اتیلن و یا استیل باشد.

آبگیر سبزیجات

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ سبزیجات با عملکردی شبیه به خشک کن ماشین لباسشویی، آب اضافی ناشی از شستشو سبزیجات را می گیرد. این کار موجب می شود هنگام بسته بندی سبزیجات آماده ، سبزی ها دچار آب افتادگی نشوند و نیز سبزی هایی که قرار است وارد دستگاه خشک کن شوند، با سرعت بیشتری خشک شده و تغییر رنگ در آنها ایجاد نشود. بدنه داخلی این دستگاه ، یعنی محلی که با سبزی برخورد دارد لازم است از جنس استیل باشد.

اجرای طرح اشتغال زایی با راه اندازی خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده

میزکار

کلیه فرآیندهای آماده سازی و بسته بندی سبزیجات باید بر روی میز کار استیل انجام شود. میز کار میتواند تمام استیل و یا با رویه استیل باشد. جهت اخذ مجوز لازم است میزکار تمام استیل با گرید 304 صنایع غذایی تهیه کنید.

دستگاه خشک کن

در یک کارگاه تولید سبزیجات خشک و نیمه آماده از دستگاه خشک کن میوه صنعتی جهت خشک کردن سبزیجات استفاده می شود. متناسب با حجم کاری خود می توانید دستگاه خشک کن با ظرفیت مناسب را تهیه و از آن استفاده کنید. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات می باشد.

اجرای طرح اشتغال زایی با راه اندازی خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده

مزایای راه اندازی کارگاه سبزی خشک کنی

سبزیجات خشک از دیرباز تا کنون بسیار مورد توجه ایرانیان و دیگر مردمان جهان بوده است. سبزیجات خشک جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ما دارند و از آنها به عنوان دمنوش و طعم دهنده نیز استفاده می شود. در گذشته سبزی خشک مورد نیاز خانواده ها به صورت سنتی با استفاده از نور خورشید و توسط خود آنها تامین می شد اما امروزه به علت افزایش دغدغه های کاری و زندگی های آپارتمانی، چندان فرصتی جهت خشک کردن سبزی به صورت سنتی پیش نمی آید و افراد سبزیجات خشک مورد نیاز خود را از مارکت ها تهیه می کنند. بنا بر این ، احداث کارگاه میوه خشک کنی یک فرصت مناسب برای افراد جویای کار است.

فضای لازم جهت راه اندازی خط تولید سبزیجات آماده

یک کارگاه استاندارد جهت تولید سبزیجات خشک و آماده لازم است تماما از کف تا سقف کاشی کاری بوده و قابل شستشو باشد. سقف این کارگاه نیز باید بلند و مطابق با استاندارد های سازمان غذا و دارو باشد. متراژ کارگاه وابسته به تجهیزات شما است. از آنجایی که دستگاه های خشک کن و وان های شستشو ، صنعتی و بزرگ هستند لازم است تا فضای لازم جهت قرار دادن آنها را فراهم آورید تا بعدا دچار مشکل نشوید. سالن تولید شما باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد. رطوبت ناشی از خود سبزیجات و شستشو سبزیجات باید به خارج از کارگاه منتقل شود چرا که در این صورت عملکرد دستگاه خشک کن مختل شده و البته شرایط جهت رشد باکتری ها نیز فراهم می شود.

اجرای طرح راه اندازی  خط تولید سبزی خشک و نیمه آماده ، زمینه اشتغال را برای چند نفر فراهم می کند؟

یکی از اساسی ترین سوالات جهت اجرای این طرح این است که موجب اشتغال چند نفر خواهد شد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یک کارگاه تولید سبزی آماده کوچک به طور متوسط پنج نفر را صاحب شغل و درآمد می کند. قاعدتا هرچه کارگاه بزرگ تر و پیشرفته تر شود امکان ایجاد شغل برای افراد بیشتری میسر می شود.

خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه سبزی خشک

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، تولید کننده انواع دستگاه خشک کن، دستگاه جوانه ساز، وان های شستشو دستی و اتوماتیک ، انواع اسلایسر دستی میوه و صفر تا صد تجهیزات خط تولید میوه و سبزیجات خشک می باشد. شما عزیزان اگر قصد راه اندازی کارگاه تولید میوه و سبزیجات خشک را دارید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان خرید دستگاه و تجهیزات  کارشناسان زامنس استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وبسایت زامنس به نشانی zamens.ir مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. زامنس، پیشگام در کارآفرینی، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

دفتر مرکزی: 03137882166

مسئول فنی: 09133035686

مدیر فروش : 09339501083

کارشناس فروش: 09139744536

آدرس: استان اصفهان، اصفهان ، بلوار کشاورز، انتهای بلوار شفق، نیروگاه، نبش زاینده رود 6 پلاک 224

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز