خبرگزاری کار ایران

مسیرها و مناطق گردشگری استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۷۶۷

استانبول، شهری رویایی و پل میان شرق و غرب است. کسانی که دوست دارند به این شهر باستانی سفر کنند و برای آن برنامه می‌ریزند کم نیستند. اما پیشنهاد ما این است که پیش از تهیه بلیط هواپیما استانبول، مسیرها و مناطق گردشگری استانبول را بشناسید تا بتوانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید. پس این نوشته را از دست ندهید!

استانبول؛ پلی میان شرق و غرب

استانبول شهری است که هوش و حواس شما را مجذوب خود می‌کند. در استانبول شرق با غرب ملاقات می‌کند، تاریخ با مدرنیته روبرو می‌شود و سنت با نوآوری مواجه است. استانبول تحت تأثیر تمدن‌های بسیار، یک موزاییک فرهنگی ساخته شده است که زیبا و پیچیده است. خط افق شهر مملو از مناره‌ها و گنبدهای بلند است که گواهی بر تاریخ آن به عنوان پایتخت امپراتوری عثمانی است. هوا مملو از عطر قهوه ترک، ادویه‌جات، ترشی جات و نان تازه پخته شده است که در هر قدم ذائقه شما را وسوسه می‌کند. همان‌طور که در جاهای دیدنی استانبول گردش می‌کنید، با همزیستی تاریخ و مدرنیته در کنار هم مواجه می‌شوید. می‌توانید در میان بازار بزرگ پرجنب‌وجوش قدم بزنید، از هیبت الهام‌بخش ایاسوفیه، کلیسای جامع بیزانسی که تبدیل به مسجد شده است، بازدید کنید و تاریخ و معماری غنی شهر را حس کنید. کافی است با خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد استانبول از ایران به این شهر زیبا و توریستی سفر کنید و از جاذبه های چشم نواز آن لذت ببرید.

اما استانبول فقط یک شهر تاریخی نیست، بلکه شهر نوآوری و مدرنیته نیز است. گالری‌های هنر معاصر، کافه‌های مد روز و رستوران‌های شیک را در استانبول خواهید دید که همگی با میراث باستانی شهر ترکیب می‌شوند. شما شاهد ادغام مدرنیته و سنت در طراحی ساختمان‌هایی مانند یاقوت کبود استانبول خواهید بود، آسمان‌خراشی که عناصر معماری عثمانی را در خود جای داده است. استانبول شهری است که می تواند شما را غرق و مسحور خود کند. در واقع شهری است که شما را به کشف لایه‌های متعدد و کشف اسرارش دعوت می‎کند. استانبول خاطراتی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت که تا آخر عمر باقی می‌مانند.

 

مناطق گردشگری استانبول

استانبول شهری است که طیف گسترده‌ای از مناطق گردشگری را برای گردش به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که هر کدام جاذبه‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. اکثر افراد ساکن تهران برای سفر، بلیط استانبول و بلیط استانبول به تهران را با هم رزرو می کنند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری استانبول آورده شده است.

  • تکسیم

تکسیم یک منطقه شلوغ در استانبول است که در سمت اروپایی شهر واقع شده است. این منطقه یک مرکز تجاری و فرهنگی است و همچنین یک مقصد محبوب برای گردشگران و افراد محلی به شمار می‌رود. اکثرا، اگر با تور استانبول همراه شوید شما را به دیدن این منطقه خواهند برد. تکسیم چندین مکان دیدنی معروف را در خود جای داده است، مانند بنای یادبود جمهوری که به مناسبت یادبود تأسیس جمهوری ترکیه در سال 1923 ساخته شد. یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب، برج گالاتا است، یک برج قرون وسطایی که مناظر پانورامای خیره کننده‌ای از استانبول ارائه می‌دهد.

این منطقه به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش بسیار معروف بوده و دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است که غذاهای سنتی ترکی و همچنین غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. ناگفته نماند که تکسیم یک مرکز فرهنگی است که سالن‌های تئاتر، سینما و گالری‌های هنری زیادی دارد. مرکز فرهنگی آتاتورک، واقع در میدان تکسیم، یک مکان مشهور هنرهای نمایشی است که در طول سال میزبان کنسرت، نمایش و رویدادهای دیگر است. تکسیم به خوبی به سایر نقاط استانبول متصل است و چندین گزینه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، خطوط مترو و تراموا قرمز نمادین که در امتداد خیابان استقلال حرکت می‌کنند، در دسترس است. به طور کلی، تکسیم منطقه‌ای پر جنب و جوش در استانبول است که ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

  • سلطان احمد

سلطان احمد یک منطقه تاریخی است که در سمت اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این منطقه یک مقصد توریستی محبوب است و مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های معروف بسیاری دارد. جاذبه‌های معروفی از جمله مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و بازار بزرگ در منطقه سلطان احمد هستند. این مکان‌های دیدنی به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی از تاریخ غنی و میراث فرهنگی استانبول می‌دهند. سلطان احمد به‌خاطر معماری خیره‌کننده‌اش، ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی بسیاری که کاشی کاری‌های پیچیده دارند، گنبدها و مناره‌ها شهرت دارد. این منطقه مکانی عالی برای تماشای معماری سنتی عثمانی و همچنین تأثیرات بیزانسی و رومی از نزدیک است. می‌توانید همین حالا با یک تور لحظه آخری استانبول همراه شوید و از این منطقه دیدن کنید. سلطان احمد مکانی عالی برای چشیدن غذاهای سنتی ترکی است و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی با غذاهای محلی مانند کباب و باقلوا دارد.

مسیرها و مناطق گردشگری استانبول

  • بشیکتاش

بشیکتاش یکی از پرجنب و جوش‌ترین مناطق در استانبول است که در بخش اروپایی شهر قرار گرفته. این منطقه بین‌المللی و مجلل است و بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مد روز را در خود جای داده است.  بشیکتاش به خاطر اسکله زیبایش که مناظر خیره‌کننده‌ای از بسفر دارد مشهور است. این منطقه همچنین دارای چندین مکان دیدنی معروف است: مانند کاخ دولما باغچه که زمانی محل اقامت سلاطین عثمانی بوده است و میدان بشیکتاش که محل تجمع مردم محلی است. منطقه بشیکتاش با بوتیک‌های فراوان مکانی عالی برای خرید است. با تهیه بلیط ارزان استانبول می‌توانید حسابی در این منطقه برای خرید بودجه اختصاص دهید. البته بلیط لحظه آخری سفرمارکت نیز گزینه خوبی برای سفر ارزان و به صرفه است. این منطقه همچنین بازار ماهی بشیکتاش را در خود جای داده است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای دریایی تازه و سایر غذاهای محلی را خریداری کنند. بشیکتاش بهشت غذاخوری‌ها است. این منطقه به‌خاطر رستوران‌های غذاهای دریایی‌اش معروف است که ماهی تازه و غذاهای دریایی ارائه می‌دهند. این منطقه با چندین گزینه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، خطوط مترو و کشتی به خوبی به سایر نقاط استانبول متصل است.

مسیرها و مناطق گردشگری استانبول

  • کادیکوی

کادیکوی یک محله رنگارنگ در استانبول است که در سمت آسیایی شهر واقع شده است. این منطقه پرجنب‌وجوش و شلوغ هم بین مردم محلی و هم بین گردشگران محبوب است. کادیکوی به خاطر بازارهای رنگارنگش، مانند بازار کادیکوی، شهرت دارد. بازدیدکنندگان کادیکوی می‌توانند از محصولات تازه گرفته تا سوغاتی‌های دست ساز پیدا کنند. این محله همچنین دارای چندین بنای تاریخی مانند ایستگاه قطار حیدرپاشا است که نمونه‌ای زیبا از معماری عثمانی است. این منطقه به خاطر غذاهای خیابانی، مانند ساندویچ ماهی معروف (بالیک اکمک) و صبحانه سنتی ترکی (کاهوالتی) معروف است. پیشنهاد می‌کنیم یک بلیط چارتر استانبول تهیه کرده و این صبحانه را از دست ندهید. کادیکوی همچنین به خوبی به سایر نقاط استانبول متصل است و چندین گزینه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، خطوط مترو و کشتی در دسترس است.

سخن آخر

دیدیم که مناطق گردشگری استانبول ترکیبی باورنکردنی از تاریخ و مدرنیته، شرق و غرب هستند. از معماری خیره کننده و بناهای تاریخی سلطان احمد گرفته تا بوتیک‌های مد روز و زندگی شبانه پر جنب و جوش تکسیم، هر محله جذابیت و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارد. رزرو هتل استانبول در مناطق گردشگری برای هر کسی که به این شهر باورنکردنی سفر می‌کند، ضروری است و تجربه‌ای واقعا فراموش نشدنی خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز