خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید انواع تسمه بسته‌بندی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۳۹

خرید تسمه بسته بندی و استفاده از آن برای ایمن‌سازی محموله‌ها حین حمل و نقل یا حتی برای نگهداری طولانی‌مدت، یک راه حل عالی‌ست. از محصولات شکننده و سبک گرفته تا بارهای حجیم و بسیار سنگین، همگی نیازمند بسته‌بندی و ایمن‌سازی هستند.

با در نظر گرفتن اهمیت تسمه‌کشی بسته‌های مختلف، انواع مختلفی از تسمه‌ها نیز تولید شده‌اند. با این وجود، چگونه می‌توان مطمئن شد هنگام خرید تسمه بسته بندی، انتخاب مناسبی داشته‌اید؟ هر محصول و بسته‌بندی به نوع خاصی از تسمه نیاز دارد. در این مطلب علاوه‌بر معرفی انواع تسمه بسته‌بندی، توصیه‌ها و نکات مهمی را هم برای خرید تسمه بسته بندی مناسب بیان کرده‌ایم.

تسمه بسته‌بندی چیست؟

تسمه‌کشی بسته‌ها و تثبیت بار روی پالت‌ها فرآیندی‌ست که با استفاده از تسمه فلزی یا پلاستیکی (پلیمری) انجام می‌شود. درواقع، اصلی‌ترین کاری که توسط تسمه بسته‌بندی انجام می‌شود، یکپارچه‌سازی محصولات و جلوگیری از آسیب به آن‌هاست. چنین عملیاتی، فرآیند حمل‌ونقل کالاها را هم آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

تصور کنید تعدادی میله‌ فولادی پشت یک ماشین بار زده‌اید. اگر این میله‌ها به‌صورت بهینه و اصولی کنار یکدیگر، روی پالت‌هایی که پشت 18 چرخ قرار گرفته‌اند تثبیت نشوند، تا رسیدن به مقصد ممکن است چیزی از بار باقی نماند.

چنین اتفاقاتی تنها در حمل میله‌های فولادی اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه، در اکثر کالاها چنین مشکلاتی وجود دارد. می‌خواهد حمل مصالح ساختمانی باشد یا اجسام شکننده؛ هر نوع کالا یا بسته‌بندی که وجود دارد، نیازمند تسمه‌کشی برای افزایش استحکام است. برای کاهش تعداد کلمات پیشنهاد می‌شود هایلایت‌های قرمز حذف شوند.

تسمه بسته‌بندی را می‌توان به کمک دستگاه تسمه‌کش دستی (پرتابل) یا توسط انواع دستگاه تسمه‌کش اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک به‌دور یک بسته کشید. هر مورد از این دستگاه‌ها از نوع خاصی از تسمه استفاده می‌کنند؛ به‌همین دلیل، هر تسمه‌ای را نمی‌توان در هر ماشین تسمه‌کشی استفاده کرد.

تسمه بسته‌بندی در چه صنایعی کاربرد دارد

هنگام خرید تسمه بسته بندی با انواع مختلفی روبه‌رو خواهید شد. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید مطمئن شوید تسمه را متناسب با حوزه کاری‌تان تهیه کرده‌اید. انتخاب نوع صحیح تسمه بسته‌بندی، در حفظ و نگهداری محصولات اهمیت بالایی دارد. در هر یک از صنایع زیر که فعال باشید، نیاز است یکی از انواع تسمه را تهیه و استفاده کنید.

  • صنعت ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی؛
  • صنایع سلولزی و کارتن سازی‌؛
  • لوازم خانگی؛
  • حمل‌ونقل و لجستیک؛
  • صنایع فلزی؛
  • غذا و نوشیدنی؛
  • لوازم برقی مصرفی؛
  • صنعت چوب؛
  • کویل‌های فولاد؛
  • خودرو و قطعه سازی.

در هر صنعتی ایمنی بسته‌ها اهمیت دارد. خرید تسمه بسته بندی متناسب با نوع کالا و ماشین تسمه‌کشی از صنایع بسته بندی به بند بیمه‌ای ایمن برای محصولاتتان رقم می‌زند. چه بخواهید محصولات سبک را تسمه‌کشی کنید چه محصولات بسیار سنگین، نیازمند استفاده از تسمه هستید.

معرفی انواع تسمه بسته‌بندی

به‌دلیل استفاده گسترده از تسمه در صنایع مختلفی از جمله حمل‌ونقل تجهیزات صنعتی بزرگ و سنگین، صنعت چوب، کارتن‌سازی و... امروزه گریدها و انواع مختلفی از تسمه تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

تسمه فلزی

تسمه فلزی قوی‌ترین و قدیمی‌ترین نوع تسمه‌ای‌ست که در صنایع مختلف، به‌ویژه برای بسته‌بندی کالاهای سنگین و بسیار سنگین استفاده می‌شود. این نوع تسمه به دلیل مقاومت خوب در برابر پارگی و آسیب، تقاضای زیادی در بازار برای بسته‌بندی کالاهای سنگین و سخت یا حتی با لبه‌های تیز و ناهموار را دارد.

انعطاف تسمه فلزی نسبت به سایر تسمه‌ها کمتر است؛ اما استحکام کششی فوق‌العاده آن قابلیت حمل و نگهداری بسیاری از کالاها را به‌راحتی میسر می‌کند. البته، رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از تسمه فلزی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه لبه‌های تیز تسمه ممکن است سبب بروز آسیب شود.

تسمه پت (PET)

راهنمای خرید انواع تسمه بسته‌بندی

پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) از نظر استحکام، بعد از تسمه فلزی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این نوع تسمه برای محکم‌کردن بسته‌های سنگین و نیمه‌سنگین روی پالت‌ها انتخابی ایده‌آل به‌جای تسمه فلزی است.

تسمه‌های فلزی ممکن است برای شرایط آب‌وهوایی مختلف مناسب نباشند؛ اما مزیت‌های فوق‌العاده کارآمد تسمه پت (PET) چنین مشکلاتی را پوشش می‌دهد. وزن سبک، استحکام و کشش بالا، مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش و تغییرات آب‌وهوایی، این نوع تسمه را به انتخابی ایده‌آل برای نگهداری طولانی‌مدت کالاها تبدیل کرده است.

تسمه پپ (PP)

تسمه پلی‌پروپیلن (PP) یک گزینه مناسب برای بسته‌بندی و ایمن‌سازی بسته‌های سبک و نیمه‌سنگین است. تسمه PP گزینه مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی‌ست که برای تسمه‌کشی بسته‌های سبک تا نیمه‌سنگین روی پالت‌ها طراحی شده است.

هنگام خرید تسمه بسته بندی پپ عرض‌ها و ضخامت‌های مختلفی را پیش رویتان خواهید دید که باید با توجه به سازگاری دستگاه تسمه‌کشتان آن را انتخاب کنید. از این تسمه می‌توانید در ماشین‌های دستی و پرتابل، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده کنید.

راهنمای انتخاب تسمه بسته‌بندی

تنوع، همیشه سردرگمی را به همراه دارد و این فرآیند در زمینه انتخاب تسمة دستگاه تسمه‌کش کمی پیچیده‌تر و تخصصی‌تر است. نیاز است برای دستیابی به بهترین نتیجه، نوع مناسب تسمه را انتخاب و استفاده کنید.

نوع فعالیت کسب و کار

هنگام خرید تسمه بسته بندی ابتدا باید مشخص کنید برای چه کسب‌وکاری با چه میزان کالا قرار است استفاده شود. اگر خط تولید کوچکی دارید که قرار است بسته‌های سبک و نیمه‌سنگین بسته‌بندی شوند، تسمه PP انتخاب خوبی‌ست. اما اگر نیاز است کالاهای بسیار سنگین بسته‌بندی شوند، بهترین انتخاب، تسمه فلزی‌ست.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش صنایع بسته بندی به بند در ارتباط باشید. قبل از خرید تسمه و حتی دستگاه تسمه‌کش می‌توانید مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. مشورت قبل از خرید، کلید طلایی انتخاب مناسب‌ترین و سازگارترین تسمه و دستگاه تسمه‌کش برای بسته‌بندی‌ست.

جنس تسمه

با توجه به نوع کالا، شرایط نگهداری بسته‌ها، نوع دستگاه تسمه‌کش و وزن محصولات، تسمه‌های بسته‌بندی هم تنوع گسترده‌ای دارند. به‌عنوان مثال، اگر قرار است محصولاتی مانند تجهیزات سنگین تولیدی و صنعتی، تیرآهن، مصالح ساختمانی سنگین و... را بسته‌بندی کنید، مناسبت‌ترین تسمه نوع فلزی‌ست. هنگام خرید تسمه بسته بندی حتما به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

در صورتی‌که قرار است محصولات سبک و نیمه‌سنگین را بسته‌بندی کنید، استفاده از تسمه PP توصیه می‌شود. از این محصول می‌توانید برای تسمه‌کشی و بسته‌بندی کاشی و سرامیک، کف‌پوش‌ها، روزنامه و مجلات و... استفاده کنید.

راهنمای خرید انواع تسمه بسته‌بندی

تسمه پت (PET) مناسب‌ترین گزینه برای بارهای سنگین و سخت مانند صنایع فلزی، پتروشیمی، نساجی، پالت‌های سنگین و... است که با جذب ضربه از آسیب‌دیدن محصول جلوگیری می‌کند.

هنگام خرید تسمه بسته بندی پلاستیکی (پلیمری) و فلزی باید در نظر داشته باشید که دستگاه تسمه کش با کدام نوع تسمه سازگار است. اگر سازگاری با دستگاه وجود داشته باشد؛ اما جنس تسمه متناسب با نوع کالا انتخاب نشده باشد، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

تناسب دستگاه تسمه کش با تسمه

انتخاب و خرید تسمه بسته بندی رابطه مستقیمی با نوع کالا و دستگاهی که قرار است تسمه‌کشی را انجام دهد، دارد. به‌عنوان مثال، تسمه سازگار با دستگاه تسمه‌کش نیمه‌اتوماتیک را نمی‌توان در دستگاه اتوماتیک استفاده کرد. زیرا، دستگاه‌های تسمه‌کش از نوع خاص تسمه از نظر جنس، عرض و ضخامت استفاده می‌کنند.

تسمه‌های بسته‌بندی از نظر تناسب با ماشین‌های تسمه‌کش به انواع تسمه دستی، ویبراتوری، نیمه‌اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم می‌شوند. هنگام خرید تسمه بسته بندی حتما به چنین نکات ریز و مهمی دقت کافی داشته باشید.

نوع نیاز بسته بندی و روش بسته بندی

هنگام خرید تسمه بسته بندی باید این محصول را متناسب با نیازتان تهیه کنید. حتما به این مورد توجه داشته باشید که می‌خواهید تسمه‌کشی پالت انجام دهید یا کالاها را بسته‌بندی کنید. به‌عنوان نمونه، از تسمه‌کشی پالتی برای تثبیت کالاهایی همچون کاشی روی پالت‌ها استفاده می‌شود.

یادتان باشد کالاهای بسته‌بندی‌شده نیز از نظر نوع بسته، وزن، اندازه و روش تسمه‌کشی، در خرید تسمه نقش دارند. به‌عنوان مثال، برخی مواقع ممکن است برای بسته‌بندی افقی، از تسمه سبک استفاده شود؛ زیرا تسمه در این حالت عهده‌دار وزن نخواهد بود. اما در بسته‌بندی عمودی راه حل متفاوتی به‌کار گرفته می‌شود.

تحمل وزن هر نوع تسمه با توجه به عرض و ضخامت آن متفاوت است. به‌همین دلیل، هر تسمه‌ای برای بسته‌بندی هر کالایی مناسب نیست. به‌عنوان مثال، برای بسته‌بندی کالاهایی با وزن 150 کیلوگرم نمی‌توان از تسمه 8 میلی‌متری استفاده کرد.

در برخی مواقع هم تسمه به‌جای یکپارچه‌سازی کالاها کنار یکدیگر، برای انتقال محصولات به‌کار گرفته می‌شود. هنگام خرید، نیاز است چنین موارد مهمی در نظر گرفته شود؛ چراکه تمام این موارد روی فشار قابل تحمل تسمه تاثیرگذارند. خرید تسمه مناسب، نیازمند دریافت مشاوره حرفه‌ای و راهکارهای مناسب بسته‌بندی‌ست تا در درازمدت هزینه‌ها هم مدیریت شود. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان فروش به بند ارتباط بگیرید.

کیفیت

تسمه‌های بسته‌بندی از مواد مختلفی ساخته شده‌اند. تنوع مواد سازنده و تکنولوژی‌های ساخت، ویژگی‌های مختلفی به تسمه‌ها بخشیده‌اند. تنها مواد سازنده و نوع تسمه ملاکی برای انتخاب و خرید هوشمندانه نیست. تسمه‌هایی که قرار است برای خط تولید و بسته‌بندی‌تان تهیه کنید باید از کیفیت مطلوبی هم برخوردار باشند.

قیمت

هر کدام از تسمه‌ها براساس فرمول ساخت و مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌های متنوعی دارند. با توجه به این‌که برای بسته‌بندی کالاهای مختلف از نوع متفاوتی از تسمه‌ها استفاده می‌شود، قیمت هر کدام نیز متفاوت است. به‌عنوان مثال، تسمه فلزی گران‌قیمت‌ترین تسمه بین انواع تسمه بسته‌بندی‌ست.

معرفی تولید کننده تسمه بسته‌بندی

خرید تسمه بسته بندی از یک مرکز معتبر که کارش تولید محصولات باکیفیت است، یکی از محورهای ایمن‌سازی کالاهاست. صنایع بسته بندی به بند با تولید انواع تسمه بسته‌بندی سازگار با انواع دستگاه تسمه‌کش، در جهت ایمن‌سازی بسته‌ها گام برمی‌دارد.

صنایع بسته بندی به بند با سه دهه سابقه در زمینه تولید انواع تسمه‌ پلاستیکی، مفتخر است به انواع نیازهای تسمه‌کشی در صنایع مختلف پاسخ دهد. شما می‌توانید با توجه به حوزه کاری‌تان تسمه بسته‌بندی یا حتی دستگاه تسمه‌کش مورد نیازتان را از صنایع بسته بندی به بند تهیه کنید. برای این‌کار، کافی‌ست با کارشناسان فروش به بند تماس بگیرید و در صورت نیاز، مشاوره‌های لازم را قبل از خرید یا حتی پس از خرید دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز