خبرگزاری کار ایران

روش اصولی پانسمان زخم دیابتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۳۷

پانسمان زخم دیابتی شیوه ای درمانی است که باید به صورت حرفه ای و تخصصی ارائه شود. افراد مبتلا به دیابت در مرحله ای حساس از زندگی خود به سر می برند و باید از مراقبت های ویژه برخوردار باشند.

یکی از عارضه هایی که دیابت به همراه خود برای شخص می آورد، زخم شدن بافت های بدن است. زخمی که به راحتی بهبود پیدا نمی کند و فرد را دچار مشکلات بزرگی می کند که در برخی از مواقع جبران پذیر نخواهد بود. افراد دیابتی باید به شدت در مراقبت باشند تا دچار زخم و آسیب های پوستی نشوند؛ زیرا این دسته از آسیب های به راحتی ترمیم نمی شوند. از ان جایی که بهبود زخم دیابتی دشوار است؛ باید از آن مراقبت کرد و آن را تیمار کرد.

بیماران دیابتی اغلب از این موضوع آگاه هستند و به خوبی شرایط را به گونه ای تنظیم می کنند که دچار زخم نشوند. به عنوان مثال این افراد از کفش های ویژه ای استفاده می کنند تا پا هایشان زخم نشود و آسیب های سطحی نبیند.

همچنین این افراد باید رژیم غذایی خود را رعایت کنند و از مصرف مواد مضر و دارای قند زیاد جداً خودداری کنند. با این حال حتی با رعایت نکات و ضروریات ممکن است که فرد دچار عارضه شود و زخم دیابتی را تجربه کند. در هنگام دچار شدن به چنین زخمی باید آن را پانسمان کرد و از شیوه پانسمان زخم دیابتی کمک گرفت.

به این شکل می توان زخمی که به سختی ترمیم می شود را تحت کنترل در آورد و حتی آن را درمان کرد. پانسمان زخم افراد دچار دیابت یک روش مناسب و توصیه شده توسط پزشکان متخصص است که در منزل و درمانگاه ها قابل ارائه است.

بانداژ زخم دیابتی

عارضه هایی که بر پوست یک فرد دیابتی ایجاد می شوند در نگاه اول بحرانی نباشند و تهدیدی برای جان فرد نداشته باشند. با این حال جالب است بدانید که زخم افراد دیابتی در ابتدا شاید که بحران محسوب نشود و تصور شود که بی خطر است. همین زخم می تواند که جان فرد دچار دیابت را به خطر بیاندازد و موجب شود که فرد کیفیت زندگی اش به شدت کاهش پیدا کند.

در هنگامی این زخم در افراد دیابتی نمایان می شود؛ باید سریعاً به نزد پزشک مراجعه کنند و مسئله را با پزشک در میان بگذارند. پزشک باید زخم را به خوبی بررسی کند و بر اساس شرایط بیمار شیوه های درمانی و دارو های مختلف را تجویز کند. بیمار نیز وظیفه دارد که برای حفظ سلامتی اش از این شیوه ها نهایت استفاده را ببرد تا بتواند زخم را درمان کند.

یکی از شیوه هایی که پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند و آن را برای درمان زخم دیابتی الزامی می دانند؛ بانداژ زخم دیابتی است. در شیوه بانداژ زخم هدف این است که زخم تحت درمان و مراقبت قرار بگیرد و از آن محافظت شود.

روش اصولی پانسمان زخم دیابتی

با پانسمان زخم دیابتی می توان دارو های لازم را به بافت های آسیب دیده رساند و موجب درمان آن شد. هدف اصلی پانسمان نیز همین است که دارو های موضعی به بافت برسند و اثر خود را ظاهر کنند. اگر فردی حتی بدون عارضه دیابت دچار زخم شود؛ باید از پانسمان و بانداژ استفاده کند تا بتواند سلامت آن بافت را بازیابی کند.

بدون بانداژ زخم دیابتی درمان زخم دیابتی دشوار خواهد بود و سایر شیوه ها نمی توانند به صورت کامل اثرشان را ظاهر کنند. قطعاً اهمیت موضوع پانسمان در افراد دچار دیابت نسبت به سایر افراد بیشتر حس می شود. به صورت میانگین بر اساس بررسی های کادر درمان مشخص شده است که از هر هفت نفر، یک نفر در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی هستند. معمولاً در میان افراد دچار دیابت احتمال دچار شدن به زخم پا بیشتر از سایر بافت ها است.

پانسمان اصولی زخم دیابتی

شما می توانید برای پانسمان به مراکز درمانی و درمانگاه ها مراجعه کنید و ساعت ها در صف انتظار بمانید. در این مراکز آلودگی محیطی شدید وجود دارد که می تواند برای افراد دیابت مضر باشد. بهترین شیوه برای دور بودن از این آلودگی ها استفاده از خدمات پانسمان در منزل تهران است. با بانداژ زخم دیابتی که در منزل انجام می شود، شما می توانید از کیفیت بالای خدمات درمانی بهره مند شوید.

به طبیب یکی از شناخته شده ترین مراکز در زمینه خدمات پانسمان است که این امور را با بهره گرفتن از بهترین تجهیزات و بهترین پرستاران تهران انجام می دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی رایگان می توانید به سایت مرکز به طبیب مراجعه کنید و از این مشاوره به صورت رایگان بهره مند شوید.

  • بانداژ زخم دیابتی یک شیوه کاملاً تخصصی است که هرگز نباید به افراد غیر متخصص سپرده شود. در صورتی که این امر به افراد غیر ماهر واگذار شود؛ امکان بروز عوارض افزایش پیدا می کند.

پانسمان این نوع از زخم باید توسط پرستاران تحصیل کرده صورت گیرد تا فرد روند درمان زخم را به صورت کامل طی کند. شما با سپردن این امور به پرستاران ماهر می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ عارضه ای برایتان پیش نخواهد آمد.

روش اصولی پانسمان زخم دیابتی

اگر پانسمان را به دست افراد غیر ماهر بسپارید که نه تحصیلات تخصصی دارند و نه تجربه کافی جهت پانسمان را دارند، زخم را بدتر خواهید کرد. تا کنون بار ها مشاهده شده است که سپردن پانسمان زخم دیابت به افراد غیر ماهر موجب بروز عوارض شده است و در بیشتر موارد موجب عدم بهبودی شده است.

اگر پانسمان به درستی انجام نشود؛ دارو به صورت کامل جذب نمی شود و نمی تواند درمان زخم را انجام دهد. پرستاران تحصیل کرده با انواع دارو ها آشنایی کاملی دارند و می توانند برای پانسمان زخم از آن دارو ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. اگر کسی را برای این کار انتخاب کنید که آگاهی از انواع دارو ها ندارد، در نهایت زخم را از رساندن داروی مؤثر محروم کرده اید. 

تشخیص زخم دیابتی

در افراد دچار دیابت هستند زخمی که رخ می دهد علائم و نشانه هایی دارد که به راحتی توسط کادر درمان قابل تشخیص است. البته در برخی از مواقع تشخیص این امر توسط خود فرد و اطرافیانش نیز امکان پذیر خواهد بود. در این بخش برخی از علائم زخم دیابتی را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

  • حس سوزش شدید زخم که برخی از مواقع این سوزش کاملاً غیر عادی و غیر قابل تحمل خواهد بود.
  • شنیده شدن بوی بد که غیر قابل تحمل می باشد و نشان از عارضه شدید در زخم است.
  • بروز تورم شدید و قرمزی محل زخم و اطراف زخم به صورت غیر عادی نیز می تواند از این موارد باشد.
  • نمایان شدن برخی از ترشحات از زخم به صورت غیر عادی که ممکن است در اثر زمان بیشتر شود.

اگر شما دچار زخم شده اید و دارای دیابت هستید و این علائم را مشاهده کرده اید؛ باید به نزد پزشک متخصص مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر هر چه دیر تر به نزد پزشک بروید و درمان زخم دیابتی را پیگیری کنید ممکن است وضعیت بد تر شود. همچنین تمام علائمی که اشاره شد با پانسمان زخم دیابتی قابل درمان و کنترل خواهند بود. با کاهش علائم می توان در برخی از مواقع نتیجه گرفت که زخم دیابتی در حال بهبود است و وضعیت تا حدودی تحت کنترل در آمده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز