خبرگزاری کار ایران

معرفی تجهیزات سیستم کنفرانس و اسپیکر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۲۷

در صورتی که قصد خرید اسپیکر بلوتوثی و سیستم کنفرانس خوب و مناسب را دارید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش این تجهیزات آشنا کنیم.

 

اسپیکر بلوتوثی چیست؟

یکی از روش‌های مناسب برای گوش دادن به موسیقی، استفاده از اسپیکر بلوتوثی است که از طریق ارتباط بلوتوث بین منبع موسیقی و اسپیکر ایجاد می‌شود. این وسیله جانبی قابل حمل و کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ مناسب بوده و گوش دادن به موسیقی باکیفیت بالا به وسیله آن، یک تجربه لذت بخش برای شما خواهد بود.

اسپیکر بلوتوثی یک دستگاه پخش پیشرفته و باکیفیت است که معمولا بلندگو‌های کوچکی دارد، با باتری کار می‌کند و از طریق بلوتوث به تبلت و گوشی متصل می‌شود. در این نوع اسپیکر، گاهی اوقات یک ورودی برای اتصال با استفاده از سیم فراهم شده که در صورت نیاز می‌توانید به وسیله کابل، تلفن همراه خود را به آن وصل نمایید. کنترل‌هایی که در اسپیکر‌های بلوتوثی وجود دارند معمولاً از یک جفت دکمه برای کنترل موسیقی دلخواه، دکمه روش/خاموش، نشانگر و کنترل صدا تشکیل شده‌اند و ممکن است در برخی از موارد NFC در دسترس باشد تا اسپیکر بتواند راحت‌تر با وسایل مورد نظر جفت شود.

برای خرید یک اسپیکر بلوتوثی خوب، دانستن چه نکاتی لازم و ضروری است؟

در صورتی که قصد خرید یک اسپیکر بلوتوثی خوب و باکیفیت را دارید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • طراحی خوب و مقاوم دستگاه؛ مدلی را انتخاب کنید که بدنه آن از لاستیک، فوم و مواد فلزی تشکیل شده باشد، چرا که این ساختار در اسپیکر‌های بلوتوثی به صورت بهینه باعث افزایش سختی و مقاومت آن‌ها در برابر ضربات احتمالی می‌شود.
  • حداقل محدوده عملکرد یا برد دستگاه؛ حداقل برد قابل پشتیبانی به وسیله بلندگو‌های اسپیکر بلوتوثی از دیگر نکاتی است که هنگام خرید آن باید در نظر بگیرید. برد بلندگو به فاصله‌ای گفته می‌شود که می‌توانید بین گوشی و اسپیکر ایجاد کنید که این فاصله باید بین 8 تا 15 متر باشد؛ بنابراین بر اساس نیاز و استفاده‌ای که می‌خواهید از اسپیکر‌های بلوتوثی داشته باشید، به میزان برد آن توجه کنید.
  • قابلیت ضد آب بودن دستگاه؛ اگر می‌خواهید اسپیکر بلوتوثی را برای استفاده در مکان‌هایی نظیر کوه یا کنار دریا خریداری نمایید، بهتر است به سراغ مدل‌های ضدآب بروید تا در هنگام بارش باران یا عبور از مناطق پرآب، دستگاه خیس نشود و آسیب نبیند.
  • میزان ذخیره انرژی توسط دستگاه؛ تکنولوژی به کار رفته در طراحی اسپیکر‌های بلوتوثی به صورتی است که آن‌ها را به یک ابزار کاربردی تبدیل نموده، بنابراین میزان مصرف انرژی الکتریکی در این نوع اسپیکرها بسیار کم بوده و در هنگام استفاده از آن، نگرانی کمتری برای تمام شدن باتری خواهید داشت.
  • قیمت اسپیکر بلوتوثی؛ ویژگی‌های خاصی نظیر دارا بودن میکروفون، کنترل‌ها و کلید‌ها، وزن دستگاه، مقاومت در برابر گرد و غبار، مقاومت در برابر رطوبت، ابعاد، انواع پورت و برند شرکت سازنده اسپیکر از جمله فاکتور‌هایی هستند که بر روی قیمت اسپیکر‌های بلوتوثی اثر می‌گذارند.
  • خرید آنلاین دستگاه؛ فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری اقدام به فروش اسپیکر‌های بلوتوثی نموده‌اند اما اگر می‌خواهید مدلی باکیفیت و مرغوب را خریداری کنید، بهتر است به دنبال وب‌سایت‌های معتبر بگردید که اسپیکر‌های بلوتوثی از برند‌های معروف و پرفروش جهان را به شما ارائه دهند. در این میان فروشگاه تندیس به دلیل داشتن اعتبار و سابقه درخشان می‌تواند خیال شما را از بابت تضمین اصالت کالا و مناسب بودن قیمت محصول راحت کند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تندیس و مشاهده مشخصات، ویژگی‌ها، قیمت و انواع اسپیکر بلوتوثی؛ مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

معرفی تجهیزات سیستم کنفرانس و اسپیکر

در این مطلب علاوه بر معرفی اسپیکر می‌خواهیم در مورد تجهیزات سیستم کنفرانس هم با شما صحبت کنیم، پس اگر قصد خرید یک سیستم کنفرانس خوب و باکیفیت را دارید، همچنان با ما همراه باشید.

سالن‌های کنفرانس یا اتاق‌های جلسات به منظور اخذ تصمیمات سطح بالا همواره شاهد تبادل نظر بین مدیران و افراد سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف هستند؛ به همین دلیل طراحی و پیاده‌سازی سالن کنفرانس به بهترین شکل ممکن و با استفاده از تجهیزات باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. تجهیزات سالن کنفرانس به 3 بخش تجهیزات نورپردازی، سیستم صوتی و تجهیزات تصویری تقسیم می‌شود. در این میان نقش سیستم کنفرانس بسیار مهم است؛ چراکه تمامی سخنان حضار توسط این سیستم دریافت و جهت باز پخش به سیستم صوتی و اسپیکرها ارسال می‌شود.

قابلیت‌ها و موارد استفاده از سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس به مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی گفته می‌شود که به منظور ارتباط بهتر بین افراد در جلسات گوناگون طراحی شده است. در خصوص قابلیت‌هایی که امروزه در اکثر برندهای معتبر سیستم صوتی کنفرانس وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان ترجمه هم‌زمان وجود دارد.
  • امکان ضبط صوتی جلسات وجود دارد.
  • امکان ادغام با سیستم ویدئوکنفرانس وجود دارد.
  • امکان رأی‌گیری اعضا توسط این سیستم وجود دارد.
  • می‌توانید روند رویداد‌ها را در دقیقه ثبت و نگهداری کنید.
  • می‌توانید برای چند اتاق یا منطقه به صورت هم‌زمان صدا پخش کنید.

سیستم‌های کنفرانس در اتاق‌های جلسات، سالن‌های همایش، اتاق‌های کنفرانس، مراکز مطبوعاتی، کلاس‌های درس دانشگاه و مؤسسات آموزشی، سازمان‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها، هتل‌ها و هر جایی که لازم است تا بین شرکت‌کنندگان ارتباط راحتی برقرار شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی تجهیزات سیستم کنفرانس و اسپیکر

اگر قصد انتخاب و خرید یک سیستم کنفرانس باکیفیت را دارید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از صحت عملکرد کنسول کنفرانس مطمئن شوید؛ کنسول‌های سیستم کنفرانس وظیفه دارند صدای سخنران را به صورت مناسب و با بالاترین کیفیت پخش نمایند.
  • به ضد نویز بودن سیستم کنفرانس توجه کنید؛ یک سیستم صوتی کنفرانس خوب و مناسب باید از قابلیت جلوگیری از نویز خصوصا نویز موبایل برخوردار باشد، البته در سیستم‌های دیجیتال کنفرانس این ویژگی وجود دارد، اما در سیستم‌های قدیمی آنالوگ، امواج الکترومغناطیس باعث ایجاد نویز بر روی دستگاه می‌شدند.
  • به موضوع فیدبک در این سیستم‌ها توجه کنید؛ عدم ایجاد فیدبک به وسیله بلندگو‌های کنسول یا بلندگو‌های سالن بر روی میکروفن کنفرانس موضوع مهمی است که در سیستم‌های مدرن و امروزی به وسیله مدار فیدبک گیرنده پیشرفته، این مسأله برطرف شده است.
  • به امکانات میکروفن کنفرانس توجه کنید؛ قابلیت‌هایی نظیر رأی‌گیری، بی‌سیم یا باسیم بودن، قابلیت اتصال و هماهنگی با سیستم ضبط تصویر، مدیریت نرم‌افزاری سیستم، امکان اتصال هدفون به کنسول کنفرانس و تغییر بلندی صدا از روی کنسول؛ از جمله مواردی هستند که در هنگام خرید یک سیستم کنفرانس خوب لازم است در نظر گرفته شود.
  • به کیفیت ساخت سیستم توجه کنید؛ با توجه به اینکه سیستم‌های کنفرانس به صورت روزانه و برای سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد تا با گذشت زمان دچار نقص نشود.
  • به طراحی و شکل ظاهری سیستم توجه کنید؛ در مکان‌هایی که به معماری داخلی آن توجه خاصی شده است، زیبایی و هماهنگی میکروفن کنفرانس با معماری سالن موضوع مهمی است که هنگام خرید سیستم‌های کنفرانس باید به آن توجه کنید. در این میان، مدل‌های دارای میکروفن توکار، میکروفن گردن غازی یا میکروفن بدون گردن غازی می‌توانند گزینه‌های مهمی باشند
  • به قیمت سیستم صوتی کنفرانس توجه کنید؛ موارد مختلفی نظیر بی‌سیم یا با سیم بودن، آنالوگ یا دیجیتال بودن سیستم، امکان کنترل دوربین اتوترک، برند شرکت سازنده و قابلیت رأی‌گیری می‌تواند بر روی قیمت این سیستم‌ها اثرگذار باشد.

با توجه به این نکات اگر به دنبال بهترین و مناسب‌ترین سیستم کنفرانس هستید گروه آوا پرتو پرداز با دارا بودن نمایندگی از کمپانی‌های مطرح تولید‌کننده سیستم‌های کنفرانس از جمله مراکز معتبری است که می‌تواند انواع متنوعی از این سیستم‌ها را به شما معرفی کند تا نمونه موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین اگر برای خرید و نصب سیستم کنفرانس و تجهیزات سالن کنفرانس نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان فنی این مجموعه در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز